S

Sterling

Vad ska jag göra för att förbättra pållans teknik? Hennes ben är lite hängande, eller vad man ska säga, skulle vilja att hon drog upp benen mer och vara mer rädd om sig. Är det bara cavaletti som gäller? Är det någon som har någon bra övning som kan hjälpa henne att dra upp benen så hon även gör det vid hoppningen?
Tack på förhand :laugh:

Sv: Teknik

Jag brukar till stor del använda mig av "travhoppning", där man placerar en travbom framför ett räcke (med ganska kort insprång så hästen verkligen får hoppa upp sig). Går även att gå vidare till "skritthoppning" som funkar likadant, tränar verkligen spänsten och hästen lär sig att den inte behöver hoppa på fart!:p

Kan också rekommendera studs i olika varianter (med bara räcken eller varierat med oxrar), då detta får dem att bli kvicka i fötterna och tänka snabbt.:grin:

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 493
Senast: Nevermind
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 049
Senast: SaraXX
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 192
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 876
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?