test: sto eller hingstföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Speedster
  • Startdatum Startdatum
En tant testade det på mitt sto förra året.
Ringen gick i en cirkel och mycket riktigt blev det ett stoföl.

Nu har vi 3-4 hästar i stallet som eventuellt är dräktiga. Några har ultraljudat sina andra inte. Jag skall testa på dem i kväll och notera så får vi se hur det blir till våren.
Spännande!

Men om de inte är dräktiga, skall ringen då stå still?

.. Men om de inte är dräktiga, skall ringen då stå still?
Det blev så på mitt 'tomma' sto, men det konstiga är att testet fungerar tvärtom på människor.. visar alla barn vi kan få/har fått & i rätt könsordning fast vi inte är gravida då testet görs :)

Nä fan... nu är det skumt. Testade på mig själv och ringen visade två barn. En tös och en pojk. Nu blir jag nojig :crazy:

Testade mitt sto nu ikväll. Först på hennes vänstra sida inget hände. Gick över till hennes höger sida och fick bra snurr på ringen= stoföl.

Sedan ville min son testa, nådde inte lika högt som jag, där blev det motsatsen= hingst.

Testade sedan själv igen och ringen blev som tokig. Snurrade större och större ringar= sto.

Med andra ord så skall hon ha sitt 5 sto föl på 5 år. Första vart en hingst för 7 år sedan.

Jag använder ett stetoskop, så det går nog med "allt" bara det går att pendla med....dv.s. något som hänger ned och en tyngd.
På New Age affärer finns ju ett otal pendlar till olika priser....

Det behöver nog inte vara metal...bara det är något somkan pendla....Oavsett material.

Var helt klart tvungen till att testa detta på mitt sto (använde halskedja och förlovningsringen) och enligt testet så ska hon få ett hingstföl. Blir spännande o se om det stämmer.

Jag har fortfarande inte kollat mina... Vill inte veta att det blir hingsföl igen.. :crazy:

blev ju så inspererad att testa på mig själv, blev nästan nervös och rädd :crazy: tycker sånt här är läskigt! satte mig här och tog en ring och höll över handen, visade en cirkel.
tog bort handen och höll bara över bordet, var stilla först och sen en likadan cirkel. höll över handen igen, samma cirkel, tänkte "stilla" "stilla" och den stannade och sen gjorde en liten cirkel igen... ja kanske inte får några barn :cry: får be kompisarna göra det på mig en kväll. blir ju nervös över sånt här!

blev ju så inspererad att testa på mig själv, blev nästan nervös och rädd :crazy: tycker sånt här är läskigt! satte mig här och tog en ring och höll över handen, visade en cirkel.
Jameeen 'Grattis'.. där har du ju en tjej som första barn :)
Det bästa är att be någon annan att kolla, eftersom man själv blir lite darrig.. som du skrev!

Ett av mina barnbarn (11 år) fick testa mig igår bara för att jag ville lära henne detta.. utslaget blev *precis* som jag själv har fått :cool:

kul...var ut och testade det på vårat lilla shettis sto.och enligt metoden ska det vara en liten hingst. :)

Nu har jag äntligen kommit ihåg att kolla.

Blev nästan rädd så tydligt visade pendeln. :eek: Testade på höger sida först men ringen bara vickade, provade på andra sidan sen och det blev klart och tydligt "Hingst". Tog bort den och provade igen, samma sak, stark pendling längs med hästen.

Kollade för säkerhets skull märren i boxen bredvid, hon är inte dräktig och där vickade ringen, pendlade alltså inte alls utan små små vickanden fram och tillbaka...

Blir alltså en hingstunge i vår :D

usch, vet inte om jag törs prova på mig själv, tänk om jag inte kan få några barn*WHÄÄÄÄÄÄÄÄ* :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

jag testade på mitt sto för skojs skull och enligt sömen så ska hon få en liten hingst :love: så nu är det bara att vänta och se :)

Testade på mitt dräktiga sto och det visade att hon skulle få ett sto..jag ville ju ha en hingstunge!!

Huvudsaken är väl att h*n är frisk! :)

Nu har jag också testat på mitt sto......om det stämmer så ska det bli ett sto-föl.....vi får väl se om drygt en månad om det stämmer . :) Jag som hela tiden har trott att vilden i magen har varit en hingst :D

Jag får väl berätta vad det blev sedan.
/wera

Vad spännande! Måste testa på stona imorgon.

Dock kan ju tankekraften få föremålet att pendla i den riktning man vill, så det gäller ju att låta bli att tänka ;)

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka