Texten krympt på forumen?

Sv: Texten krympt på forumen?

Så liten text och grön på vit bakgrund funkar inte för mig. Jag får anstränga ögonen så jag får huvudvärk.

Jag tycker det blev bra; MEN
jag gillar inte att trådrubrikerna man har läst har nästan samma färg som texten under rubrikerna.
Det blir jobbigt...

Snuffsan skrev:
Håll dig från rosa och lila bara så är det bra.

Haha, näää :D
jag skulle skratta mig halft fördärvad om jag hittade Buke rosa & lila en morgon :rofl:

/Saybia - som är allergisk mot rosa, lila & babyblått :p

Jag tycker det är bra på forumet nu :)
har inget problem med att läsa den mindre texten &
jag tycker att färgerna blev bra :banana:

Men färgen är ju faktiskt inte vit utan ljusbeige i bakgrunden, ser den vit ut på era skärmar så är de nog för ljust inställda..? Men jag tycker nog också texten kan vara svart, det är inte särskilt snyggt med grönt och det finns ju inget självintresse i att ha så mycket färger som möjligt på sidan. :) Själv tycker jag att det blåa skär sig lite mot resten men det har jag tyckt hela tiden. Kan man inte ta en lite finare (mörkare/gråare) blå än den standard-klarblåa kanske?

Sen en annan sak, teckensnittet i menyerna (typ kontrollpanel samt där det står vem som skrivit ett inlägg) är inte så fin, jag vet inte vad det är för något men det är så utdraget på höjden att det ser fel ut. Jag skulle isåfall hellre ha det mindre men samma bredd.

/Erica

Beppo skrev:
den pyttelilla texten som gör att man får ont i ögonen av att läsa den.
Efter att ha suttit en timme här så är jag faktiskt beredd att hålla med. På forumen får jag anstränga mig ordentligt för att kunna läsa den lilla gröna texten, den benvita/beige bakgrunden bakom texten är inget problem, det är den lilla texten.

Däremot här i inläggen så är den vita färgen så skarp så jag mina ögon protesterar kraftigt. Får lysande prickar framför ögonen och sitter och kisar omedvetet, och får därmed huvudvärk.

Gunnar: Går det inte att ha lite benvitt här inne också? Den vita är så väldigt skarp:crazy: *viftar försynt med ögonfransarna och bjuder på en kladdkaka* :angel: :D

Edit: ÄR det samma färg här och ute på forumlistan?? Blir fundersam o osäker nu.... den ser rätt lika ut, men det skär mer här än där... varför?? :crazy:

Tyvärr är detta inget som fungerar på min lilla skärm hemma, 17" och jag kan inte läsa. Jag har svårt för den kalla färgskalan och den pyttelilla texten. Och när jag ökar storleken så måste jag skrolla i sidled hela tiden och det går ju inte. Jag ger upp.

Texten är för liten, man får anstränga sig jättemycket.
Åtminstone på Senior borde vi få behålla det större textsnittet, det blir så dyrt med glasögon annars.

Jag tycker att hela buke ser "gammalt" ut. Typ någon sida från 80 talet. Har svårt att läsa vad det står.

Tycker även att det är synd att det inte blir markerat vilka sidor som man har varit på. Tex så blev det ju grönt då man hade varit på avel. Det saknar jag.

*knapplån*

Färgen är helt ok, men jag vill ha den vanliga texten tillbaka och varför inte ett par nya smileys nu när gunnar är i farten! ;)

reykurboy skrev:
*knapplån*

Färgen är helt ok, men jag vill ha den vanliga texten tillbaka och varför inte ett par nya smileys nu när gunnar är i farten! ;)

Håller med! Större text och fler smielys + att jag saknar att man kan trycka tillbaks sig till det forum man läste i när man vill ut ur en tråd. (Fattade NÅN det där :D )

Annars är det hur bra som helst!

Det kan man fortfarande ;) forumlänken är bara flyttat längst upp på sidan.

----------
Tack och lov för att textfärgen inte är grön längre :bow: (fast den är fortfarande lite liten ;) )

Senast ändrad:

Gnist skrev:
Tack och lov för att textfärgen inte är grön längre :bow: (fast den är fortfarande lite liten ;) )
:bow: Håller med!!!! Den blev mycket skarpare o mer lättläst som svart!! Storleken är dock ett önskemål om lite större... fortfarande:crazy: Jag har ju så liten skärm på min laptop oxå:rofl:

*knapplån*

Jag har typ 19" skärm och upplösningen 1024x768 med NORMAL textstorlek.

Ni som har större upplösning kanske ska se över eran textstorlek? Kanske välja alternativet som är liiite större än den ni har nu?

Jag har 17" skärm, upplösning 1152x864 och teckenstorlek normal.
Om jag ändrar texten till större, så kommer ju alla andra sidor jag besöker att få Bautatext :crazy: Vilket är rätt så drygt det med..

Det är ju enbart på bukes forumsidor som texten är förkrympt...Inte någon annanstans :cool:
Trådarna till exempel har ju normal textstorlek..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 477
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama