Tävlingssäsongen...

Sv: Tävlingssäsongen...

Ja, man kanske borde kunna skicka ett tipsmail eller liknande till berörda klubbar med förslag på förbättring där det brast. Ni som är ute på flera olika tävlingar har ju som du själv skriver, mer att jämföra med och kan ge tips och idéer.

Kan bara hålla med PriceFair, var nog inte rätt person att tala om det då. (Ganska hett temprament ibland). Fast det har varit folk här på Buke som tydligen var med och hjälpte till på denna tävling som har tagit del av våra reaktioner tidigare.

Mitrolle skrev:
Egentligen borde man kanske nämna det till arrangörerna så de kan förbättra sig och göra tävlingen bättre. För det är ju tråkigt om de får ett sådant rykte, det vill de säkert inte.

en arrangör som är väldigt intresserade av att förbättra sig och inte bara rulla på i et gamla vanliga kan lämna ut enkäter vid startanmälan, OK alla lämnar inte in men många gör det och har fyllt i både ris och ros, det kan vaa allt från hur underlag/uppstallning/banor/sekretatiat är tills funktionärers bemötande och utbud i kafterian.

På en tävling fick sekretariatet en 1:a (av 5) men bara av en ryttare, ryttaren hade varit sur och otrevlig hela meetingen (och alla ggr h*n varit hos oss tidigare också) så till slut fick jag ett bryt och skällde tillbaka.. dock fick vi höga betyg i sekretariatet från övriga som tur var ;)

Tack för Trossnäs berömmet :bow:

Själv har jag i år Skedsmo i Norge som favorit välarrangerat samt trevliga banor.

Trollhättan tycker jag hade trevliga tävlingar samt bra lösningar på ex siffror på banhoppningshinder mm (jag är arrangörsskadad jag vet) Kvinnersta även om det var ganska ostrukturerat och rotigt på kvinnerstas tävlingar så var det en ypperlig premiär för en kommande arrangör (hoppas de fixar fler tävlingar) :D

Tycker överlag att tävlingarna har varit bra arrangerade iaf dem jag har varit på. :)

Håller nog trossnäs som min favorit men även sämsholm, dagstorp och gärds var trevliga...

Övedskloster var funktionärerna lite vimsiga och ingen visst ngt :crazy:

Skurups hoppbanan var verkligen helt katastrofalt dålig.... dressyrbanorna var väll egentligen inget att hurra över heller om man ska vara kritisk.....

Måste även passa på o tacka alla funktionärer som jobbar hårt från tidigt morgon för att vi ska få tävla :bow:

Nu red jag msva ponny där men det var i stortsätt samma som *ig.

Den var ganska stor med många styr hinder. blandad skog öppna fält.
Hade 2 st vattenhinder varav det ena var i en "riktigt" sjö.

Det ända som var dåligt med den banan var att jag hoppade fel hinder på ett ställe " felflaggat enlig mig och några till" med vissa ansåg att det var självklart vilket håll det skulle hoppas åt :smirk:

dagstorp var en himla fin tävling, även fast det slutade som ett helvete efter en skifin början. dock tog det en JÄVLA tid innan man fick gå terrängbanan dagen innan. stort minus på det. och på en av tanterna i sekreteriatet, menmen... dålig dag kanske :smirk:

mantorp är alltid trevligt, förutom framridningen till terräng och dressyr, det är verkligen kaotiskt där. annars är det den bästa tävlingen tycker jag.

mantorps "höstbana" var svår för MIG och MIN häst. ingenting passade egentligen oss... resultat därefter.

den roligaste banan... antagligen mantorps "vårbana"... fast nja, egentligen var den inte särskilt rolig, men jag hade en bra känsla och sånt gör att det känns kul.

örebro hade en jättefin bana, likaså dagstorp, och deras arrangemang höll, det gjorde väsbys och mantorps med.

stockholm var en jättetrist tävling att rida, mest för att man varit där så ofta och för att jag mördade hoppbanan :angel: och då blev terrängbanan så arg att den vägrade låta mej starta. däremot var örebros arrangemang kasst. de blev försenade från första början men det var så fina banor att det trots förseningarna och lite annat krux är en tävling man åker tillbaka till!

vad red du för klass i mantorp?

hur var väsbys bana i år? (för du menar väl väsby och inte stora wäsby(täby)?)
jag tyckte att väsbys bana (deb) var väldigt tråkig och enkel förra året (och dessutom en leråker då :crazy: )

jag var åxå i örebro, både i juni och i augusti, och jag tänker inte besöka den tävlingen igen om jag inte måste :crazy:

jag red lätt och debutant...

väsbys, nej inte stora wäsbys. jag kan faktiskt hålla isär dem två ;) . iaf, banan var ganska okomplicerad. ja, lite tråkig och det kändes lite som ett ihopplock av hinder man hittat här och där. kändes lite ostrukturerat. leråker, nja... lite djupt mellan och runt 1,2 och 3:an tog de bort eftersom att marken regnat bort. resten helt ok har jag för mig. inga direkta svårigheter.

jaså, vadårå? ska tillägga att jag inte läst hela tråden, hänvisa gärna till tidigare svar om du gett något. förutom förseningarna och lite annat smått man faktiskt kunde utstå var det en helt ok tävling. vad jag förstod så har de varit turbulens inom föreningen och då är det inte helt lätt kan jag tänka mej... jag hade iofs inte uppstallning genom tävlingsledningen, så om den drog ner på poängen vet jag inte.

Och jag som tyckte att jag var snäll och tillmötesgående när jag mötte Shady(?) vid uppstallningen...
Ni fick de två första boxarna, mer spån efter önskemål från er.
Nästa år kommer vi förmodligen även ha terrängen på Karlslund, så då slipper ni (kanske inte blir så månge efter det som skrivs här) åka upp till Latorp.

Alla som har arrangerat en tävling vet hur svårt det kan vara att få tag på funktionärer som verkligen gör det dom ska, antagligen är det det som gör att vissa saker kanske inte blir helt perfekt. Ni som klagar på banorna i Örebro tala om hur man ska få banan att hålla när det bara regnar och regnar. Sätt er själva och ring runt till folk som kan vara fuktionärer.
Men för Guds skull, skyll inte på oss eller banorna (som vi har gjort det bästa vi kan med) om det inte går bra för er.

Skissen jag gick banan efter häromdagen var för en *, men det lär ju bli lägre klasser också. Nu ska vi väl inte ropa hej för tidigt, men hinder är under uppbyggnad.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 076
Senast: netia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 186
Senast: Marje
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 913
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar