Tävlingstermin 2008

Sv: Tävlingstermin 2008

Vi har ju Bollnäs då ;)

Vad jag vet så är planerna,
24-25/5 lok/reg ponny och häst.
Kanske ett ev Em-kval ponny eller nått.

Och under våran hästvecka så ligger ft den 18-20/7
klasserna är jag osäker på..

yes två tävlingar klara då... Mantorp och Hofors...

nån som vet nån mer bana/klubb "nära" gävle som ska ha FT tävlingar....?:crazy::D

Ja, Bollnäs & Baståsen och förhoppningsvis Leksand. Örebro brukar ha några och där finns också Qvinnersta. Tycker du Mantorp är "nära" så finns på samma avstånd Trossnäs, Åkerbo, Norrköping och Mariestad.
Nära finns Väsby och Stockholms FRK, i det området finns några klubbar till men de brukar inte ha ponny.
Sen brukar ju Mattias ha "förenklad" i Katrineholm på sommaren

Har nu hört lite lösa rykten om att Sämsholm kommer ha en tävling i juli... Hoppas hoppas! Älskar deras bana!

Leksand har jag lagt ut i maj(tror jag det var, ligger på ridsportsföbundet) sen såg jag att bollnäs hade lagt ut samma helg och i princip samma klasser! Då utan att lägga ut på ridportsförbundet bara på sin egen sida. Irriterade eftersom de ligger så pass nära varandra. Vi har tyvärr så pass tunt med fälttävlan att det inte ska bli än än mindre att åka på!

Leksand har jag lagt ut i maj(tror jag det var, ligger på ridsportsföbundet) sen såg jag att bollnäs hade lagt ut samma helg och i princip samma klasser! Då utan att lägga ut på ridportsförbundet bara på sin egen sida. Irriterade eftersom de ligger så pass nära varandra. Vi har tyvärr så pass tunt med fälttävlan att det inte ska bli än än mindre att åka på!

Sry såg inte att detta i princip redan stod:angel:

Vi skall komma ihåg att INGA datum eller "status" här är definitiva utan bara skvaller och klubbarnas egna önskemål,(även om det brukar stämma rätt bra) sen skall allt behandlas av förbundet och att t.ex Bollnäs och Leksand kan ha tävling samtidigt är uteslutet

Fick ett mail idag med en del datum och även information om att det är väldigt många som vill anordna fälttävlan samma helg. Särskilt runt 1 maj. Hoppas vi får lite spridning på det hela iaf, så himla tråkigt när allt blir på en och samma gång.

Precis som Betti säger är det ju bara rykten, fast det mailet jag fick var vidarebefodrat från förbundet och av egen tolkning känns det som det kan dröja ett tag till innan dom fått ihop alla helger. Så vi får vänta och se :)

Fick ett mail idag med en del datum och även information om att det är väldigt många som vill anordna fälttävlan samma helg. Särskilt runt 1 maj. Hoppas vi får lite spridning på det hela iaf, så himla tråkigt när allt blir på en och samma gång.

Precis som Betti säger är det ju bara rykten, fast det mailet jag fick var vidarebefodrat från förbundet och av egen tolkning känns det som det kan dröja ett tag till innan dom fått ihop alla helger. Så vi får vänta och se :)

Jag har lite svårt att fatta det där...om vi ser till oss här i väst-öst sverige så har ju vissa tävlingsplatser haft samma helg i flera år. Varför måste då andra ansöka om samma helg? Det är ju inte så att det kryllar av tävlingsarrangörer och alla "vet" vilka som brukar anordna tävling och vilka helger det gäller....

Jag hoppas verkligen förbundet tar sig i kragen o förstår att om t ex Mantorp och Tranemo (typiska tävlingsplatser som vi väst-östgötar kan åka till bägge 2) vill ha samma helg så MÅSTE någon av dem byta helg...annars blir det ju så att man får kuska land o rike runt för att kunna rida.:mad:

Ett lite speciellt problem i år är att påsken ligger jättetidigt vilket innebär att "traditionella" datum sammanfaller.
Vissa klubbar brukar ha typ "1:a helgen i....", "pingsthelgen", "kristi flygare" etc
T.ex så sammanfaller kristi flygare med 1:a maj i år, dessutom precis före 1:a helgen i maj, (påsk ligger i mars så där kan ingen ha tävling)

Ett lite speciellt problem i år är att påsken ligger jättetidigt vilket innebär att "traditionella" datum sammanfaller.
Vissa klubbar brukar ha typ "1:a helgen i....", "pingsthelgen", "kristi flygare" etc
T.ex så sammanfaller kristi flygare med 1:a maj i år, dessutom precis före 1:a helgen i maj, (påsk ligger i mars så där kan ingen ha tävling)

Ja, det är klart att det förändrar vissa grejor men jag håller ändå på att förbundet måste STYRA upp vissa klubbar så man kan rida alla tävlingar och inte måste hålla på att åka till Skåne stup i kvarten för att alla ska ha samma helg här....:mad:

Vad jag sett i den här tråden har ingen nämnt några skånetävlingar alls.

Beror på att Idasagare har gått i ide???

Eller så knåpar hon på den perfekta sammanställningen av skånelands tävlingar....:angel:

Eller så blir det inga tävlingar i Skåne 2008 utan alla åker till Danmark och Tyskland för de har ju så nära dit, plus att de får riva hur många banhoppningshinder de vill :devil:

Eller så blir det inga tävlingar i Skåne 2008 utan alla åker till Danmark och Tyskland för de har ju så nära dit, plus att de får riva hur många banhoppningshinder de vill :devil:

Fyyyy fy jättefyfy på dig din lilla otäcka Norrlänning!:mad: Inte vara elaka mot Skåningarna! Inte kan dom hjälpa att dom inte kan hoppa....finns ju inga hopptränare i Skåne, det vet ju alla!:devil:

Nä, för dom stackarna har ju fullt upp med att flyga norrut och hålla kurser för alla "rika" norrlänningar :rofl:

detdär med leksand och bollnäs får inte hända! okej att flera av oss numera ser mantorp som grannklubb (haha), men knappast alla! hoppas verkligen förbundet fixar det... :crazy:

Nä, för dom stackarna har ju fullt upp med att flyga norrut och hålla kurser för alla "rika" norrlänningar :rofl:

Nejdå. Ni får bara dem som vi inte vill ha. :devil:
Förresten så har vi världens bästa hopptränare. En sån som man som mamma drömmer om. Söt, trevlig och ung´:love: Kul att bygga bana med en sådan. :rofl:

Jag har vaknat... :D

fast har det jobbigt just nu :cry:
Ragnar har opererats för tumör ovanför ögat (oförsäkrad)
+ att han drog hem förkylning till alla trots att han står i karantän
men Vincent är på G. Travas numera.
och sen..
har jag separationsångest för äldsta ska flytta hemifrån :eek:

Ang tävlingsterminen så .. vet jag ingenting :D
Vi har ju Dk och Ty som sagt...

Nejdå. Ni får bara dem som vi inte vill ha. :devil:
Förresten så har vi världens bästa hopptränare. En sån som man som mamma drömmer om. Söt, trevlig och ung´:love: Kul att bygga bana med en sådan. :rofl:

Jag har vaknat... :D

fast har det jobbigt just nu :cry:
Ragnar har opererats för tumör ovanför ögat (oförsäkrad)
+ att han drog hem förkylning till alla trots att han står i karantän
men Vincent är på G. Travas numera.
och sen..
har jag separationsångest för äldsta ska flytta hemifrån :eek:

Ang tävlingsterminen så .. vet jag ingenting :D
Vi har ju Dk och Ty som sagt...

Nejmen lilla du...vad gräsligt??!:eek: ang. Ragnar alltså...både ekonomiskt och allmänt gräsligt med tumör. Kul dock med Vincent, det lovar ju gott.

Sen ang. äldsta dottern...så länge stallet finns hos dig kan du ju vara lugn!!!:D Hon lär spendera mer tid hemma än i sin lägenhet....;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka