Testa galopp

S

Smurrfan

Jag undrar hur man gör för att få testa galopp (alltså innan man bestämmer sig för om det är vad man vill hålla på med) och om det fins möjlighet att "låna"(eller hyra) en häst/ponny för att testa på, typ från ett stall på galoppbanan, eller om man måste ha en bekant med galopp ponny/häst för att kunna testa med, eller om ni tror att det skulle funka med ett varmblod som inte var tränat ett dug för det...(jag vet inte om det redan fins en tråd om det här, men om det gör det får ni gärna skicka länkar):grin::crazy::p

Sv: Testa galopp

Strömsholmskurserna är jättebra pm du vill prova på galopp.
Nu är inte min geografi den bästa, men du kan också ta reda på om det finns någon tränare nära där du bor eller om du kan tänka dig att åka till någon av banorna. Många tränare tar nämligen emot praktikanter mer än gärna :laugh:
Här hittar du massa info! Svensk galopp och Ung galopp

(svaret är till er båda)
tack för tipsen:D ska kolla det på en gångXD:p

hej jo jag har nästan samma fråga jo att kan man börja med galopp när man är 14 och även om man inte har egen häst?
och i sånna fall hur ska jag börja? :) :O

Klart att du ska börja med galopp! Kolla Svensk Galopps hemsida, galoppsport.se, där finns information om en del kurser och där finns också en länk till Ung Galopp med ännu mer information.

Om du bor i Stockhom kan du börja hjälpa till i ett galoppstall - genom kurserna och Ung Galopp kommer du i kontakt med de olika tränarna!

Lycka till!:banana:

KL
spinner vidare lite på denna tråd, om man redan vart på strömsholms kurserna då men vill fortsätta mer, hur gör man då?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 724
Senast: Reville
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar