Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör det? =/ vad har du för medicin (tänker om mamma har samma, men inte alls säkert förstås)Vill vaccinera mig men min MS-medicinering ställer till det.
Hörde om en häromdagen som var riktigt dålig. Har bara fått två fästingar i mitt liv. Men är mycket i skogen.Oj, vad olika man kan tänka.. Jag har aldrig heller haft nån fästing (som jag kan minnas), barnen nån enstaka. Ändå helt självklart att vaccinera, ser inte nersidan med det? (Om man inte av läkare avråds från vaccinering osv) Der räcker ju med att man nån gång i framtiden får en fästing som är smittad för att ev bli superallvarligt sjuk.
Har Mabthera som sänker immunförsvaret. Detta gör också att man riskerar att få väldigt dåligt svar på vaccin.Gör det? =/ vad har du för medicin (tänker om mamma har samma, men inte alls säkert förstås)
Superbra!! Då ska jag fixa det nästa vecka.Mer år 10år iaf, har oxå vaskat paprena. Men det spelade ingen roll om det var ännu fler år, är grunden gjord så var det lugnt
Aha den har ju mamma med. Då förstår jag. Så tråkigt!Har Mabthera som sänker immunförsvaret. Detta gör också att man riskerar att få väldigt dåligt svar på vaccin.
Tidigare har jag fått denna behandling först var 4:e månad och sen var 6:e månad. Det har inte varit möjligt att få till vaccinationerna däremellan.
Nu får jag bara behandling en gång om året och ska ta upp frågan om vaccination med min läkare när vi träffas i höst.
Känner mig väldigt begränsad eftersom jag inte vill utsätta mig för risken att bli biten. Får hålla mig till att gå på vägar och bredare stigar. Förr rörde jag mig mycket mer i naturen och saknar det verkligen.
I BVC-journalen kan man se barnvaccinationerna, den ska finnas i något arkiv i regionen där du bodde som barn. Kanske på ett sjukhus. Du kan kontakta regionen och fråga.Jag vet inte, kan man se det någonstans?
Vet inte vad jag blev vaccinerad mot som liten.
Får fråga mamma i så fall. Jag har ingen koll själv.I BVC-journalen kan man se barnvaccinationerna, den ska finnas i något arkiv i regionen där du bodde som barn. Kanske på ett sjukhus. Du kan kontakta regionen och fråga.
Men tbe ingår inte i barnvaccinationerna så om du fått tbe-vaccination finns det dokumenterat där du fick vaccinet. Om det var en av regionens verksamheter så finns det i regionens arkiv.
March iväg....Inte vaccinerad, tänker varje år att jag ska ta tag i det, men har ännu inte blivit av
Har ändå en vän som blev svårt sjuk i TBE, var oklart om hon skulle överleva
Är fortfarande sjukskriven, fyra år senare.
Är väl inte försent, så ska försöka komma till skott
Våra vacciner i närtid(de senaste åren) finns på 1177. Men de före 1177 så har du förmodligen inte vaccinerats mot tbe. Inget som ingår i vanliga vaccin programmet...Får fråga mamma i så fall. Jag har ingen koll själv.
Får fråga mamma, hon har koll.Våra vacciner i närtid(de senaste åren) finns på 1177. Men de före 1177 så har du förmodligen inte vaccinerats mot tbe. Inget som ingår i vanliga vaccin programmet...