replica

Trådstartare
Behöver hjälp!
Ska till IKEA o kan inte bestämma mig för vilken tavla jag ska köpa hem (om den finns).

Vilken av följande tycker ni är snyggast?

44984_PE140738_S4.jpg

45745_PE142031_S4.jpg

81746_PE207085_S4.jpg

Sv: Tavlor!

Allèn, har en likadan nämligen ;)

:D:D:D
Ikea är bra på många vis, synd bara att alla hem ser likadana ut :p

Ingen av dem, IKEA-konst är vedervärdigt. :devil:

Köp nåt kul tyg och gör en tavla av eller fynda på second hand, så slipper du ha dussinkonst som flera tusen har i sitt hem. Dessutom är du ju inte ens säker på vilken du vill ha, vilket gör det ännu värre. Hade du verkligen ÄLSKAT en av dem och varit bombsäker må det väl ha varit en sak, men dussinkonst som man inte ens är säker på? *ryser*

/Jenny - allergisk mot IKEA- och annan dussinkonst. :devil:

Problemet är att jag tycker alla 3 är snygga:angel: Älskar bilder i stil med dessa, men är riktigt kass på att fotografera själv:( (annars hade jag faktiskt tagit ett kort själv och fixat på en canvasduk)

Tavlor i tyg har jag flera stycken hemma redan, känns så tråkigt med ännu fler:crazy:

Man behöver inte vara bra på att fota, men tar man nog många bilder träffar man rätt till slut. :D Jag är världssämst på att fotografera, men lyckades - med en mobilkamera - prestera dessa tre bilder:

200710111105.jpg

De var verkligen jättefina!
Dessvärre är min kamera alldeles för dålig, bilderna den tar går inte att göra till stora canvastavlor pga kvalitén.. Vill gärna ha en stor, i stil med ovannämnda IKEA tavlor att hänga över soffan då hela lägenheten består av betongväggar:(

Varför inte kolla in på ett Gallerix-butik istället för den där ikeakonsten ;)

Gallerix har massor av underbara "tavlor" att välja på och om du tycker det blir dyrt att köpa hela paketet där så köp ram på Ikea och tavla någon annanstans.

Själv så hittade jag underbara bilder tagna i en öken.
Tyvärr kan jag inte visa dem för de är inlämnade hos glasmästaren för lite speciell ram.

Finns skitsnygga tavlor där, men canvastavlorna är alltför dyra tyvärr:( Är inte ute efter någon tavla med ram runt, utan en hel duk fäst på en träram..

Chilli har sådana tavlor till billig peng, inte så många motiv men underbart vackra.

Jag köpte två små till dotterns rum men vattendroppar föreställande hjärtan, tror jag gav 79 kr styck och de är kanske 35-40 cm men de har även stora tavlor utan ram.

Länk

Hittade ett exempel på deras hemsida.

368_master.jpg

Senast ändrad:

Ahh.. finns dock ingen butik i närheten av där jag bor, verkade ha skitsnygga tavlor annars:(

Köp ett snyggt tyg och spänn upp på ramar!

Annars kan du väl leja någon fotobegåvad bukefalist till att ta bilder utifrån dina önskemål och sedan köpa dem? :idea:

Jag är som många andra superallergisk mot dussinkonst som exempelvis IKEA-tavlor.

Neeej inga ikea-tavlor!
Gud så trååååååkigt.

Åk till något ordentligt konst-museum och köp några affischer med fin konst på.
Om du har vägarna förbi stockholm så har moderna fina affisher (vi köpte en warhol och en lichenstein därifrån som nu sitter i vardagsrummet).

Eller så köper du på typ ebay eller tradera.
Där hittar man ju många fina original!

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 455
Senast: Kakis
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 010
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar