Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Nåja jag skiter i vilket jag skall ändå inte till Gärds så jag fattar inte varför jag hetsar upp mig :angel:

Näe den är väl för platt, :idea: + att du inte testat den nya banbyggaren. Oj. Nu kan du få ändra åsikt. :devil:

Jag tror på en kombination av dialog och "peka med hela armen" :smirk:

Att datum fastläggs när viktiga tävlingar som t.ex SM, lagSM, Breeders etc skall ligga och sen får man söka på det datumen

Övriga tävlingar lämnar man in lämpliga helger på förslag (minst 3 olika/tävling) och sen får nån, t.ex SB, pussla ihop allt på bästa sätt.

Jag blir så grymt trött på att "det är vår helg" :mad: ingen tjänar på sån revirpissning, fälttävlan är dyrt nog ändå utan att behöva välja bort tävling på 10 mils resa, för att sen tvingas åka 70 mil några veckor senare :crazy:

håller helt med dej.
Man har försökt att förbundet styrt helt, nu att klubbarna m distriktet styr men samråd MÅSTE till.
Sporten förlorar på detta. Vi måste vara rädda om varenda tävlingstillfälle.

Även om Öveds är en 2* och Dagstorp 90 (eller var det Tågarp) så låt inte dessa kollidera för sportens skull. Många ryttare har hästar som måste kvalas och de ställs också inför dumma val. Kvalas inte dessa hästar eller det tar längre tid så förlorar också sporten på det.
Arrangören tyckte att det inte spelar någon roll för de får ändå sina starter MEN sporten...

Jag tror på en kombination av dialog och "peka med hela armen" :smirk:

Att datum fastläggs när viktiga tävlingar som t.ex SM, lagSM, Breeders etc skall ligga och sen får man söka på det datumen

Övriga tävlingar lämnar man in lämpliga helger på förslag (minst 3 olika/tävling) och sen får nån, t.ex SB, pussla ihop allt på bästa sätt.

Jag blir så grymt trött på att "det är vår helg" :mad: ingen tjänar på sån revirpissning, fälttävlan är dyrt nog ändå utan att behöva välja bort tävling på 10 mils resa, för att sen tvingas åka 70 mil några veckor senare :crazy:

Jamen PRECIS! Givetvis ska de viktiga tävlingarna ha fasta datum. :bow::bow:

Däremot "det är vår helg" har jag inget större emot för det brukar oftast vara "geografiskt" alltså, t ex Gärds har i början av året för där torkar det upp först osv. Så eftersom de flesta vet detta så tycker jag det känns rätt onödigt när nån annan klubb "måste" boka just den helgen med samma klasser så man inte kan rida bägge tävlingarna.

Problemet är väl faktiskt att just Gärds har bytt helger hela tiden och "snott" andras helger sedan dom la ner påsktävlingarna, ja tex Tranemo då för hur många 100 år på raken har inte dom haft just första helgen i maj

Problemet är väl faktiskt att just Gärds har bytt helger hela tiden och "snott" andras helger sedan dom la ner påsktävlingarna, ja tex Tranemo då för hur många 100 år på raken har inte dom haft just första helgen i maj

Fast det är ju inte sant. :mad: :eek:
Nu är jag visserligen VRFare men samtidigt så tycker jag INTE att G ska smutskastas för det. Ordf i ft tog fram en helg och den tog G. Jag satt med och lyssande på samtalet, vet att det finns en massa skitsnack runt om vad G begärde, men de hade ETT krav. Mer än 2 dagar om de skulle köra ponny. Då fick de den helgen av ft-kom.
Lasta in klubben för det. Klubben kör ponny för att ft-kom vill det. Fundera istället på hur man kan lösa det när det inträffar. :idea:
För det kommer att inträffa fler gånger, jag lovar. Det är så mycket som spelar in. Bla ska anläggningen vara ledig och STABEN ska kunna.

Fast det är ju inte sant. :mad: :eek:
Nu är jag visserligen VRFare men samtidigt så tycker jag INTE att G ska smutskastas för det. Ordf i ft tog fram en helg och den tog G. Jag satt med och lyssande på samtalet, vet att det finns en massa skitsnack runt om vad G begärde, men de hade ETT krav. Mer än 2 dagar om de skulle köra ponny. Då fick de den helgen av ft-kom.
Lasta in klubben för det. Klubben kör ponny för att ft-kom vill det. Fundera istället på hur man kan lösa det när det inträffar. :idea:
För det kommer att inträffa fler gånger, jag lovar. Det är så mycket som spelar in. Bla ska anläggningen vara ledig och STABEN ska kunna.

Det kan du ju inte påstå :confused: Gärds har ju alltid haft påsken så nog är det väl ändå dom som flyttat sina helger och lagt dom lite var dom behagar utan att ta någon större hänsyn till någon annan arrangör. Jo jag vet att dom måste ha 3 dagar men faktum kvarstår ju iallafall. Jag skiter i vilket men kom inte och säg att dom alltid haft första helgen i maj

Fälttävlanskommiten ger jag inte ett skit för faktiskt , dom gav tex Tiarp SM och tog tillbaka det bakom ryggen och gav det till Strömsholm för några år sedan och då ställde Tiarp in hela tävlingen en svår klass åt helvete det året samt att dom la in ** och *** i Valla när den arrangören var ny precis innan Baldersnäs vilket resulterade i sanslöst få starter i Baldersnäs och det blev ju oxå deras sista tävling :smirk:

Som man bäddar får man ligga och den där kommiten bäddar jävligt illa

Fälttävlanskommiten ger jag inte ett skit för faktiskt , dom gav tex Tiarp SM och tog tillbaka det bakom ryggen och gav det till Strömsholm för några år sedan och då ställde Tiarp in hela tävlingen en svår klass åt helvete det året samt att dom la in ** och *** i Valla när den arrangören var ny precis innan Baldersnäs vilket resulterade i sanslöst få starter i Baldersnäs och det blev ju oxå deras sista tävling :smirk:

:bow::bow::bow::bow::bow:

Jag kan ha fel angående Baldersnäs men inte var det väl att det blev för få starter som gjorde att dom la ner.
Om inte jag minns fel så var det att "gården" såldes och sen var dom nya ägarna inte intresserade av fälttävlan och att låta arrangemanget leva vidare utan dom nya ägarna hade väl andra planer för gården!?
Som sagt jag kan ha fel men det är vad jag hörde angående Baldersnäs fälttävlansslut.

Jag kan ha fel angående Baldersnäs men inte var det väl att det blev för få starter som gjorde att dom la ner.
Om inte jag minns fel så var det att "gården" såldes och sen var dom nya ägarna inte intresserade av fälttävlan och att låta arrangemanget leva vidare utan dom nya ägarna hade väl andra planer för gården!?
Som sagt jag kan ha fel men det är vad jag hörde angående Baldersnäs fälttävlansslut.

Riktigt så enkelt var det inte , valla la dom helt plötsligt in i kalendern det året den tävlingen var alltså inte med från början när terminen kom ut. Sedan var det så att kommunen la ut Baldersnäs till försäljning det är helt rätt men det var ju nått år senare faktiskt det stod med att låta någon anlägga en golfbana eller att fälttävlan ev. skulle få leva vidare men arrangörerna ville redan efter sista tävlingen inte ha fler tävlingar och att det då skulle till en ny arrangör i såfall om där skulle bli fler tävlingar och då hade dom ändå satsat mkt på en nyare bana. Att dom var oerhört besvikna hur dom blivit behandlade av ft-kommiten var ju ganska välkänt.
Dom har skjutit sig själva i foten allt för många ggr det finns ju en anledning till att det ser ut som det gör idag i terminen och då givetvis bristen på ryttare som då blir en naturlig följdorsak.

Senast ändrad:

Gick ut i köket och frågade en som var med.
Baldersnäs lades ner av två huvudanledningar.
1. man låg efter många år på plus.
2. Dom var ganska slutkörda, nytt folk hade behövts.
Försäljningen kom senare.
Att man inte var nöjd med kommiten är korrekt.

Gick ut i köket och frågade en som var med.
Baldersnäs lades ner av två huvudanledningar.
1. man låg efter många år på plus.
2. Dom var ganska slutkörda, nytt folk hade behövts.
Försäljningen kom senare.
Att man inte var nöjd med kommiten är korrekt.

Vad smidigt!:idea: Att gå ut i köket och kunna fråga en som var med...:rofl:

Det kan du ju inte påstå :confused: Gärds har ju alltid haft påsken så nog är det väl ändå dom som flyttat sina helger och lagt dom lite var dom behagar utan att ta någon större hänsyn till någon annan arrangör. Jo jag vet att dom måste ha 3 dagar men faktum kvarstår ju iallafall. Jag skiter i vilket men kom inte och säg att dom alltid haft första helgen i maj

Men stopp och belägg. Var har jag påstått något annat än att G haft påsken? Iallafall har det varit såi många år MEN när då vädret ställer till det och tävlngen går med förlust så måste något ändras. Annars faller tävlingarna på grund av det. :eek:
varför tror du att G djävlas? Isåfall är du bra dum!
Dina åsikter om ft-kom är en annan sak men vem ska en klubb vända sej till om inte den? Vi retar oss här på klubbarna som tar det med distrikten så det blir en massa småpåveri, är det bättre?
Du anser alltså (bara för att du inte tävlar där?) att det är bättre att G lägger ner än att de önskar en helg som andra har. Istället för att gnälla på alla andra så kom med förslag på hur de ska göra! :devil:

Men stopp och belägg. Var har jag påstått något annat än att G haft påsken? Iallafall har det varit såi många år MEN när då vädret ställer till det och tävlngen går med förlust så måste något ändras. Annars faller tävlingarna på grund av det. :eek:
varför tror du att G djävlas? Isåfall är du bra dum!
Dina åsikter om ft-kom är en annan sak men vem ska en klubb vända sej till om inte den? Vi retar oss här på klubbarna som tar det med distrikten så det blir en massa småpåveri, är det bättre?
Du anser alltså (bara för att du inte tävlar där?) att det är bättre att G lägger ner än att de önskar en helg som andra har. Istället för att gnälla på alla andra så kom med förslag på hur de ska göra! :devil:

Om du läser en gång till så skrev jag att det faktiskt var Gärds som hoppade runt i helgerna och inget annat och sedan nej jag tror inte att Gärds gör det för att djävlas men jag tror inte heller dom tar någon större hänsyn till att det ligger en lite mindre tävling på samma helg i någorlunda närhet, att dom väljer just samma helg som Tranemo är ju inte bra för sporten eller för ryttarna iallafall.
Hade det varit tex en större bättre tävling den helgen som hade haft 100, * och ** så tror jag nog faktiskt att dom hade valt en annan helg så jag förstår inte varför man sätter en annan relativt stor arrangör i den sitsen man själv inte vill hamna i.

G anser sej ha råd med att en konkurrent uppe i landet. :

Det är det här jag stör mig på , det gäller ju inte bara Gärds utan överlag att arrangörerna inte kan se en annan arrangör som en dom kan konkurrera ut :confused:

Hade väl inte gjort något om det var England det handlade om. :cool:

Det är det här jag stör mig på , det gäller ju inte bara Gärds utan överlag att arrangörerna inte kan se en annan arrangör som en dom kan konkurrera ut :confused:

Hade väl inte gjort något om det var England det handlade om. :cool:

Som ryttare är det ju också enormt störigt att 2 arrangörer med samma klasser (till viss del iaf) har tävling samma helg. Vi har ju alltid fått räkna med att åka enkel resa 30-40 mil för att kunna utöva vår sport och när tävlingarna då hamnar på samma helg för att sen lämna resten av månaden "tävlingsfri" är ju inte på nåt sätt optimalt.

Sen tror jag inte för 1 sekund att någon arrangör sitter och funderar ut när de kan lägga sin tävling för att konkurrera ut en annan. Visst är det så att alla ansöker när de anser sig kunna ha tävlingar. Och detta funkar ju i dressyr och hopp för där KRYLLAR det ju av arrangörer men i vår lilla sport är man som ryttare beroende av varenda liten tävling. Så därför kan jag inte förstå varför inte arrangörerna på ett eller annat sätt "tvingas" ha ett alternativ datum när de ansöker? Så om en annan tävlingsplats också har tänkt sig den helgen så får 1 vika undan och arrangera sin tävling på det andra datumet istället för som det känns nu, antingen STRUNTA i att ha FT alls eller tjurigt strida på och ha sin tävling samma helg.

(OBS! viss överdrift av mig i sista meningen men ni förstår nog vad jag menar!)

Ja, jag har full förståelse för att det är många faktorer som gör att man bara kan ha tävling inom en snäv period, men jag kan inte förstå att det bara kan finnas EN HELG PÅ HELA ÅRET NÄR MAN KAN HA TÄVLING !!!!!! :confused:
Däremot kan det bli så om man inte lägger ut terminen i tid och då tänker jag t.ex på såna arrangörer som har läger under säsongen där man gör en lucka för att ha tävling... för dom är det för sent att ändra efter jul.
Jag kan inte heller förstå varför man i 08-land bara kan ha tävling i augusti och september :devil:

Jo men det förstod jag men juni och juli månad brukar ju vara snöfria även i Östersund även om inte maj är det :angel:

Tänkte.på.en.sak...såg.att.Hermanstorp.inte.står.med.i.planeringen...ska.dom.inte.ha.några.tävlingar.i.år??:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka