Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Vem/vilka är det som har SM ponny/junior/YR/senior?
Någon som har koll?

Vi har som sagt sökt... (inte senior dock), vet inte vilka andra som sökt. SB och B har gjort en del förfrågningar så vi väntar med spänning :bump:

Det ser ju ut på den listan som om både Strömsholm OCH Segersjö ska ha 3* nästa år? (kors i taket, med Ribban så blir det ju hela TRE 3*!?! :smirk:) Så jag antar att det blir någon av de två första. Inte lätt att hålla häst på den nivån i det här landet...

I det här landet blir det totalt omöjligt och ännu värre är ju faktiskt att det bara blir 2 st 2* tävlinger, DET är faktiskt värre och total katastrof :mad:

Ja man undrar ju hur nyrekryteringen av ekipage ska gå till egentligen. :mad:

Har vi nån nyrekrytering då ? :angel:

Förr har man börjat på ponny, fått blodad tand där och sen satsat vidare som junior, YR och senior.
Där har man också rekryterat alla dessa tokiga eldsjälar till ponnyföräldrar (som fortsätter vara eldsjälar långt efter ungarna slutat rida) som arrangörer, banbyggare etc
Till 2008 års ponnytrupp finns det enl. ganska säker källa 4 (FYRA!!!) kvalificerade ekipage :crazy:
Inte konstigt med tanke på vilken prio man haft de senaste åren, samt att de få tävlingar som finns (oavsett klass) ligger samma helg eller 4 helger i rad, å sen tomt :mad:

Har vi nån nyrekrytering då ? :angel:

Förr har man börjat på ponny, fått blodad tand där och sen satsat vidare som junior, YR och senior.
Där har man också rekryterat alla dessa tokiga eldsjälar till ponnyföräldrar (som fortsätter vara eldsjälar långt efter ungarna slutat rida) som arrangörer, banbyggare etc
Till 2008 års ponnytrupp finns det enl. ganska säker källa 4 (FYRA!!!) kvalificerade ekipage :crazy:
Inte konstigt med tanke på vilken prio man haft de senaste åren, samt att de få tävlingar som finns (oavsett klass) ligger samma helg eller 4 helger i rad, å sen tomt :mad:

Ja det är ju inte konstigt att folk lägger av med fälttävlan och börjar med hoppning med tanke på att det år efter år skall envisas med att lägga tävlingar på samma helg , varför i helvete skall Gärds helt plötsligt ha samma helg som tranemo tex?? Gärds har EN av Två möjliga 2* tävlingar i år och måste den ligga först i säsongen då?

Skatteberga har ju alltid legat helgen innan gärds med sin * tävling så folk kan lufta sina hästar där innan dom startar ** i gärds. Nu får man lufta i lätt klass i tågarp istället :angel:

OM någon hade en tanke på att debutera ** i gärds så har dom nog inte det längre om där inte finns en enda * att rida innan.
Jag förstår att folk ägnar sig åt hoppning...

Sen sitter ledningen och klagar på att det inte finns några ekipage helt jävla SANSLÖST!! BÖNDER hela högen är dom :mad:

Nä, jag tycker ju som du men du var lite utförligare bara. ;)

Allvarligt talat så tycker jag det är sorgligt, att det är ett tufft jobb att arrangera fälttävlan i dessa tidevarv när ideellt arbete är omodernt är vi väl alla överens om men att inte försöka få till det så optimalt som möjligt är verkligen trist.
Tävlingar krockar och för få klasser på högre nivå för både ponny och stor häst arrangeras.

Å varför jämföra dom med oss lantbrukare? Är du en sån där stadsbo som ägnar dig åt "hets mot folkgrupp".

Förresten är det väl förj*vla trist att bortsett från Trossnäs finns det ingen fälttävlan norr om Linköping förrän i juni när Hofors kör sin.
Sååå nära nordpolen är vi väl inte?!

fio: Det blir nog iaf 3 **, SWFRK har nog en på Täby Galopp men det står inga klasser där än.
Himla fint bara att den krockar med Ryttis, visserligen inte samma klasser men de som har flera hästar blir nog jättelyckliga. Eller inte.

Senast ändrad:

Å varför jämföra dom med oss lantbrukare? Är du en sån där stadsbo som ägnar dig åt "hets mot folkgrupp".

I fios lilla stadsvärld så är alla BÖNDER som inte tänker likadant som hon...sen att hennes tankeverksamhet är ganska ok det talar vi inte om för henne utan istället vräker vi oss gemensamt över henne och ger henne en verbal känga för att hon inte kan uttöka sitt enormt lilla ordförråd med några andra slagdängor! Typ "NORRLÄNNINGAR allihop" eller nåt...:devil:

Jag vet hur G brukar resonera. Man vill ha en helg som är längre. Det är inte så många helger att välja på. Påsken vågar man inte chansa på.
Men jag vet också att idag är det inte så många som tävlar för G och/eller är med i planeringen. Blir liksom när x kan. Har inte med ft-planen att göra.

Sen sitter ledningen och klagar på att det inte finns några ekipage helt jävla SANSLÖST!! BÖNDER hela högen är dom :mad:
Det var den vidrigaste förolämpningen av oss. Tror du verkligen att bönder kan planera så? :mad:

Nä, jag tycker ju som du men du var lite utförligare bara. ;)

Allvarligt talat så tycker jag det är sorgligt, att det är ett tufft jobb att arrangera fälttävlan i dessa tidevarv när ideellt arbete är omodernt är vi väl alla överens om men att inte försöka få till det så optimalt som möjligt är verkligen trist.
Tävlingar krockar och för få klasser på högre nivå för både ponny och stor häst arrangeras.

Precis det är tufft och jobbigt att anordna fälttävlan så varför anordna en helg där en annan relativt stor tävling brukar ha , jag trodde i min enfald att arrangörerna ville ha så många startande till sin tävling som möjligt så dom får lite lön för mödan men så är det ju uppenbarligen inte då eller så skiter dom fullkomligt i att den "andra" arrangören kanske inte får så många starter till sin tävling vilket leder till att den arrangören tröttnar och inte vill anordna fler tävlingar :smirk:

Förresten är det väl förj*vla trist att bortsett från Trossnäs finns det ingen fälttävlan norr om Linköping förrän i juni när Hofors kör sin.
Sååå nära nordpolen är vi väl inte?!

fio: Det blir nog iaf 3 **, SWFRK har nog en på Täby Galopp men det står inga klasser där än.
Himla fint bara att den krockar med Ryttis, visserligen inte samma klasser men de som har flera hästar blir nog jättelyckliga. Eller inte.

Jag tror att Bollnäs också skall ha tävling, står datum tidigare i tråden, så då blir det i varje fall nånting här uppe i maj och juli :angel:

Vi har ju Bollnäs då ;)

Vad jag vet så är planerna,
24-25/5 lok/reg ponny och häst.
Kanske ett ev Em-kval ponny eller nått.

Och under våran hästvecka så ligger ft den 18-20/7
klasserna är jag osäker på..

Här finns dom, hoppas nu bara det stämmer :) för då får i alla fall vi ihop en hyfsad försäsong på rimligt avstånd, dvs inom 35 mil :cool:

Visst är det märkligt att våren kommer tidigare till Gästrikland än till Stockholm? :angel:

Precis det är tufft och jobbigt att anordna fälttävlan så varför anordna en helg där en annan relativt stor tävling brukar ha , jag trodde i min enfald att arrangörerna ville ha så många startande till sin tävling som möjligt så dom får lite lön för mödan men så är det ju uppenbarligen inte då eller så skiter dom fullkomligt i att den "andra" arrangören kanske inte får så många starter till sin tävling vilket leder till att den arrangören tröttnar och inte vill anordna fler tävlingar :smirk:

G anser sej ha råd med att en konkurrent uppe i landet. Den 2* drar en del uppifrån så får man mer lagom klasser. Det rä annars ett stort bekymmer för 90 och 100 att det är åt h-vete för många starter.

Fast jag håller med dej...

Blir så trött när det kolliderar så pass mycket samtidigt så är det nästan tävlingstomt i 2 månader för hästarna som går lägre. :mad:

Sen hösten med Öveds, Gärds och Wäsby i en klump. :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka