Otherside

Trådstartare
Jag får ständigt upp annonser från TEMU. Ibland ser jag nåt jag är lite intresserad av - men då hamnar jag i nån plats där de säger att detta är minsann bara för nya kunder och så måste man registrera sig osv osv och då klickar jag bort dem. Nu läste jag att folk får sina kreditkort hackade hos Temu. Har nån av er handlat där? Det finns EN sak därifrån som jag gärna velat köpa, men ……
 
Temu har fått skit från diverse ställen och gemensamt för dem är att de inte verkar ha en aning om vad de pratar om. Temu är en marknadsplats precis som fyndiq men ännu enklare om man behöver returnera. Att kort blir hackade händer tyvärr även helt seriösa ställen och det är en av orsakerna till att jag inte lämnar ut sådana uppgifter. Finns inte klarna eller liknande alternativ så handlar jag inte.
 
Det är väl ytterligare en sån där så kallad ”marknadsplats” där folk kan handla alldeles för mycket billigt kinaskräp utan avsändare.

Tycker utvecklingen med ”marknadsplatser” är helt bedrövlig och obegripligt att folk fortsätter sponsra eländet :arghh: Och ännu värre nu när etablerade kedjor med webbutik (typ Stadium och Elgiganten) också blivit ”marknadsplatser”…
 
Jag har handlat lite därifrån och allt har varit fantastiskt bra kvalité måste jag säga. Absolut inte jämförbart med t.ex Wish. Har använt Klarna.

När jag jämför dem med Wish och liknande är kvalitén på den enskilda prylen helt oväsentlig. Har absolut ingen uppfattning om någon av dem. Det är affärsmodellen och upplägget jag anser vara samma bedrövelse.
 
Jag har handlat mina första föremål därifrån och det var inga problem, jag behövde inte registrera någonting någonstans och betalade via paypal.
Jag försöker också låta bli, men sitter just nu i en T-shirt därifrån och alltså... den är mjuk och skön och jättefin och jag hade inte haft råd att köpa den annars? Men ja, man ska inte inbilla sig att de skiljer sig från Shein eller andra liknande.
 
Jag har handlat en del därifrån. Att det är tillverkat i Kina är inte synonymt med skräp, de har liksom inte bara en fabrik och mycket av det vi köper även från mer fancy märken i butiker här i Sverige är tillverkat i Kina.
Jag har varit jättenöjd med de saker jag köpt, kolla recensionerna ordentligt innan.
Jag har köpt sånt jag inte kunnat hitta på andra ställen.
 
Jag har handlat en del därifrån. Att det är tillverkat i Kina är inte synonymt med skräp, de har liksom inte bara en fabrik och mycket av det vi köper även från mer fancy märken i butiker här i Sverige är tillverkat i Kina.
Jag har varit jättenöjd med de saker jag köpt, kolla recensionerna ordentligt innan.
Jag har köpt sånt jag inte kunnat hitta på andra ställen.

Självklart är mycket av det som säljs i ”fancy” butiker också tillverkat i Kina. Det är inte problemet här eller har med saken att göra.

Den dagen någon kan visa på att allting som säljs på Temu m.fl. är CE-märkt och uppfyller alla krav på produkter som finns för försäljning på den europeiska marknaden, DÅ kan man påstå att det är ”samma sak” som att handla en produkt i Sverige som är tillverkad i Kina.

Och då menar jag inte den kinesiska märkningen CE med förvillande lik logga som står för ”China Export” och är vanligt förekommande på såna här typer av ”marknadsplatser” för att lura folk att köpa potentiellt farliga saker. Bara att det förekommer säger väl en del om lämpligheten på de här sajterna…
 
Självklart är mycket av det som säljs i ”fancy” butiker också tillverkat i Kina. Det är inte problemet här eller har med saken att göra.

Den dagen någon kan visa på att allting som säljs på Temu m.fl. är CE-märkt och uppfyller alla krav på produkter som finns för försäljning på den europeiska marknaden, DÅ kan man påstå att det är ”samma sak” som att handla en produkt i Sverige som är tillverkad i Kina.

Och då menar jag inte den kinesiska märkningen CE med förvillande lik logga som står för ”China Export” och är vanligt förekommande på såna här typer av ”marknadsplatser” för att lura folk att köpa potentiellt farliga saker. Bara att det förekommer säger väl en del om lämpligheten på de här sajterna…

Jag är väl medveten om skillnaden mellan CE och C E
Det säljs massa skit via Temu, Wish Amazon osv och jag skulle aldrig köpa elektronik från Temu.
Men det sälja även en hel del bra saker, saker som är svåra/omöjliga att hitta i svenska butiker.
 
Jag överväger att köpa en komprimerad luft blåsare från dem. Istället för att köpa burkar med komprimerad luft som tar slut och jag måste köpa nya. Känns som det är mer hållbart.
 
Jag är väl medveten om skillnaden mellan CE och C E
Det säljs massa skit via Temu, Wish Amazon osv och jag skulle aldrig köpa elektronik från Temu.
Men det sälja även en hel del bra saker, saker som är svåra/omöjliga att hitta i svenska butiker.

Kan du ge ett exempel på en sådan bra produkt?
 
Kan du ge ett exempel på en sådan bra produkt?

Jag letade mig grå efter en plastströmbrytarhölje. Både online och i fysisk butik. Katten envisas med att gå på min dator och stänga av den. Till slut hittade jag den på temu.

1720286395806.png
 
Kan du ge ett exempel på en sådan bra produkt?

Jag har bla köpt broderade namnetiketter. Var helt hopplöst att hitta den storlek och färg jag ville ha som dessutom såldes styckvis i Sverige.
Har även köpt två prints där. Letade efter två specifika motiv. Det närmaste jag kunde komma var en shop i England och då var det ändå inte precis det jag ville ha.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 301
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 124
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp