Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Sen att vi låg samma helg som Segersjö (har då CNC* i åtanke). Bortfallet i CNC:n var drygt 7 starter gentemot föregående tävling och dom ryttarna fann man i Segersjö´s startlistor, så det finns inget att erinra mot det.
MEN alla andra i klubbens tävlingskommitté är säkra på att det mindre startfältet berodde på att tävlingen låg i slutet av Augusti, vilket skulle vara för tidigt för att folk hade inte kommit hem från semestrar ännu och att hästarna inte var "i form".
MEN det är inte vad jag tror utan det är dom andra orsakerna sen kan självfallet det vara så att några ännu var bortresta eller hade precis hämtat sin häst från bete eller dylikt.
Men eftersom dom andra i TK är så säkra på sin sak så är det inte mycket jag kan göra.

Jag håller med dig. Men tror att det inte bara var Segersjö som var orsaken, utan även att "alla" tävlingar i 1* den här änden av världen låg helgerna efter varann....
Enköping (+ Lag-sm) - Täby - BRS/Segersjö - Ekenryttarna osv
man kan ju inte rida alla, inte med samma häst iaf och då är kanske Lag-sm, Segersjö och Täby mer högprioriterade, iaf om man har en längre bit att åka oavsett vilken man väljer.

Tror det beror på att vårt distrikt tillsammans med Västmanland använder något program kopplat till ridsportförbundets tävlingstermin.

JAHA det är SÅ det går till när tävlingar hamnar på konstiga datum och datum när 5 andra arrangörer anordnar tävlingar i samma distrikt, inte så konstigt då att det är totalt kaos ibland :devil:

Äsch! försök inte Nelle lilla...Grållen har givetvis företräde då vi har ett speciellt band mellan den Bruna hästen och den grå efter att ha ridit ihop på dressyren på BT....:D

Eller hur Walfwesta???? *hoppar upp och ned på stället*:bump::bump:

Hmpf! Jag anser faktiskt att jag har ett rätt bra band till den stora underbart vackra BRUNA pållen som bor hos Walfwsta :love: Dessutom har jag också en brun häst... Den är inte heller en konkurent till den bruna vackra heller...

Sådeså :p

Hmpf! Jag anser faktiskt att jag har ett rätt bra band till den stora underbart vackra BRUNA pållen som bor hos Walfwsta :love: Dessutom har jag också en brun häst... Den är inte heller en konkurent till den bruna vackra heller...

Sådeså :p

Äsch, Cassius vill ha en JÄMNÅRIG polare fattar du väl...inte nån avdankad Ö-bo som snackar obegriplig rotvälska...:rofl::rofl:

Att äga mamman är inget RIKTIGT band...Cassius och Lilleman har TÄVLAT ihop....de du!:banana:

Precis. Det andra hade jag också i åtanke men då jag ville hålla ner längden på inlägget så fick dom "funderingarna" utebli.
Ska nu ikväll sätta mig ner och gå igenom terminen för vårat område och se om jag kan hitta någon lämplig helg. Sen ska jag maila berörda i klubben och ge dom mitt förslag.

ojjojj det var inte lite tävlingar..

Vi bor ju nere i Malmö och det är ju betydligt närmre att åka över till Danmark (om det ligger nere) än att åka hur långt upp som helst i Sverige.

Missade ju hela förra ft-säsongen pga skador men vi har ju tränat för fullt så vi är peppade inför nästa säsong och vill tävla så mycket det går.
Får man starta debutant- &lättklasser i tyskland? vet ju att man får det i danmark och då borde det vara samma villkor?
Är det samma papper och så som gäller då med?

och hur långt åker ni som max till debutant & lätt-tävlingar?

KL
Flyinge Rf planerar att ha fälttävlan igen, vet inte om detta året men snart iaf :):bump:

Vi åker till Själland (Dk) för deb och lätt eller ca 25 mil här hemma. Sen kan det bli fler mil men då med mer än en häst som kanske går högre.

Tyskarna vill ha betalt för gästlicens men det brukar lösa sej utan att det kostar. Jag pratade med Sara på förbundet och får inget vettigt svar men det ska nog tolkas som bra. (Man ska betala gästlicens MEN vi slipper tydligen...)

Till danskarna är det bara att anmäla. Finns det plats (och det finns det oftast) så är det bara att åka dit. Så får de åka hit också.

Det är en skillnad att transportera häst till Dk och till Ty. Vi får åka inom Norden på andra regler. Bra att känna till och bara att läsa på hos Jordbruksverket.

okej, nu blev det svar på en hel del frågor :D tackar!

har en till, när bokar ni boxplats för övernattning?
när ni åker en viss mil eller när de e populärt och det kan bli väldigt tidigt? :)

jag som är ny inom detta tycker det kan vara ganska skönt att komma dit dagen innan och kolla läget lite och gå banan med banbyggaren om det går kvällen innan...

okej, nu blev det svar på en hel del frågor :D tackar!

har en till, när bokar ni boxplats för övernattning?
när ni åker en viss mil eller när de e populärt och det kan bli väldigt tidigt? :)

jag som är ny inom detta tycker det kan vara ganska skönt att komma dit dagen innan och kolla läget lite och gå banan med banbyggaren om det går kvällen innan...

övernattning fixar arrangörerna om man ber dem :idea:

Vi brukar åka för dagen. Ber om sen start bara... Brukar inte vara några problem, hitintills är det tidigaste vi kört vid halv 6.
Här hemma har det ibland blivit ännu tidigare.

Att tänka på är vart man ska så man hittar till terrängen. Ibland är det en bra bit mellan.
Är det större tävlingar så åker vi dagen innan.

NÄ, nu börjar jag bli otålig igen.... den preliminära kom för ett tag sen och jag vet att det har varit möte om den och alla planerade ändringar (kval, ponny, stilbedömning etc)

Har nån hört nåt??? SKVALLRA!!!!! :devil:

Får vi inte information om regeländringar snart, kan jag inte bli klar i tid till vårens planerade tävlingar.

NÄ, nu börjar jag bli otålig igen.... den preliminära kom för ett tag sen och jag vet att det har varit möte om den och alla planerade ändringar (kval, ponny, stilbedömning etc)

Har nån hört nåt??? SKVALLRA!!!!! :devil:

Hörde med en som var närvarande (fysiskt iallafall) att det var väldigt flummigt. Därav att "vår klubb" inte är med i terminen.
Han visste inga beslut bara förslag.

Kan nån hjälpa mig...jag har fått en blackout!!!:confused:
Vad heter tävlingsplatsen som ligger typ vid Båstad??
Jag och min mamma satt och diskutera det häromdagen och ingen utav oss kunde komma ihåg va det heter! har bara varit där en gång men de e så irriterande när man inte kommer på namnet!!!:eek::smirk:

Kan nån hjälpa mig...jag har fått en blackout!!!:confused:
Vad heter tävlingsplatsen som ligger typ vid Båstad??
Jag och min mamma satt och diskutera det häromdagen och ingen utav oss kunde komma ihåg va det heter! har bara varit där en gång men de e så irriterande när man inte kommer på namnet!!!:eek::smirk:

Hemmeslöv kanske ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka