TDB tar bort plastkorten

Sv: TDB tar bort plastkorten

Detta gillar jag, modern teknik som førenklar.

Jag har ett grönt kort från 1995. Gäller det fortfarande och är det reggat i databasen? Nån som vet?

Vore ju skönt om man slapp göra om det om ett par år om det blir aktuellt att tävla igen :o

Heja! Vi diskuterade detta bara för ett par dagar sen att det vore ju lika bra att skippa plastkorten nu när man ändå har TDB och inte kan anmäla sig utan att betalat sin licens. SvRF hade visst redan tänkt så långt :D

Jag tycker att det är bra, men funderar på hur det kommer bli för dem som anmäler en häst eller ryttare som har licens och sen gör häst/ryttarbyte på tävlingen eller ringer sista veckan och gör det. Vet att endel har satt det mer eller mindre i system för att de själva inte har någon licens. Förut har de åkt på de tävlingar där de vet att klubben inte kollar licensbrickorna, nu kommer de som gör så kunna åka vart som helst. Det blir iallafall svårare för sekretariatet att kontrollera på plats. Av samma anledning gillar jag inte när klubbar inte tittar på allas vaccinationsintyg. En del klubbar gör stickprov bara, och jag är ärligt talat ytterst tveksam till om de kollar någon överhuvudtaget då...

Jag har hört att allt kommer ligga på TdB i framtiden, även mätintyg och vaccination. Men det är nog ett tag kvar tills det blir verklighet.

Om nu folk är så :devil: att de anmäler en person och sen gör ryttarbyte för att den eg ryttaren saknas licens, så kommer det inte funka i längden.
Allt fler klubbar har väl internetuppkoppling i sekretariatet och då är det inte så svårt kolla licensuppgifter.

Jag har ett grönt kort från 1995. Gäller det fortfarande och är det reggat i databasen? Nån som vet?

Ingen expert men jag har hört att det är ett ganska bra slarv med med de gamla gröna korten, inget lär vara registrerat. Inte säkert men det kan vara så. Du är då inte registrerad i databasen, så spara ditt plastkort som kvitto, det gäller ju fortfarande även om de "tar bort" dem.

Klubbtävlingar använder ju inte TDB så om du byter klubb eller går med i någon tillfälligt kan det ju vara bra att ha ett bevis på att du faktiskt har ett grönt kort.

Senast ändrad:

KL

Under flera år så har det ju varit upp till klubbarna att godkänna att de som sökt licens har grönt kort. Jag som är administratör kan ju gå in på TDB och kolla vilka som löst licens och är det någon som inte har grönt kort säger jag bara till SvRF. Så du kan lösa licens utan grönt kort men klubben kan stoppa dig. Därför är det viktigt som klubb när du får nya tävlingsryttare att kolla upp om de har grönt kort.

Mitt gröna kort är från 98 å de har ingen sagt nått om.

Sen vaccinationsintyget har jag några ggr visat för parkeringsvakten, mkt smidigt tycker jag.

Äntligen!
När det nu funnits tekniken i form av TDB, varför då lägga ner pengar på att framställa och skicka dessa plastkort? :confused:
Hur korkat som helst ju med tanke på arbetsinsats, kostnad och miljö! Bra det nu blir ändring! :)

Angående att dölja att folk inte har gällande licens genom ryttarbyte efter anmälan så är det ju något som man straffas för om det kommer fram! Och är det då värt att få det straffet som väl garanterat blir penningböter och förmodligen avstängning?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 308
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 283
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 896
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama