Sv: Tävlingssäsongen...
Själv tycker jag att priset för årets bästa tävlingar går till
Udden för den helt underbara tävlingen i september (lag-sm, *, **, deb)
Helt klart bidrog det fina vädret och min placering till att jag tycker så, men suveränt arrangermang, trevliga funktionärer med koll på allt, fina banor till dressyr och hoppning och framförallt den finaste terrängbanan jag har ridit
bidrar minst lika mkt!
Inte jätteenkel precis, men man kom man rätt från början fick man så himla bra rytm genom hela banan, helt kalas att rida!
Uddens vårtävling var lika välarrangerad och trevlig, men en sur dressyrdomare drar ner betyget.....lättklassterrängen får åxå utnämningen "årets lättaste" av mig.
(observera att bedömningen är helt subjektiv
)
En annan tävlingsplats jag gärna återvänder till är
Trossnäs, men bara om det inte regnar och tävlingen går på 2 el 3 dagar...
Vårtävlingen drabbades ju tyvärr av världens skyfall så den vill jag jelst glömma (jag gick omkull där,
) Dessutom utnämner jag lättklassbanan till årets näst lättaste, efter Udden.
Däremot var midsommartävlingen med JSM väldigt välarrangerad och det märktes verkligen att det var årets stora tävling
Skulle kanske ha önskat en lite mer tekniskt svår terrängbana där bara (i den *)
Årets roligaste lättklassbana tycker jag nog att
Kinda bjöd på! Inte extremt svår tyckte jag, men väldigt utslagsgivande med fina rejäla hinder och en del klurigheter bla vattnet.
Mantorps lättklass var åxå rolig att rida (iaf för mig som var på väg upp i * då....) tekniskt svår (tyvärr i princip omöjlig att hålla tiden på...) men det fanns alternativ på de svåra hindrena (dock ej vattnet, vilket fällde många)'
Både Kinda och Mantorp var väldigt proffsigt arrangerade (och bjöd bägge på fint väder
)
Trevligt var det åxå hos
Ekenryttarna där jag red *. Terrängbanan där får priset "enklaste enstjärniga" av mig, den var mest som en lättklass med högre hinder. Nu var det iofs första gången de hade *, så vi hoppas att de klurar till banan lite till nästa år
Ekens hoppebana var den finaste jag har varit på i år, jättekul med riktig bank och pulvermanngrav
Sen måste jag ju säga att
Botkyrka hade väldigt fina tävlingar åxå
och jag är inte aaalls partisk.....
Tyckte väl kanske att terrängbanan kunde få vara ännu lite klurigare, men annars höll tävlingen bra klass...
En tävlingsplats som dock inte får påhälsning av mig nästa år är
Örebro (och det beror inte bara på att jag förhoppningsvis bara rider * nästa år...). Bägge gångerna var det allmänt förvirrat läge, terrängtider som flyttades fram och tillbaka, högtalare som inte hördes, lååååång väntan på prisutdelning mm mm.....
Men fin terrängbana som var rolig att rida trots klafset (första tävlingen, juni alltså) och bra hoppbana och dressyrbana, så kapacitet finns för att riktigt bra tävlingar...
Till sist vill jag ge en jättestor
till alla underbara arrangörer och funktionärer som gör ett jättejobb (även om inte förutsättningarna tex väder inte alltid är de bästa) för att vi ska ha bra tävlingar