test: sto eller hingstföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Speedster
  • Startdatum Startdatum
Gud så spännande! Läste den här tråden igår och kunde inte hålla mig utan var tvungen att testa på mig själv. Lät pojkvännen hålla ett halssmycke i kedja över min mage och första pendlade den svagt en gång och stanna. Började pendla igen och vart sedan stilla. Vi testade en gång till och höll den mer över livmodern. Då började den pendla kraftigare fram och tillbaka och stannade efter en stund och fortsatte inte.
Jag har tagit bort ett barn så nu är jag givetvis lite orolig att den skulle 'ha rätt' och att det inte blir fler.. ;P Fast den pendlade ju två gånger första gången så jag hoppas att det blir en liten en, en vacker dag :)

Ska iväg till stallet och testa på mitt sto som fölar i maj nu :) Ska bli jättekul att se vad som händer där... :)
I skrivande stund tror jag det är en liten hingst iallafall ;)

Testa hellre på insidan av din handled (pulsådern), ger nog kraftigare signaler där (tror jag), och då ska det pendla längs med armen för pojkar.. det stannar av lite emellan varje.. och cirkel för flickor, sen pendlar den tvärs över armen då det är slut (inga fler barn)!

Spännande att få veta vad du och stoet ska få :cool:

Lånar din knapp.

Ni som har testat era ston, har någon av dom fölat ännu? Om dom har det stämde det med vad det visade att det skulle bli?

Varsågod att låna knappen, bra att tråden också hålls vid liv :D

Jag tror att 'weras' sto kommer föla snart.. om inte 'Cesams' hinner före (klockren på datum 24/3), sen tappade jag räkningen för de övriga.. 'Speedsters' kanske? :o

Och mina två hingstföl blir nog sisten ut (ca 4 - 10 Juli)..*suck*!

Re: egna barn

Oj! Det ska jag testa.. det här var ganska svagt första gången... Spännande :)

Testade f.ö mitt sto imorse.
På vänstra flanken fick jag en tydligen pendling fram och tillbaka. Testade på höger och där hände ingenting. Gick tillbaka till vänster och fick ytterligare en tydlig pendling, så det ska bli spännande att se om den blir en liten kille ;)

(Vi har det på känn, alla inblandade iofs... tänk vad snopna vi blir om det kommer en liten tjej :))

Min pendling av stoet för någon månad sedan sa helt klart STO. Men hon har inte fölat än...är beräknad till den 2/4 (330 dagar). Däremot har det hänt en hel del med damen! Så vi är helt klart på slutspurten nu. :)

Mitt sto går på övertid just nu(någon dag bara) och det ser ut som det kommer ta några dagar till...trots att hon har size av en flodhäst :o :D....
Jag har bara pendlat henne en gång och då skulle det bli ett stoföl. Jag måste nog testa ikväll igen och se om det fortfarande visar att det ska bli ett sto.
Jag återkommer med resultatet sedan :).

//Wera

antalet barn

Min mamma berättade igår att man även kan kolla på sig själv på lillfingrets bas, mot handflatan på utsidan (alltså inte mit ringfingret utan andra sidan). Där finns flera horisontella veck, men i basen finns några streck som ska korsa dessa eller vara horisontella. Antalet av dessa=antalet barn man ska få.

Hon hävdar hon kollat på de flesta av sina kollegor på jobbet genom årens lopp och det har stämt på samtliga :)
(Sen om det blir en självuppfyllande profetia för att man känner till det eller inte, det må de lärde tvista om).

Två hade jag iallafall. Pendeln visade ju två också. Fast jag har inte testat att pendla över handleden ännu :)

Re: antalet barn

Enklare med pendel då, för mina fingar ser ut som missbildade prinskorvar.. dvs nästan inga veck alls :o :D :rofl:

Testade förra året mina tre dräktiga ston med pendeln... och allt stämde! Har pendlat i år igen på tre ston, får se om pendeln har rätt i år igen?

Alltid roligt och se om pendlingarna fungerar. Vi får se vad min får, har testat igen och för mig visar det sto, men när min son gör det så visar det hingst :confused:

Lån av knapp

Testade min ston och enligt det testet skall jag bara få hingstföl i år :o

Men vi får se om det blir så.

Som jag skrivit innan i mitt inlägg här i tråden så pendlade jag mitt sto och det visade att hon skulle få ett stoföl.
Och så blev det! Det mest underbara och vackra skapelse man kan uppleva!!! :bump: :bump: :bump: :banana: :banana: :banana:
Så pendligen var rätt även denna gång!

Grattis, vad kul! Lycka till framöver med den lilla krabaten också :)

jag har pendlat mitt sto som enligt den ska få hingst,och det av även det jag hade på känn innan men det ska bli spännande att se vad det blir...Har en kompis som pendlat att märren får ett stoföl så då får vi se om de också stämmer! Sen har jag pendlat mej själv å det visar 4 barn i ordningen kille-tjej-kille-tjej, än så länge har jag fått en kille iaf... På min mamma stämde det efter vad hon tidigare fått och på min syster visade det kille-tjej-kille, hon har två killar så jag frågade om hon gjort abbort därimällan vilken hon svarade:kanske det,det vet man aldrig,,.. på och såg lite generad ut.
:)

Kul att tråden hålls igång. Måste ju få veta vad ni fått ni som pendlat. Min har 18 dagar kvar, om det är så att hon går tiden ut alltså.

Jag som var lite skeptisk till detta pendlande fick fram att mitt sto skulle få ett stoföl... ...och vad hamnar i halmen? ...JO, ett stoföl! Jag = :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka