Tävlingsskjorta

the_connemara

Trådstartare
Senast jag tävlade var typ på ponny. Det var iaf på den tiden man hade mamma med sig som fick peta i den där stela kragen och knäppa den i nacken samt fixa till den där lösa fejkplastrongen när man tagit på sig kavajen. Alltså never more.

Nu finns det väl fina tävlingsskjortor man kan ha bara som de är? Vad har ni för några? Vill jättegärna se bilder!!

Vad ska du göra? Liksom ska du tävla dressyr så är det väll snyggt med pastong och hela fadderuttan, hoppning skippa den.

I alla fall är de skönaste att ha de "nya" tävlingströjorna i sportmaterial under. Har en långärmad under vinter/höst och en utan ärmar (som ett linne med polokrage) under kavajen när det är varmt. Fungerar tip top. Ser snyggt ut. Den kortärmade är inte ens helt vit utan bara vit där det sticker upp under kavajen. Grym praktiskt på dammig ridbana om jag ska vara ärlig. Nästa långärmade blir nog liknande i färgen.

Vet knappt någon som har stel "vardagsliknande" skjorta och eller kavaj som inte andas eller har stretch osv nuförtiden, ridning är en sport och då är det skönt med material och kläder som är anpassade för det.

Har ingen bild nu men...
Har en Kingsland Tiffany tävlingsskjorta i en vackert "gräddvit" nyans. Den är gjord av funktionsmaterial och själva tyget är liksom "mönstrat". Om du googlar hittar du nog den :)
Köpt på FHS för några år sen, så kan hända att den inte finns kvar längre..

Jag har en Spooks Kimi när jag tävlar dressyr, den är riktigt skön att ha på sig och jag tycker den är fin i kragen (hittade ingen bild där det syns bra när jag har den på mig dock), lite minus dock att den redan blivit lite noppig när jag bara använt den en säsong (så typ 6-7 gånger max men hela dagar).

Jag provade en CRW Gnistra på Hööks en dag, den var riktigt skön men inte lika snygg som min Kimi.

@KSF
Den ska funka till alla grenar iom fälttävlan men alltså jag struntar ändå gärna i plastrong o sånt även i en vanlig dressyrstart om det blir ngn :D Åker alltid själv så vill kunna ta på på morgonen, dra kavajen över utan o behöva fixa ngt o sedan är det klart liksom.

Har ni ingen, kort eller lång ärm förresten? Om något inte passar mig så är det att axlarna inte får plats så funderar på ingen resp lång. Vanligast verkar dock vara kort ärm?

Jag har ett helt gäng olika tävlingstoppar, från Hööks, Pikeur m.fl. Allt från lite tjockare långärmad som är skönt att ha på vinter och tidig vår/sen höst, till väldigt tunna och luftiga kortärmade. Jag gillar inte att ha utan ärm, så kort ärm eller lång är det som gäller för mig.
Nu senast köpte jag en från Horka som jag är störtkär i :love: Jag älskar bling, så den är perfekt för mig. Såg dock nu när jag letade bild att den även fanns i ljusblått, så nu vill jag ju ha en till :cautious: Så här ser den iallafall ut:
54fe3c8596363

Alltså tack för bilden (jag är värdelös på att lägga in bilder tyvärr) för nu inser jag vad jag ogillar med de flesta :o :D Jag gillar inte när det är en knapp på kragen o knäppningen är sådär tydligt "åt ena hållet". Tycker de som är mer symmetriska är så fina! Men det är kanske ovanligt?

Typ denna var ju ursöt: http://www.aleridsport.se/1594-large_default/tavlingstop-volang-bling-ss14-pikeur.jpg (återigen detta med biler, syns den i länken?)

Alltså tack för bilden (jag är värdelös på att lägga in bilder tyvärr) för nu inser jag vad jag ogillar med de flesta :o :D Jag gillar inte när det är en knapp på kragen o knäppningen är sådär tydligt "åt ena hållet". Tycker de som är mer symmetriska är så fina! Men det är kanske ovanligt?

Typ denna var ju ursöt: http://www.aleridsport.se/1594-large_default/tavlingstop-volang-bling-ss14-pikeur.jpg (återigen detta med biler, syns den i länken?)

Jag tycker det brukar finnas gott om både liknande den jag visade, och den du visade :)
Personligen tycker jag det blir för mycket rysch pysch i hoppningen med en sån du visade (däremot jättefint i dressyren!), men det är ju helt upp till var och en :up:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 620
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka