Sv: Tävlingstermin 2008
Jag håller med dig. Men tror att det inte bara var Segersjö som var orsaken, utan även att "alla" tävlingar i 1* den här änden av världen låg helgerna efter varann....
Enköping (+ Lag-sm) - Täby - BRS/Segersjö - Ekenryttarna osv
man kan ju inte rida alla, inte med samma häst iaf och då är kanske Lag-sm, Segersjö och Täby mer högprioriterade, iaf om man har en längre bit att åka oavsett vilken man väljer.
Sen att vi låg samma helg som Segersjö (har då CNC* i åtanke). Bortfallet i CNC:n var drygt 7 starter gentemot föregående tävling och dom ryttarna fann man i Segersjö´s startlistor, så det finns inget att erinra mot det.
MEN alla andra i klubbens tävlingskommitté är säkra på att det mindre startfältet berodde på att tävlingen låg i slutet av Augusti, vilket skulle vara för tidigt för att folk hade inte kommit hem från semestrar ännu och att hästarna inte var "i form".
MEN det är inte vad jag tror utan det är dom andra orsakerna sen kan självfallet det vara så att några ännu var bortresta eller hade precis hämtat sin häst från bete eller dylikt.
Men eftersom dom andra i TK är så säkra på sin sak så är det inte mycket jag kan göra.
Jag håller med dig. Men tror att det inte bara var Segersjö som var orsaken, utan även att "alla" tävlingar i 1* den här änden av världen låg helgerna efter varann....
Enköping (+ Lag-sm) - Täby - BRS/Segersjö - Ekenryttarna osv
man kan ju inte rida alla, inte med samma häst iaf och då är kanske Lag-sm, Segersjö och Täby mer högprioriterade, iaf om man har en längre bit att åka oavsett vilken man väljer.