Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jättekul att Humlamaden har bestämt sig för att arrangera fälttävlan. Men VAR ska de hålla sin tävlig är mitt stora frågetecken, enligt TDB ska de ha upp tom CNC**. Den enda banan som fixar det i skåne är mig veterligen gärds?!
Jag var i Norrköping förra veckan så jag åkte förbi Mantorp både upp o ned...de har lika mycket snö som vi, dvs på tok för mycket! O även om det ska regna lite i veckan så har det ju varit rätt kallt dessa dagar o fruset på igen. Jag tror tyvärr inte heller på Mantorps tävling. Vet ju att Sämsholm försökte flera år i rad att planera in tävling i april men fick ställa in pga väder. Dessa banor får nog lägga sina tävlingar något senare så man säkert vet att det blir nåt. Skåningarna är nog de enda som kan planera säkert för tävling i april.
Har anmält till Mantorp men lär bestämma mig om typ 1,5 vecka om vi skippar den & kör på Kinda istället. Går ju inte att vänta in i det sista heller, bättre att kunna planera & framför allt måste man ju kunna träna först. (Känns tryggt att den s k fälttävlanshästen igår skyggade för de ynka fläckar med barmark som finns än så länge...)
Ang hoppbanan så måste den ju vara flyttad, eller iaf från den på Sissi Liljas anläggning. Jag var ju inte där förra året så jag vet inte hur den ser ut numera.
Senast gick både dressyr och hoppning uppe på gärdet där den 1*-iga banan brukar börja.
är det inte dags för tågarp att lägga ut en propp snart? Eller ar det jag som har lite dåligt tålamod?
Drygt 10 cm har kommit i Mantorpsområdet under natten...
Ska visserligen bli +10 i veckan om man tittar på väderprognosen, men chansen att den blir av har väl minskat i alla fall..
l..
Ska visserligen bli +10 i veckan om man tittar på väderprognosen, men chansen att den blir av har väl minskat i alla fall..
Håller tummarna för tö! Bara det blir tillräckligt varmt så löser det sig nog. Det är inte så tokigt med bana på sandmark... Vattnet brukar försvinna snabbt!