Pilot

Trådstartare
Vad har ni för teburkar?
Var kan man hitta lite finare burk, gärna med plats för 1 hekto eller mer.

Ser gärna bilder på vad ni har hemma! :)
 
Vad har ni för teburkar?
Var kan man hitta lite finare burk, gärna med plats för 1 hekto eller mer.

Ser gärna bilder på vad ni har hemma! :)
Har inga bilder nu, men återanvänder Fortnum and Masons burkar som man får när man köper deras löste. Turkosa i den variant jag har, men de har väldigt fina även i andra ”teman” tror jag. Håller tätt, mörkt och bra tycker jag, och är både fina och lite nostalgiska i min återkommande längtan till London.
 
Har inga bilder nu, men återanvänder Fortnum and Masons burkar som man får när man köper deras löste. Turkosa i den variant jag har, men de har väldigt fina även i andra ”teman” tror jag. Håller tätt, mörkt och bra tycker jag, och är både fina och lite nostalgiska i min återkommande längtan till London.
Åh, ska kolla in! Jag har några Kusmi burkar, hade kanske funkat att blanda med, om man hittar rätt färger.
 
20210313_200327.webp

Mina är köpta på Sri Lanka, får plats ca 2 hg om det inte är ett väldigt luftigt te. Det är ett lokalt temärke men jag köpte dem enbart för burkarna. Valde grönt, rött, vitt och svart för respektive tesorter.
Kanske inte hjälper dig så mycket...
 
Visa bifogad fil 66177
Mina är köpta på Sri Lanka, får plats ca 2 hg om det inte är ett väldigt luftigt te. Det är ett lokalt temärke men jag köpte dem enbart för burkarna. Valde grönt, rött, vitt och svart för respektive tesorter.
Kanske inte hjälper dig så mycket...
Nej det gör det inte, men de var väldigt fina! Kul med något som kan förknippas med minnen, precis som @SaraMara var inne på.
 
@Wingates tack! ska kika där (gillar att jag aldrig hade kommit på tanken att titta på teburkar hos de som säljer te, bokstavligen googlade plåtburkar innan jag startade denna tråden och fick inte upp en enda teburkar)
 
Jag är väldigt förtjust i en serie som heter Midnight Botanical från Madama Treacle och har de minsta burkarna som rymmer 100 g men det finns större också :) Verkar inte svåra att få tag i, Kaffelunden har många varianter i lager vid en snabb googling.

Midnight%20botanical%20vit-300x300.jpg

TI001.jpg
 
Fina och fina... Vädigt funktionella i alla fall. De på bilden rymmer 2 hg men burkarna finns i hur många storlekar som helst.
 

Bifogade filer

  • DSC_0485.webp
    DSC_0485.webp
    103 KB · Visningar: 46

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 217
Senast: LinnK
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
425
Senast: Smulu
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
504
Fritid Nu när jag har min fina elcykel och sommaren dessutom är här så vill jag ut och hitta vackra platser att besöka! :love: Gärna både...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp