Sv: Tavlor!

Vill du ha ikeatavlor så KÖP ikeatavlor! Det är ditt hem och det är du som ska trivas där.

Skulle vilja se var den ska sitta innan jag röstar. Har själv tittat på tavlan länsgt upp, men den längst ner är ju jättefin!

/Revo som köper handmålade tavlor på loppis eller målar själv.

KL

Jag fattar inte varför så många är emot IKEA-tavlor. Jag tycker de kan ha riktigt fina tavlor, och vem bryr sig om halva Sverige har likadana hemma (finns nog väldigt många som har likdana tygtavlor också)? Gillar man nåt så ska man väl köpa det.

KL

Jag fattar inte varför så många är emot IKEA-tavlor. Jag tycker de kan ha riktigt fina tavlor, och vem bryr sig om halva Sverige har likadana hemma (finns nog väldigt många som har likdana tygtavlor också)? Gillar man nåt så ska man väl köpa det.

Det får mig att tänka på opersonliga kataloghem helt utan personlig prägel eller tanke bakom inredningen- Något jag möts av OFTA i människors hem.

Vill du ha ikeatavlor så KÖP ikeatavlor! Det är ditt hem och det är du som ska trivas där.

:bow: Lös inredning är ju så harmlöst, det är ju inget oåterkalleligt ingrepp. Varför inte låta folk ha det som de trivs med i sitt hem.

Något helt "off topic": Det som jag däremot förvånas äver är när folk köper ett hus eller en lägenhet och renoverar den intill oigenkännerlighet och totalt sabbar bostadens karaktär för all framtid. Varför köpa något som man ändå vill ändra på så drastiskt?

Nu kanske du redan har köpt dina tavlor, så mitt inlägg blir kanske onödigt. Men jag resonera som så att om jag velar jättemycket mellan några alternativ så beror det troligen på att inget av dem är rätt. Jag ser det som ett tecken på att fortsätta leta.

Fast ibland kan det förstås vara så att jag faktiskt vill ha alla alternativen jättemycket men att de inte är riktigt kompatibla.

Jag fattar inte varför så många är emot IKEA-tavlor.

Ofta är det försök att snobba, gissar jag. Det är SÅ populärt att dissa Ikea, man ska visa att man har "finare smak" än så.

Jag tycker att det är urfånigt, i synnerhet om man själv väljer/rekommenderar möbler/tavlor/tyger etc som är precis lika massproducerade som Ikeas.

Jag minns ett tillfälle som någon, tror det var tassetass, visade bild på tyger som hon hade köpt. En "fin-smakare" skrev lite skämtsamt föraktfullt om tygerna - tills hon veta att det var Marimekko...;)

Ofta är det försök att snobba, gissar jag. Det är SÅ populärt att dissa Ikea, man ska visa att man har "finare smak" än så.

Jag tycker att det är urfånigt, i synnerhet om man själv väljer/rekommenderar möbler/tavlor/tyger etc som är precis lika massproducerade som Ikeas.

Jag minns ett tillfälle som någon, tror det var tassetass, visade bild på tyger som hon hade köpt. En "fin-smakare" skrev lite skämtsamt föraktfullt om tygerna - tills hon veta att det var Marimekko...;)

Jag älskar IKEA, men jag avskyr IKEA-konst. Det är en smaksak, precis som allt annat. Varför vet jag inte, men just massproducerad konst slår an något speciellt i mig, jag bara avskyr det.

Vissa gillar inte IKEA-möbler, vissa tycker att stringhyllor är skitfula, andra tycker att ryamattor är smaklöst osv osv.

För övrigt tror jag det var Ullo som dissade mina "massproducerade tavlor", tills hon fick veta att jag gjort dem själv. :D

Kom på en sak - jag kan mycket väl ha dissat en Marimekko-tavla, enbart på basis av att det var Marimekko. 90% av bekantskapskretsen hade Marimekko-tyg på väggarna ett tag. Nu verkar modet för något år sedan ha svängt till helväggs-målningar istället.

Kom på en sak - jag kan mycket väl ha dissat en Marimekko-tavla, enbart på basis av att det var Marimekko.

Nejdå, det var inte du:D.

Och poängen var inte att dissaren inte gillade Marimekko - poängen var att dissaren trodde att tygerna var Ikea eller nåt liknande och därför skrev att tassetass borde satsa på nåt originellare än det där massproducerade. När tassetass berättade att det var Marimekko blev det lite pinsamt:angel:

Tassetass: det är det där "vissa gillar inte Ikeamöbler" jag inte riktigt köper. Jag tvivlar på att de där "vissa" inte ens säkert kan identifiera en Ikeaprodukt, det tror jag inte att någon kan. Det jag vänder mig emot är de som försöker låta som om de har Fin Smak genom att dissa Ikea. Det håller ju inte. Om jag pratar föraktfullt om ridtravare får det väl ingen att tro att jag har en PRE-hingst?;)

Och poängen var inte att dissaren inte gillade Marimekko - poängen var att dissaren trodde att tygerna var Ikea eller nåt liknande och därför skrev att tassetass borde satsa på nåt originellare än det där massproducerade. När tassetass berättade att det var Marimekko blev det lite pinsamt:angel:

Jag tror det mest pinsamma bestod i att jag hade gjort tavlorna själv och att de är i flera lager, att tyget var från Marimekko var sekundärt.

Tassetass: det är det där "vissa gillar inte Ikeamöbler" jag inte riktigt köper. Jag tvivlar på att de där "vissa" inte ens säkert kan identifiera en Ikeaprodukt, det tror jag inte att någon kan. Det jag vänder mig emot är de som försöker låta som om de har Fin Smak genom att dissa Ikea. Det håller ju inte. Om jag pratar föraktfullt om ridtravare får det väl ingen att tro att jag har en PRE-hingst?;)

Givetvis finns det många som snackar dynga, men vissa gillar inte IKEA av olika anledningar, precis som att vissa inte gillar Europamöbler eller MIO.

Jag har absolut inte Fin Smak, men jag ogillar dussinkonst. Det är inte för att provocera, utan för att jag bara tycker så.

http://www.proformat.se/index.php?page=canvas

Har du inga egna bilder kan du sedan gå in på exempelvis flickr.com göra en avancerad sökning där du söker på det motiv och kanske "black and white" eller "sepia" och kryssar i att du bara vill ha resultat som är "creative common". *Vips* får du fram ett gäng foton som är helt ok att använda till att göra en tavla för det egna hemmet.

*tada* du får en fin tavla som ingen annan har i sitt hem och priset är faktiskt helt jämförbart. Och så slipper du bli tråkad av folk som är förmer än IKEA-konst på köpet. ;)

kanske lite körsbärsblomster?
Lilja?
En tulpan?
Maskros
En margarita?
Stenröse?
Hästsele?
Klippor
Seychellerna?

Bläddra runt lite. Du hittar med lite engagemang garanterat något som du tycker är vackert och som säger något om dig.

/Moiran - stolt ägare av en stor IKEA-canvas som jag tycker är jättevacker men som jag faktiskt inte har sett hemma hos någon annan (Arktis, såldes bara under en rätt kort tid - folk här uppe i norden verkar inte gilla snö och is... ;)).

Jag gör egna tavlor. Har köpt en affisch från The Dark Knight, föreställer ett stort Joker kort ur en kortlek så är det en massa små bilder. Äh va fan jag slänger in en bild:
67506.jpg

Ska köpa en vanlig träram så ska det målas snygga detaljer, då blir det min egen stil på det hela. Vårat vardagsrum är lite hårdrock möter fantasy.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 455
Senast: Kakis
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 010
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst