Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

att man inte får står stilla innan man går i vattnet på t.ex deb.. eller 3 sek kanske det var.... men det står iaf inte i TR :smirk:..

Är det någon som har en aning om va det är för ändringar det finns planer på inför nästa år...? Jag har ju änna tappat lite eftersom jag haft uppehåll 2 år och startade bara 2 debutanter med lånad häst i år så ...:( Men nu blir det fullt ös med den nya stjärnan till våren så de kan ju va bra å ha lite koll :angel::)

Jag undrar hur det gick med SM för ponny? Var när hur - någon som vet mer?
Försöker planera 2008, det vore ju super att veta hur vi ska gå vidare med kval mm. Vi som rider fler grenar måste lägga ett kvalificerat pussel, ponnyn: dressyr, hoppning o FT; hästen: hoppning o dressyr, vilka helger ska vi göra vad.......

Jag har läst alla 202 inläggen men tycker att det är mycket gnäll, i ärlighetens namn, hur mycket tävlingar initierar Du själv till? Vill man rida tävling måste man ju också ställa upp o arrangera själv. Jag tror att det skulle finnas betydligt fler tävlingar om alla hjälpte till bättre.
Jag ställer gärna upp som funktionär på andras tävlingar -förekommer lite då o då - mot att det ordnas tävlingar.

hur mycket tävlingar initierar Du själv till? Vill man rida tävling måste man ju också ställa upp o arrangera själv.

Som svar på det så sitter jag med i tävlingskommiten på min klubb som dressyransvarig och hjälper till att arrangera våra tävlingar. Både hopp, dressyr och fälttävlan. Vet att det är fler här som är mkt engagerade i sina klubbar så tycker inte ditt lilla påhopp är riktigt befogat kanske. Man kan inte arrangera en fälttävlan helt själv utan det krävs MKT folk och många som du. Och dom finns det tyvärr inte jättegott om.... (men stora hyllningar till dom som ställer upp givetvis!!! :bow:)

De flesta av oss är väldigt engagerade i arrangemangen, gnället är nog mest riktat åt förbundet som i vårt tycke styr upp lite för dåligt så att tävlingar krockar osv.

Super att du är med!!!!! Men det finns så många andra som gärna åker "snålskjuts".
Det handlar fram för allt i mellansverige (sth) där det borde kunna arrangeras fler tävlingar om bara alla frivilligt vill vara med o funktionera, det är så himla jobbigt att tjata på folk att vara med!
När jag som tävlingsledare får samtal från anmälda ekipage som blivit bortlottade (iofs dressyr) o tipsar om att vara med att ordna fler tävlingar får jag mycket märkliga svar - "jag har barn, hästar, gård gillar inte att stå ute i regn" - suck. Och vad har vi andra då????
Jag älskar då folk ställer upp o är glada! Tjoho!

Jag undrar hur det gick med SM för ponny? Var när hur - någon som vet mer?
Försöker planera 2008, det vore ju super att veta hur vi ska gå vidare med kval mm. Vi som rider fler grenar måste lägga ett kvalificerat pussel, ponnyn: dressyr, hoppning o FT; hästen: hoppning o dressyr, vilka helger ska vi göra vad.......

Jag har läst alla 202 inläggen men tycker att det är mycket gnäll, i ärlighetens namn, hur mycket tävlingar initierar Du själv till? Vill man rida tävling måste man ju också ställa upp o arrangera själv. Jag tror att det skulle finnas betydligt fler tävlingar om alla hjälpte till bättre.
Jag ställer gärna upp som funktionär på andras tävlingar -förekommer lite då o då - mot att det ordnas tävlingar.

Då inlägget var riktat till mig kan jag ju bara säga att du hoppat i RIKTIGT GALEN TUNNA :mad:
Finns det nån som krigat för ponnyerna under de senaste 15 åren så finns jag med i det gänget.... och under de åren jag varit i Hofors kan man väl säga att vi dragit vårt strå till stacken, dessutom drog jag igång fälttävlan några år i Högbo när vi hörde till där.
Det jag gnäller om är att det skall vara så omöjligt att få ihop en vettig tävlingstermin (i vettig tid) och att regeländringar skall komma ut innan de börjar gälla :angel:

oj, hoppsan jag är ny i detta forum och kan inte alla finesser än. Det var verkligen INTE menat som ett påhopp på dig, ursäkta att syftningen blev helt fel i rubriken. Jag vänder mig till de som tävlar och som inte är nöjda.

Håller helt med dig o alla andra att det är oerhört svårt att planera 2008 med de oprecisa beskeden från förbundet gällande tävlingsterminen.
Jag ställer frågan igen, ponny-SM - var när hur? Det borde väl vara klart?

Ett hett tips är att det blir i din närhet lite norrut sista helgen i augusti ;)

Ett annat hett tips är att LagSM blir 2 veckor innan dess, en kortare båtresa strax söder om dig

För er som funderar över SM, YSM och JSM så ligger det ute på Strömsholms hemsida att de har de SM:en 5-8 juni
Säkert fin tävling men tråkigt läge för de som inte är kvalade än.... :cry:

Ett hett tips är att det blir i din närhet lite norrut sista helgen i augusti ;)

Ett annat hett tips är att LagSM blir 2 veckor innan dess, en kortare båtresa strax söder om dig

För er som funderar över SM, YSM och JSM så ligger det ute på Strömsholms hemsida att de har de SM:en 5-8 juni
Säkert fin tävling men tråkigt läge för de som inte är kvalade än.... :cry:

Ja men skall man verkligen ge sig ut på ett SM om man inte är kvalad än med tanke på att det bara krävs en godkänd ** för kval , nu tänker jag på Seniorerna dock
Så skitsamma om den ligger tidigt, är man inte kvalad idag tycker jag nog inte man bör rida där överhuvudtaget för det innebär ju i stort sett att man rider på * nivå idag och säsongen börjar i maj typ!

Iof även dom andra oxå eftersom säsongen här hemma enbart har hållt på i en månad när SM går av stapeln

*kl*
Allmän fundering: Undrar varför de har lagt SM så tidigt, kan det vara pga att det är OS i augusti?

Jag tror ju också att det har med arrangören att göra, de har sitt datum och ska de ha SM så blir det det datumet, OS-år eller inte.

Jovisst, Strömsholmstävlingen flyttar man väl inte på bara sådär. Särskilt inte för fälttävlans skull. ;)
Och Segersjös tävling ligger väl för sent för att vara aktuellt med SM igen, med tanke på OS då..

Behöver man bara en ** för att rida senior SM :eek: är man ens kvalad till *** då? Samma kval som till YRSM.

Jättebra att senior SM är tidigt, men jag tycker inte det är juste mot YR och Junior. Säg en duktig 1:års YR med bra 2007 i *, finns det överhuvudtaget nån ** före
För egen det så hinner väl Betti kvala och rida en * före, men känns lite väl tidigt på 6-års säsongen
Grolle lär få det riktigt tufft om han skall hinna kvala....
Så av två hästar med sikte på JSM bidde det intet :cry:

Det ska vara en presskonferens den 17 december där alla TR ändringar inför 2008 ska offentliggöras

Fast de flesta här inne känner till varandra en hel del och vi vet att de flesta (alla?) drar sitt strå till stacken. :idea:
Fast visst är det folk som inte hjälper till alls. Och sådana som jag tex som inte jhälper till "på hemmaklubben" utan ställer upp på andra tävlingar istället. :D

Oavsett om det lät gnälligt så brukar det bli konkret och konstruktivt av det. Ett och annat guldkorn kommer fram här. :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka