"The Difference"

Sv: "The Difference"

om du menar GOLD MEDEL DAFNE tränset så är det inte i närheten. vet inte ens som jag tycker att de har fösrökt att kopiera idén. ringen sitter i nackstycket på detta träns och på the difference sitter det på nosgrimman typ. den enda som är likt är den lilla ringen som inte ens sitter på samma ställe.

Vad är det för skillnad på ett vanligt och på Difference-tränset?

Vad är det för skillnad på ett vanligt och på Difference-tränset?

skillanden är att man ska avlägsna tryck från hästens känsliga delar bakom örona och nacken. Många hästar är extra känsliga och tycker att det är obehag att ha något där... då dom istället kan springa och streta imot och spänna sig eller bita sig fast i bettet, alla hästar gör olika. Min är jätte känslig men med ett The Difference träns är det stor skillnad... men de kan ta lite tid inann man märker resultat. Jag varierar träns men annvänder mig mest av detta träns. :love:

Micaelas18rsdagCaramelltvling041.jpg

Snälla, förminska eller LÄNKA dina stora bilder innan du lägger in dem i forumet, de är gigantiska!

Snälla, förminska eller LÄNKA dina stora bilder innan du lägger in dem i forumet, de är gigantiska!

nej har inte lust med det...vill inte förstöra bildernas naturliga storlek och kvalité hämmtar bilderna direkt från photobucket...

Men alla andra hjälper ju andra, t.ex. de som sitter på modem att länka till bilder som är gigantiska om de nu inte vill förminska dem. Det tar jättelång tid för dem att få sidan ladda eftersom du inte orkar länka som är lika effektivt!

Vill du inte förminska, LÄNKA! Det är jätteenkelt vettu, bara klistra in adressen i inlägget utan att använda IMG taggar. Sen slipper hela sidan bli tre mil bred också.

om detta ska diskuteras istället för tränset så tackar jag för mig!!!

ja vill ha ett sånt, hur är de i storlekarna?

Jag undrar också hur de är i storlekarna? Skulle vilja prova ett :) men det lär ju ta ett tag innan man kan hyra från någon butik här uppe i västerbotten :cool:

jag tycker mitt är precis norlamt i storleken, men min kompis upplever hennes som mindre, fast det är inte precis samma modell heller.

Antar att det inte är nån idé att köpa det tränset om man rider på hackamore? Blir kanske inte samma effekt..?
Spånar lite bara :)

du kan inte rida med hack på detta träns. om du inte har kvar nosgrimman.

jag tycker de är ganska stora i str..... jag har fått göra exta hål i mitt full träns. dessutom sitter det snyggare bakom öronen när det är str cob.

min häst är 164 i mkh hon har cob i sitt träns. Och jag har alla spännen väldigt långt in, så min häst skuller mer eller mindre kunna ha detta träns i ponny storlek men att spännena knäpps långt ut.

Hade jag en häst med större huvud skulle jag köpa full, och om de behöves göra fler hål. Men annars är nog cob bäst. :)

konstigt, båda mina, ena med ett pytte huvud och andra med gigantisk kan ha de jätte bra utan att jag behöver att ha längst in eller längst ut. men det beror ju nog helt på huvudformen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka