Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Tänkte.på.en.sak...såg.att.Hermanstorp.inte.står.med.i.planeringen...ska.dom.inte.ha.några.tävlingar.i.år??:confused:

Men hur fick du in mellanslag mellan m och ed i med??

edit: När jag fetstilade det så försvann det?? :confused:

Gåtan med norpans mellanslag fortsätter...

Som ryttare är det ju också enormt störigt att 2 arrangörer med samma klasser (till viss del iaf) har tävling samma helg. Vi har ju alltid fått räkna med att åka enkel resa 30-40 mil för att kunna utöva vår sport och när tävlingarna då hamnar på samma helg för att sen lämna resten av månaden "tävlingsfri" är ju inte på nåt sätt optimalt.

Sen tror jag inte för 1 sekund att någon arrangör sitter och funderar ut när de kan lägga sin tävling för att konkurrera ut en annan. Visst är det så att alla ansöker när de anser sig kunna ha tävlingar. Och detta funkar ju i dressyr och hopp för där KRYLLAR det ju av arrangörer men i vår lilla sport är man som ryttare beroende av varenda liten tävling. Så därför kan jag inte förstå varför inte arrangörerna på ett eller annat sätt "tvingas" ha ett alternativ datum när de ansöker? Så om en annan tävlingsplats också har tänkt sig den helgen så får 1 vika undan och arrangera sin tävling på det andra datumet istället för som det känns nu, antingen STRUNTA i att ha FT alls eller tjurigt strida på och ha sin tävling samma helg.

(OBS! viss överdrift av mig i sista meningen men ni förstår nog vad jag menar!)

Gärds måste ha 3 dagar till sina tävlingar det vet ju dom flesta och när man tittar på maj så finns det nästan bara EN ENDA HELG i hela maj som dom kan ha det på och det kommer ju inte som någon nyhet direkt hur kalendern i maj ser ut, så hur svårt kan det vara för tex kommiten att kontakta Tranemo och be dom flytta sin tävling till helgen efter dom har ju haft minst ett år på sig att lista ut det :confused:

Senast ändrad:

Jo men det förstod jag men juni och juli månad brukar ju vara snöfria även i Östersund även om inte maj är det :angel:

men herre gud. om man inte kan rida i Skåne juni-juli-aug så varför skulle man norrut :eek:

Vinslöv kommer förmodligen "som vanligt" maj och aug. Kanske 1a maj? Nej skämt åsido. Samma banbyggare så det blir senare.
Sen kan man fundera på om aug är bra för Vinslöv som är så regnkänsligt. :crazy:

Därför.jag.har.en.bärbar.dator.så.de.e.inte.så.lätt.att.bara.byta:(
Ska.ta.tag.i.detta.å.lämna.in.den.på.lagning...;)

Därför.jag.har.en.bärbar.dator.så.de.e.inte.så.lätt.att.bara.byta:(
Ska.ta.tag.i.detta.å.lämna.in.den.på.lagning...;)

När du tröttnat på att dom skyller på statisk elektricitet, kan du ju koppla in ett tangentbord via en usb-kontakt.

Jag kan inte heller förstå varför man i 08-land bara kan ha tävling i augusti och september :devil:

Vi har ju både Väsby (johannesberg) och Uppsala (som här anses tillhöra Stockholm) ligger i maj/juni. Så av 7 arrangörer så har 2st vårtävling och 5 hösttävling. Sen har såväl distriktets som förbundets FLT-kom försökt att få arrangörerna som kan ha vårtävling att ha det men då dom inte vill så är det inte mycket man kan göra.

Det var en av anledningarna med topografin.

För 2 (botkyrka & Waxholm) av klubbarna så finns det fler saker som spelar in, det är bland annat att marken där banorna går används som sommarbete åt hästar.
Botkyrka som är en föreningsdriven ridskola har också svårt att få ihop funktionärer under sommarmånaderna, många lämnar faktiskt Stockholm under juli och augusti. Sen har vi en hel del andra tävlingar som skulle störa en del i dom andra grenarnas tävlingsterminer om vi tog bort. Vi har i flera år nu haft inbjudnings-tävlingar varje månad utom Juli, Augusti och December.
Detta gäller säkert fler arrangörer vilket gör att man vill ha sin FLT på en viss helg annars stör det arrangörernas andra arrangemang.

Sen så finns det en annan sak som inte ens jag förstår mig på när det gäller Botkyrka, efter 1 års frånvaro som arrangör så kom Botkyrka tillbaka som arrangör. Det var klenare med starter än normalt men Bollnäs-olyckan hade säkert en bidragande orsak. Sen att vi låg samma helg som Segersjö (har då CNC* i åtanke). Bortfallet i CNC:n var drygt 7 starter gentemot föregående tävling och dom ryttarna fann man i Segersjö´s startlistor, så det finns inget att erinra mot det.
MEN alla andra i klubbens tävlingskommitté är säkra på att det mindre startfältet berodde på att tävlingen låg i slutet av Augusti, vilket skulle vara för tidigt för att folk hade inte kommit hem från semestrar ännu och att hästarna inte var "i form".
MEN det är inte vad jag tror utan det är dom andra orsakerna sen kan självfallet det vara så att några ännu var bortresta eller hade precis hämtat sin häst från bete eller dylikt.
Men eftersom dom andra i TK är så säkra på sin sak så är det inte mycket jag kan göra.

För Täby så gäller det att galoppen "bestämmer" när tävlingen kan vara, som jag skrev i förra inlägget.

Men du tror väl inte på fullt allvar att fälttävlansryttare tar semester i en månad och släpper hästarna på bete :eek:

Däremot var det tävlingar i "vår" region(på den nivån) varenda helg under hela augusti och september (och på flera två) och före tomt... efter tomt, i den vevan var det också LagSM och Breeders (som iofs flyttades men så sent att folk ej hann planera om)

Vi hade jättegärna åkt till Botkyrka men var ju i Segersjö

Som jag skrev så tror inte jag det men alla andra i klubbens TK har den inställningen.
Jag fick i fredags ett mail från en i TK där hon undrade om vad jag trodde ang. terminen för stockholmdistriktet och om vi skulle flytta till sista helgen i September. Att flytta till Augusti är enligt vad jag tror inte vad dom tycker är lämpligt men det kommer ändå bli mitt förslag om jag inte hittar någon annan lämplig helg, har inte hunnit fördjupa mig så värst i hur terminen i Stockholmsområdet ser ut för övrigt när det gäller fälttävlan.
Sen så saknas tex Nyköpings fälttävlan, japp dom ska visst ha "nypremiär" under -08, i terminen som länkas till i denna tråd. Söker man via förbundets hemsida på fälttävlan för 2008 så dyker Nyköping; Uppsala och Baståsen upp men inga andra,

Söker man via förbundets hemsida på fälttävlan för 2008 så dyker Nyköping; Uppsala och Baståsen upp men inga andra,

Och det är väl ett mysterium i sig hur de har lyckats hamna där när inga andra har..... :confused:
Vi sökte t.ex våra tävlingar i god tid, finns på SB:s lista men inte där...

Och det är väl ett mysterium i sig hur de har lyckats hamna där när inga andra har..... :confused:

I FT-världen är inget sånt konstigt! Där kommer det ut tävlingar som aldrig blir av, tävlingar som aldrig är planerade och tävlingar som ingen tänkt åka på iaf!;):o

Tror det beror på att vårt distrikt tillsammans med Västmanland använder något program kopplat till ridsportförbundets tävlingstermin. Kul att Nyköping kommer tillbaks även om det är debutant. Sören har hjälpt dem med ny bana. Är det någon som ska dit hör av er så kan jag fixa stallplats o boende:)

När är den? Nyköping är ju jättenära för mig :idea: Kanske ska tjinga en plats hos er?

Tror det beror på att vårt distrikt tillsammans med Västmanland använder något program kopplat till ridsportförbundets tävlingstermin. Kul att Nyköping kommer tillbaks även om det är debutant. Sören har hjälpt dem med ny bana. Är det någon som ska dit hör av er så kan jag fixa stallplats o boende:)

Äsch! försök inte Nelle lilla...Grållen har givetvis företräde då vi har ett speciellt band mellan den Bruna hästen och den grå efter att ha ridit ihop på dressyren på BT....:D

Eller hur Walfwesta???? *hoppar upp och ned på stället*:bump::bump:

21/9 häst (20/9 ponny) Jag är mest orolig för att det kanske blir Breeders den helgen... Det finns gått om plats för er båda! Kan tänka mig att bjuda er på middag om ni kommer:d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka