hejkompisar
Trådstartare
hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar inte typ friterad kyckling utan typ pad thai
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror på hur mycket processat och socker det är i maten.hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar inte typ friterad kyckling utan typ pad thai
Allt beror på hur mycket du äter och vad maten innehåller men äter man normal mängd så är det ingen fara.hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar inte typ friterad kyckling utan typ pad thai
jag vet inte typ godis/snacks/kakor, snabbmat/restaurang, vitt bröd, såser och jag kommer inte på så mycket ahhahaAllt beror på hur mycket du äter och vad maten innehåller men äter man normal mängd så är det ingen fara.
Vad anser du är onyttig mat?
Ja och nej!Beror på hur mycket processat och socker det är i maten.
Nä? Sås är helt normalt till maten. Vitt bröd är bara vitt bröd.jag vet inte typ godis/snacks/kakor, snabbmat/restaurang, vitt bröd, såser och jag kommer inte på så mycket ahhaha
Godis/snacks/kakor är inte matjag vet inte typ godis/snacks/kakor, snabbmat/restaurang, vitt bröd, såser och jag kommer inte på så mycket ahhaha
Tror inte vi ska komplicera det hela ytterligare med tillagningen.Thaimat är ju varken nyttigare eller onyttigare än annan mat, allt beror ju på hur det är tillagat.
Jag tänker inte skriva några recept, svarade på hur nyttigt det är men lämnar tråden för det är tydligen inte ok att jag skriver i den.Tror inte vi ska komplicera det hela ytterligare med tillagningen.
Ätandet behöver inte begränsas mer.
Jag tror @tanten menar att det är en ung person som inte behöver gräva ner sig i att bara äta "nyttigt" som startat tråden.Jag tänker inte skriva några recept, svarade på hur nyttigt det är men lämnar tråden för det är tydligen inte ok att jag skriver i den.
Nu fattar du fel. Varför ska du inte skriva?Jag tänker inte skriva några recept, svarade på hur nyttigt det är men lämnar tråden för det är tydligen inte ok att jag skriver i den.
Du skulle nog må bra av att prata med någon tex skolsyster eller kurator om din oro kring mat.hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar inte typ friterad kyckling utan typ pad thai
Fast det blir lite fel att kritisera någon som försöker svara på en fråga vilket är det enda @Mia_R gör. Måste man vara insatt i alla ts övriga trådar för att få svara.Nu fattar du fel. Varför ska du inte skriva?
Att dela upp thaimat i ytterligare kategorier är sannolikt inte bra?
Har du läst TS tidigare inlägg? Min tanke är att det nog räcker med att hålla saker enkla för att inte trigga nåt.
Fast man behöver ju inte ha läst andra trådar för att varningsklockorna ska ringa.Fast det blir lite fel att kritisera någon som försöker svara på en fråga vilket är det enda @Mia_R gör. Måste man vara insatt i alla ts övriga trådar för att få svara.
Då blir vi nog inte många kvar på buke. Eller det har i alla fall inte jag tid med.
Jag har läst övriga trådar av ts och reagerade ändå på hur du ifrågasätter här.
Vi är på ett diskussionsforum, det finns triggers överallt. Och jag har svårt att se att vad jag upplever ärliga svar men ändå ödmjuka och lite försiktiga kan vara bra.
Det finns betydligt sämre ställen att hitta den kunskapen.
Men där har vi uppenbart olika synsätt.
Det är svårt att säga generellt hur nyttigt något är. Thaimat innehåller generellt många nyttiga näringsämnen skulle jag säga.hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar inte typ friterad kyckling utan typ pad thai