vinkelina

Trådstartare
borde köpa ett nytt terrariom åt min lilla ödla. men funderade på om man skulle köpa ett ordentligt stort ett, tex 300 l och sätta flera olika djur dit.

har i dagens läge en anolisödla, hane. hade två från början, men honan dog här för en tid sen, och djuraffärerna tar inte in nya förens till våren.

men skulle de funka ihop med en landskölpadda (eller två) vilka andra djur skulle man kunna stoppa in.

tycker de skulle vara en rolig ide,

Sv: terrarium

Nej, det går inte. Dels vill tex de flesta landsköldpaddor ha det betydligt torrare än anolisar, och olika djur kan smitta varandra med olika tarmfloror. Vet en som har en landsköldpadda och en skäggagam ihop och skäggisen är på sköldis huvud tills han inte vågar ha det ute.

Sv: terrarium

blanda aldrig olika arter av reptiler. även fast dom inte attackerar varandra trivs dom inte med andra reptiler av andra arter!

Mvh Freddie:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 934
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 524
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 074
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV