Terminen 2011

Sv: Terminen 2011

Fast för två år sedan gick det alldeles utmärkt att tävla på Sämsholm i mitten av april. Det var ju dock före istiden som varit de två senaste vintrarna.
Men här uppe i norrland lär vi nog se något som liknar gräs någon gång i maj/juni kanske :grin:

Ja det är så den nya tideräkning är, korre! BI=before istid och EI= Efter istid....:D

Jag menade förstås att Sämsholm som har bra mark har problem om det regnar och Mantorp är ju mer utsatt än de är. Iaf Mantorps start o mål i terräng o hoppbanan lär ju inte klara om det inte blir kanonväder snart. Eller hur var det? Skulle de flytta hopp banan?

kl

Snön är borta i Skåne, vi hoppas på att kunna börja träna snart! Jag har satt preliminär debut i slutet av April, hoppas att den planen håller, men det är ju avgörande på om det går att börja träna snart. Har en helt grön häst som jag inte alls vet vad hon tycker om terrängmomentet. I dressyren och hoppningen tycker jag vi börjar bli gasnka förberedda, men allt är ju avhängande på vad hon anser om terränghinderna.

Slutar det frysa snart kommer vi iaf kunna ploppa över mina små övningshinder jag har hemma :)

KL

Jättekul att Humlamaden har bestämt sig för att arrangera fälttävlan. Men VAR ska de hålla sin tävlig är mitt stora frågetecken, enligt TDB ska de ha upp tom CNC**. Den enda banan som fixar det i skåne är mig veterligen gärds?!

Kan bekräfta det Waterstock hade hört ryktas om, Humlamadens fälttävlan kommer hållas på Lidbecks bana :)

Har anmält till Mantorp men lär bestämma mig om typ 1,5 vecka om vi skippar den & kör på Kinda istället. Går ju inte att vänta in i det sista heller, bättre att kunna planera & framför allt måste man ju kunna träna först. (Känns tryggt att den s k fälttävlanshästen igår skyggade för de ynka fläckar med barmark som finns än så länge...)

Ang hoppbanan så måste den ju vara flyttad, eller iaf från den på Sissi Liljas anläggning. Jag var ju inte där förra året så jag vet inte hur den ser ut numera.

Jag var i Norrköping förra veckan så jag åkte förbi Mantorp både upp o ned...de har lika mycket snö som vi, dvs på tok för mycket! O även om det ska regna lite i veckan så har det ju varit rätt kallt dessa dagar o fruset på igen. Jag tror tyvärr inte heller på Mantorps tävling. Vet ju att Sämsholm försökte flera år i rad att planera in tävling i april men fick ställa in pga väder. Dessa banor får nog lägga sina tävlingar något senare så man säkert vet att det blir nåt. Skåningarna är nog de enda som kan planera säkert för tävling i april.

Har anmält till Mantorp men lär bestämma mig om typ 1,5 vecka om vi skippar den & kör på Kinda istället. Går ju inte att vänta in i det sista heller, bättre att kunna planera & framför allt måste man ju kunna träna först. (Känns tryggt att den s k fälttävlanshästen igår skyggade för de ynka fläckar med barmark som finns än så länge...)

Ang hoppbanan så måste den ju vara flyttad, eller iaf från den på Sissi Liljas anläggning. Jag var ju inte där förra året så jag vet inte hur den ser ut numera.

Oh, vilken tur att jag läste här så jag kom ihåg att anmäla mig :)

Senast gick både dressyr och hoppning uppe på gärdet där den 1*-iga banan brukar börja.

är det inte dags för tågarp att lägga ut en propp snart? Eller ar det jag som har lite dåligt tålamod? :p

är det inte dags för tågarp att lägga ut en propp snart? Eller ar det jag som har lite dåligt tålamod? :p

Vet inte hur det är för Tågarp men för oss i Gärds var det andra (som jag inte kunde påverka) saker som gjorde att proppen dröjde och då låg jag på som en "snäll varelse".
Mycket nytt som ska fungera i TDB. :laugh:

Förresten så har vi sådär 40 danskar som anmält redan :bump:

Jävlar! Jag tänkte ju debutera på gärds, men vill testa hästen först, fan man får kanske anmäla sig direkt ändå och hoppas på att hästen gillar terrängen, annars kanske mna inte får plats?

Såg att både Gärds och Tågarps proppar låg ute nu!

Drygt 10 cm har kommit i Mantorpsområdet under natten...

Ska visserligen bli +10 i veckan om man tittar på väderprognosen, men chansen att den blir av har väl minskat i alla fall..

Mantorps hopp står väl på nästa vecka eftersom det ska bli upp mot 10-15 grader. Jag själv står i valet och kvalet om man ska satsa på Mantorp över huvud taget, eller om man ska vänta. Har tänkt debutera med min häst i år och har inte tävlat FT på många år, och aldrig på stor häst. Hade hoppats på att Pay and Crossen i Mantorp skulle bli av veckan innan riktiga... men för tillfället ser det mörkt ut. Jag skulle väl dessutom bara skämma ut mig eftersom min häst aldrig tävlat dressyr, och matte har otroligt svårt att sitta ned i storpållans trav :O.

Drygt 10 cm har kommit i Mantorpsområdet under natten...

Ska visserligen bli +10 i veckan om man tittar på väderprognosen, men chansen att den blir av har väl minskat i alla fall..

Håller tummarna för tö! Bara det blir tillräckligt varmt så löser det sig nog. Det är inte så tokigt med bana på sandmark... Vattnet brukar försvinna snabbt!

Håller tummarna för tö! Bara det blir tillräckligt varmt så löser det sig nog. Det är inte så tokigt med bana på sandmark... Vattnet brukar försvinna snabbt!

Snön smälter snabbt, nu är det generellt mer barmark än innan snön.. Har inte sett hur det ser ut borta vid banan dock!

Vi kan väl välja att se det positivt istället? ;) (Fast vi egentligen vill kalla in gråterskor - vi vill ju ha ft-säsong nu nu nu!)

Vi här uppe i norr kommer att hinna träna före första starten :idea:
(Är inte alls bitter när skåningarnas bilder från diverse terrängträningar dyker upp här och på fb. Inte alls.)

Synd bara att det krockar med Gärds - det är väl flera som hade tänkt att rida både Mantorp och Gärds.
För mig blir det inte Mantorp då påsken spenderas i Skåne, så då kör vi på Kinda istället.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
298
Dressyr Det ska ju gå att ha separata bettlösa klasser på dressyrtävling numera - men finns det alls några sådana? Hur hittar man dem i så fall...
Svar
13
· Visningar
1 646
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag har efter några terminer i skolan äntligen hittat en person som är otroligt lik mig och jag tyckte vi fick en bra connection. Hur...
Svar
11
· Visningar
911
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka