Terminen 2011

Sv: Terminen 2011

Det är visst flera som har reagerat på att dom har ställt in sin tävling och dom flesta säger samma sak, att det måste lösa sig på något sätt.
Det är bara hoppas att dessa personer nu tar tag i detta och agerar.
Vi får hålla tummarna att det hela löser sig.

Ja, vad jag hörde så är det flera av deras ft-ryttare som bytt klubb i år, så då försvinner ju alla runt omkring också...

Tågarp har väl flyttat fram sin tävling en vecka? Det blir mycket bättre för mig då.. :banana:

KL

Jättekul att Humlamaden har bestämt sig för att arrangera fälttävlan. Men VAR ska de hålla sin tävlig är mitt stora frågetecken, enligt TDB ska de ha upp tom CNC**. Den enda banan som fixar det i skåne är mig veterligen gärds?!

KL

Jättekul att Humlamaden har bestämt sig för att arrangera fälttävlan. Men VAR ska de hålla sin tävlig är mitt stora frågetecken, enligt TDB ska de ha upp tom CNC**. Den enda banan som fixar det i skåne är mig veterligen gärds?!

Enligt ett rykte skulle den gå på Saffan L bana.

Vet någon vad som hände med Stora Wäsbys internationella på Runsten i september, står nu som en vanlig tävling med endast 90 och 100 klass ?

Ja, det blir ingen internationell, klubben kör lokalt/regionalt på Runsten istället, samma datum.
Vet inte anledningen, men kan tänka mig ekonomin kanske, kostar att köra internationellt...

Det verkar även som om majtävlingen på Runsten blir av, men med annan arr än Waxholm då. Håller tummen!

Trådkap,,,, Har efter 20år (10 år muskler och 10 år i sekretariatet) gått i pension och en jätteduktig tjej ar över efter mig så när jag inte hjälper henne ska jag roa mig med att tävla själv igen (om jag bara hinner sparka igång pållen)
Ser fram mot trollhättan i juni med stormköket med :-)

Alltså jag förstår att du vill pensionera dig men visste du inte att uppdraget var på livstid??? Vi ryttare kan inte klara oss utan dig så jag är ledsen men din pensionsansökan avslås!:angel:;):D

Skämt åsido, det blir inte samma sak utan dig där, men jag har full förståelse för om du vill göra annat. Vill bara att du ska veta hur uppskattad du varit!:bow:

Tack, det värmde :bow:,

Kommer stötta nya organisationen så de inte faller och tjejen som tar över är jättebra(mycke trevligare än mig) så det kan hända att ni får se mig då och då i alla fall i år:p. Standard är ju annars oavsett vilken funktion man har att man bara släpper och de som ska ta över får lära sig den hårda vägen, därav mycket klubbar som gått på knäna vilket är sorgligt och ofta leder som synes tidigare i tråden till inställda tävlingar mm

Tänkte även sparka igång Elvis så om inte annat så syns vi på tävlingsbanorna:D
Kommer säkert dock sakna alla Trossnässtammisar, fälttävlansryttare är ju ett unikt trevligt släkte

Nu finns det i TDB en tävling på Runsten den 14/5.
90, 100, CNC*
Nu får vi bara hoppas att den här snön försvinner någon gång.

Ja, kanon att den blir av!

Den där snön vete f*n om den kommer att försvinna de närmsta veckorna...är den inte borta inom två veckor så blir det nog inget Mantorp för min del, då får säsongsdebuten vänta en månad till.
Ni östgötar, hur ser det ut hos er - ligger det mycket snö kvar?

Nä precis, det kändes som den var på g bort här i stockholm för 2 veckor sen men självklart fick vi påfyllning istället.
Ja man undrar verkligen hur det ser ut i Mantorp, blir det något där om dryga månaden?

Jag körde ner till Småland igår vägen förbi Mantorp, o snöigt var det. Kanske inte lika illa som här, däremot söder om Jönköping var det barmark. Tänk hur lycklig man kan bli av att få promenera på torr asfalt! :love:

Blir inget Mantorp för mig, för tidigt helt enkelt, vi i sthlm lär väl knappt kunna rida på Näs i april! Jag kör Div II dressyr istället! :)

Nä, det är väl lite så jag känner också, särskilt eftersom Q inte har sett ett terränghinder sen september 2009 & piloten (=jag) ska vi inte tala om... :angel: Börjar mer & mer ställa in mig på Kinda i maj istället.

Terrängträning inomhus på Runsten på lördag, om någon vill komma igång innan snön smälter! Även eventuellt möjligt sista helgen i mars.

Vi kommer till er på söndag, men då hoppar vi över bommar istället. :) Och sista helgen i mars kommer Anna till Wäsby. Har mailat dig men du kommer inte den här gången?

Såg det, för Pontus :laugh:

Såg ditt mail också men vi åker till Tyskland då + att Janne har kick-off för ÅRSryttare den helgen.

Tack för erbjudandet! Fortsätt gärna skicka. :)

Jag var i Norrköping förra veckan så jag åkte förbi Mantorp både upp o ned...de har lika mycket snö som vi, dvs på tok för mycket! O även om det ska regna lite i veckan så har det ju varit rätt kallt dessa dagar o fruset på igen. Jag tror tyvärr inte heller på Mantorps tävling. Vet ju att Sämsholm försökte flera år i rad att planera in tävling i april men fick ställa in pga väder. Dessa banor får nog lägga sina tävlingar något senare så man säkert vet att det blir nåt. Skåningarna är nog de enda som kan planera säkert för tävling i april.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
298
Dressyr Det ska ju gå att ha separata bettlösa klasser på dressyrtävling numera - men finns det alls några sådana? Hur hittar man dem i så fall...
Svar
13
· Visningar
1 646
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag har efter några terminer i skolan äntligen hittat en person som är otroligt lik mig och jag tyckte vi fick en bra connection. Hur...
Svar
11
· Visningar
911
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka