Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad händer om sonen går ut och går en sväng med hunden ? Låt han få göra några saker som gör att taxen måste börja lita lite på honom - ibland behövs en rejäl puff i rätt riktning för att få en hund engagera sig i fler än en person.Han har som sagt tagit Köttbulle ur sonens hand. Sitter i hans knä om jag lyfter upp...har nosat på benen mycket försiktigt. Men detta är en hund som även ska kunna hanteras av mina föräldrar då jag jobbar. Vi får se. Ger inte upp så lätt.
Vad händer om sonen går ut och går en sväng med hunden ? Låt han få göra några saker som gör att taxen måste börja lita lite på honom - ibland behövs en rejäl puff i rätt riktning för att få en hund engagera sig i fler än en person.
Försöker ni leka då, eller vägrar han? Springa efter bollar, visa en godis som ni gömmer medan han sittar på?Tack det ska vi pröva...har varit så ledsen för detta så man har låst sig. Han viftar sällan på svansen. Taxen alltså bara när jag är där.
Försöker ni leka då, eller vägrar han? Springa efter bollar, visa en godis som ni gömmer medan han sittar på?
Min tanke som uppfödare: om hunden verkligen var något till avel, så hoppfull att jag skulle vilja behålla den själv...den hade jag isf sålt med bibehållen avelsrätt eller lämnat ut på foder om jag missbedömt platsen i kenneln. Inte hade jag sålt den helt och fullt.Ja..kanske...men jag hoppas inte. Hon verkade väldigt bra. Kände ändå förtroende för henne.
Min tanke som uppfödare: om hunden verkligen var något till avel, så hoppfull att jag skulle vilja behålla den själv...den hade jag isf sålt med bibehållen avelsrätt eller lämnat ut på foder om jag missbedömt platsen i kenneln. Inte hade jag sålt den helt och fullt.
Dina inlägg kommer inte samtidigt som citaten du svarar på. Skriv svaret i samma inlägg som citatet så blir det inte 2 inlägg, där det ena saknar svarJa jag kan inte hjälpa att jag undrar...eftersom jag tyckte om hunden och inte märkte nåt där men ja....återigen kloka funderingar o tankar. Ska kontakta henne.
å Gör jag rätt nu?Dina inlägg kommer inte samtidigt som citaten du svarar på. Skriv svaret i samma inlägg som citatet så blir det inte 2 inlägg, där det ena saknar svar
Jaaa!!å Gör jag rätt nu?
Många taxar uppskattar viltspår som aktivering. Om du börjar träna detta kan di son så småningom ta över. Då kan sonen och hunden ha en sysselsättning tillsammans som hunden uppskattar.
Ja det är en god idé. Imorgon har det gått en vecka sedan han kom hit. Ser lite framsteg. Han slickar på sonens hand..har tagit en köttbulle ur handen och ligger i knät om jag sitter bredvid men om sonen närmar sig springer hunden iväg. Börjar misströsta...eller har jag bara dåligt tålamod. Tycker beteendet är ovanligt hos valpar.
Det är en väg till att hunden kan lära sig att uppskatta din son.