Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bor i riskområdeVaccinerad sedan flera år. Hade tänkt länge sedan blev en bekant sjuk och hamnade på iva. Då blev det
Jag har också gjort grunden som äldre tonåring, vet att jag fyllde på en gång efter 5 år men nu var det säkert 8-10 år sedan sist. Har tyvärr tappat bort vaccinationskortet. Trodde också att jag skulle behöva göra om. Hur lång tid hade det gått mellan dina?Jag är sedan jag bodde hemma och föräldrarna betalade….
Såhär många år senare trodde jag att jag skulle behöva göra om grunden, men det var inte alls nödvändigt. Har man grunden klar, är det bara att ta en spruta och sen fortsätta med 5-års intervall
Sambon har nu vaccinerat sig, IOM att han är ute mera nu.
Babyn har nyss fyllt 1 Och ska få vaccin efter sitt kalas. Vill inte ha biverkningar när man ska firas.
Oj, vad olika man kan tänka.. Jag har aldrig heller haft nån fästing (som jag kan minnas), barnen nån enstaka. Ändå helt självklart att vaccinera, ser inte nersidan med det? (Om man inte av läkare avråds från vaccinering osv) Der räcker ju med att man nån gång i framtiden får en fästing som är smittad för att ev bli superallvarligt sjuk.Nej, jag är över 50 och har bara haft en enda fästing i hela mitt liv trots att jag tillbringat somrarna i väldigt fästingtätt område. Därför har jag faktiskt aldrig ens övervägt det eftersom sannolikheten för att jag skulle drabbas känns obefintlig.
Vad betyder nersida? Det ordet har jag aldrig hört, är det dialektalt?Oj, vad olika man kan tänka.. Jag har aldrig heller haft nån fästing (som jag kan minnas), barnen nån enstaka. Ändå helt självklart att vaccinera, ser inte nersidan med det? (Om man inte av läkare avråds från vaccinering osv) Der räcker ju med att man nån gång i framtiden får en fästing som är smittad för att ev bli superallvarligt sjuk.
Vad betyder nersida? Det ordet har jag aldrig hört, är det dialektalt?
Aha, tänkte baksida eller att det borde heta nedersida, fast det ser också konstigt ut.Nackdel, eller direktöversatt engelskans ”downside”.
Skulle jag gissa
Ja! Bor i fästingtätt område och vaccinerade mig för hundra år senJag har äntligen tagit tag i att vaccinera mig mot tbe och har bokat tid på måndag. Har tänkt på det i flera år men inte blivit av.
Är ni vaccinerade? Hur resonerar ni kring det?
Vaccinerad sedan 5 år tillbaka. I tisdags hade jag 2 små rackare som satt fast på benet efter skogspromenad på östkusten (säsongens första på egen kropp). Sen släpar katterna in ungefär 10-talet om dagen som får tas om hand.Jag har äntligen tagit tag i att vaccinera mig mot tbe och har bokat tid på måndag. Har tänkt på det i flera år men inte blivit av.
Är ni vaccinerade? Hur resonerar ni kring det?
Mer år 10år iaf, har oxå vaskat paprena. Men det spelade ingen roll om det var ännu fler år, är grunden gjord så var det lugntJag har också gjort grunden som äldre tonåring, vet att jag fyllde på en gång efter 5 år men nu var det säkert 8-10 år sedan sist. Har tyvärr tappat bort vaccinationskortet. Trodde också att jag skulle behöva göra om. Hur lång tid hade det gått mellan dina?