Tävlingssäsongen...

Sv: Tävlingssäsongen...

Malin_Orebro skrev:
Alla som har arrangerat en tävling vet hur svårt det kan vara att få tag på funktionärer som verkligen gör det dom ska, antagligen är det det som gör att vissa saker kanske inte blir helt perfekt. Ni som klagar på banorna i Örebro tala om hur man ska få banan att hålla när det bara regnar och regnar. Sätt er själva och ring runt till folk som kan vara fuktionärer.
Men för Guds skull, skyll inte på oss eller banorna (som vi har gjort det bästa vi kan med) om det inte går bra för er.

Ja, det vet vi mycket väl. MEN är man som funktionär förvirrad och ovan behöver man iaf inte vara otrevlig.....
Banorna till terrängen var jättebra, i juni togs ju den lerigaste delen bort men resten av banan var ok :bow:
Hoppbanan på Karlslund var minst sagt geggig och hal, och det kan ingen förståss göra ngt åt, men då behöver iaf inte banbyggaren lägga hårnålskurvor utan möjlighet att ta ut vägen mitt i allra värsta leran :crazy:

Det jag har sagt om Örebro är (tyvärr måste jag säga) fakta. Resultatmässigt har det gått jättebra för mig i Örebro, så det är inte pga dåliga resultat som jag skriver vad jag tycker.
Men :bow: :bow: till alla er som trots detta kämpade för att kunna genomföra tävlingarna

Senast ändrad:

Roten skrev:
Skissen jag gick banan efter häromdagen var för en *, men det lär ju bli lägre klasser också. Nu ska vi väl inte ropa hej för tidigt, men hinder är under uppbyggnad.
Åhh det låter jätteroligt om det skulle bli en *, då kan jag faktiskt tänka mig att komma tillbaka till Örebro, för * är det inte precis gott om här i "norra" :D sverige (svealand alltså ;))

Nu vet ju inte jag vilka ni har stött på som har varit otrevliga av funktionärerna, men jag vet att det är inte alla tävlande som är särskilt trevliga heller och då kan det vara svårt att vara trevlig tillbaka. Nu menar jag absolut inte att ni har varit otrevlig eftersom jag inte vet vem ni är men generellt så är många otrevliga. Kan bero på stress eller så är folk i hästvärlden bara så, inte vet jag. Men jag hoppas att folk kan ge Örebro en chans till, nästa år kanske banorna ser helt annorlunda ut.
Hårnålskurvor eller inte, kan man inte utnyttja hela banan pga regn och materialbrist banbyggaren gjorde så gott han kunde.

Visst var du det. MEN, du var ju inte ens ordinarie som skulle ha varit där. Det sa du i alla fall till oss när du delade ut boxarna. Den mannen du hänvisade till hittade vi som sagt var i sekritäriatet en timma efter tiden du sa att han skulle ha hjälpt oss.

Malin_Orebro skrev:
Nu vet ju inte jag vilka ni har stött på som har varit otrevliga av funktionärerna,

Det vet ju inte jag heller, (namn alltså). Men man kan ju tycka att personalen i sekritäriatet kan vara trevligare när man kommer och inte sitta som stora frågetecken och säga "trodde inte folk skulle dyka upp så här tidigt", Det var ju trotts allt många långväga ekipage som var anmälda.

Att det gick dåligt för min häst hos er, det är absolut INTE erat fel, har heller ej sagt det. För det vi har reagerat på hände innan tävlingarna började.

Jobbar skälv idielt inom fika sektionen på våran klubb och där är det standard att det skall säljas korv m.m. även kvällen/dagen innan tävlingarna börjar för att tillgodose dom ekipagen som dyker upp då. Då skall man ha handlat hem det som skall säljas under tävlingen. Det tycker jag tillhör god standard, men jag vet inte vad andra tycker. Men som sagt va, alla är mänskliga och det kan bli fel. Sedan att det hade regnat mkt det kan ni inte heller rå för. Men som PrinceFair skriver, banbyggaren (hoppning) tänkte nog inte helt rätt i det läget när han byggde banan.

För har det regnat så mkt så måste man tänka på svängarna. Var ju tom ekipage som gick omkull trotts att dom var broddade på hoppningen. Men jag hoppas att ni har bättre tur med era tävlingar och vädret nästa år.

Jaha en del tävlingar har det blivit.
Flyinge: Kaos med resultaten.(alltså inte bara placerade utan hur det gick)
Udden: Liten rörig hoppbana (vårtävlingen). Helnöjd med det annars.
Sydslätten: De långa avstånden tär på nerverna :angel: men annars är det helt ok
Trossnäs: Banvisningen var usel i JSM, (han hittade inte), gillade annars det mesta där.
Skurup: Sämsta underlaget på banhoppningen iår, alla kategorier. Dressyren snäppet bättre.(Banan lutade i ena hörnet i en klass).
Holte: Dit åker vi igen! Vädret var sämst där. Kanske inte arr fel? :angel:
Öveds: Kaos. Ingen visste något. Infon usel. Allting flyttade hit och dit. Fast det gick...
Udden (Lag-SM): Vi fick ingen utlovad frukost! :cry: Underbar stallpersonal (!) Framridningen till dressyren är lika trång som Hermanstorp, det är en nackdel...
Bad S: Info. Kan man inte tyska så.. annars jättebra.

Gärds: Skriv gärna om det ni tycker kan bli bättre. Om vi nu får ny chans så kan vi ju förbättra det som inte har varit bra!

Malin_Orebro skrev:
Nu vet ju inte jag vilka ni har stött på som har varit otrevliga av funktionärerna, men jag vet att det är inte alla tävlande som är särskilt trevliga heller och då kan det vara svårt att vara trevlig tillbaka. Nu menar jag absolut inte att ni har varit otrevlig eftersom jag inte vet vem ni är men generellt så är många otrevliga. Kan bero på stress eller så är folk i hästvärlden bara så, inte vet jag.
Som arrangör måste man försöka välja ut stresståliga till sekretariatet. Jag försvarar INTE de som uppför sej illa MEN ibland är det faktiskt sekretariatet som gör det.
Om jag klagar/ifrågasätter något så hugger man direkt. Kanske jag är person nr 10 som klagar på den grejen, men det vet ju inte jag.
Personerna i sekretariatet är KLUBBENS ansikte utåt.
Samma sak gäller vissa nyckelposter i funktionärskåren. Inkallare i hoppningen, starter i terrängen osv.

Fast irritation i väntan på resultat har jag svårt att förstå. En av vår mest kända juniorer tjatar alltid om att de inte vill vänta (30 min efter målgång) på prisutdelningen. De är ALLTID fruktansvärt otrevliga. Nu i år avbröt föräldern prisutdelningenTVÅ gånger för att klaga. Det var inte en klass på tävlingen utan en cup. Hon förde ett himla väsen. Det innebar att ALLA fick vänta på hennes utbrott. (OM det var fel i resultatet i den cupen kunde vi ändå inte göra något.)
Jag beundrar vår speaker som höll sej lugn trots att denna förälder högg tag i microfonen och rotade runt bland hennes papper. :devil:
Ofta är det samma personer som klagar på väntan som lämnar in protester. :confused:

Idasagare skrev:
Udden (Lag-SM): Vi fick ingen utlovad frukost!

Den biten tar jag på mig helt och hållet. Hade totalt hjärnsläpp den morgonen. Hemskt ledsen, men det kommer aldrig att upprepas. Man lär sig av sina misstag kan jag lova.

får man vänta på resultatet i ca 3 timmar efter avslutad klass (iofs pågick nästa klass i -max- 1 timma av den tiden) tycker jag att det är ok att bli lite sur.....
särskilt när det börjar bli kväll och man har rätt långt att åka hem......

Senast ändrad:

När jag startade min första mvs b på ponnyn fick vi stå i startfållan i ca 40 min i 30 graders hetta efter att min start egentligen skulle gått. En del av tiden var pga. ambulanser, men när jag får vänta ytterligare pga. att personalen inte kommer tillbaka från sin lunch känns det inte så jättebra.

Eftersom jag inte visste när jag skulle starta kunde jag inte sätta igång och tagga till henne, skulle jag gjort det stup i kvarten så att vi alltid var "beredd" hade det blivit 20 gånger om i stekande värme. Nej, det kändes inte bra.

På stigen efter lilla hästen tvärvände hon 90 grader så jag flög i backen, hon förstod inte alls vad vi höll på med (skyller inte på er att det gick dåligt, men våra chanser hade varit något större att gå bättre om en ny starttid hade kommit lite tidigare och inte bara någon minut innan.)

Men som sagt, det finns massor av trevliga människor i Örebro. All heder, :bow: , till hon som hittade mammas plånbok och nycklar ett flertal gånger.

shady skrev:
Den biten tar jag på mig helt och hållet. Hade totalt hjärnsläpp den morgonen. Hemskt ledsen, men det kommer aldrig att upprepas. Man lär sig av sina misstag kan jag lova.

Mm funderade ett tag att flytta skylten :idea:
Vi fick ju kö till vår husvagn där kaffe och bröd serverades. (Fick iväg och handla lite snabbt där på morgonen..)

Trossnästösa skrev:
Trollhättan .... samt bra lösningar på ex siffror på banhoppningshinder mm (jag är arrangörsskadad jag vet) ... :D
Berätta! Hur då bra lösning?

PrinceFair skrev:
får man vänta på resultatet i ca 3 timmar efter avslutad klass (iofs pågick nästa klass i -max- 1 timma av den tiden) tycker jag att det är ok att bli lite sur.....
särskilt när det börjar bli kväll och man har rätt långt att åka hem......

Jag håller med om att man blir sur MEN nästa gång så tänk på 2 saker.
1) Oftast är det EN ryttare som klagar på något. Detta ska kollas, dubbelkollas osv (ofta samma förälder som ifrågasätter på olika tävlingsplatser).
2) eller så är det något annat som strulat och någon stackare försöker febrilt få rätt på det :idea:

Säger jag som själv blir sur om vi får vänta :angel:

De hade 4kantiga "hinder hinkar" i plywood som hängde på hinderstödet med nummer på samtliga sidor, så var du än var på banan i förhållande till ett hinder så såg du vilket nummer det hade. Var det en kombination så hängde det bere helt enkelt en bokstav under. Inflaggningen gick igenom "hinkarna" som var nästan utan botten på översidan. Mkt bra för en med banafasi som mig :D

Ska försöka få igenom tillverkning på såna till Trossnäs banor nästa år.

De hade även på gång ett belöningssystem för funktionärer som lät vettigt, skulle vara kul att få reda på om och hur det funkar om det är någon Trollhättare här på buke????

det där med hindernumrena låter ju jättesmart! :)

skulle vara kul att få se en bild/skiss som man kan ta med till klubben :D

Om jag inte missräknat helt (favvo=5 de med +beröm 4 bara+3 och de med -=-1) Så ger en sammanräkning av hittills lämnade åsikter följande populäritet bland klubbarna.Tyvärr funkar det inte med tabeller så det ser lite rörigt ut) Fler åsikter så kan vi kora årets klubb enligt Buke :D
Klubb Poäng
Udden 21
Boxholm 19
Trossnäs 18
Dagstorp 17
Mantorp 16
Torns 15
Vinslöv 11
Örebro 10 (inkl.-2)
Kinda 9
Gärds 8
Sämsholm 7
Holte 5
Trollhättan 4
Väsby 4
Sydslätten 4
Eken 4
Botkyrka 4
Kvinnerstad 3
Flyinge -1 -1
Mariestad -1
Öved -2
Stockholm -2
Skurup -3 (-5+2)

Då måste jag få berömma Stora Wäsby FRK för den jättefina Täbytävlingen åxå.
Det enda jag hade att invända emot där var hoppbanan, knölig och ojämn med låångt gräs på, och onödigt svår hoppbana....(var extremt mycket rivningar).
Och den döda fågeln på dressyrbanan :rofl:

Annars var det väldigt välarrangerat och ambitiöst, tex fick man allt vad man behövde i ett kuvert i sekretariatet, de delade ut enkäter så man kunde komma med önskemål osv. och trevliga tillmötesgående funktionärer :)
Så det blir en 4a till Täby

Nej det gör det inte. Men har man särskild personal till dom olika delarna på en tävling tycker jag att dom skall vara på plats i alla fall. Tack för den extra spånen förrästen.

Det kunde ni ju ha gjort, smart ide. Men du skall inte behöva det nästa gång, då serverar jag dig frukost på rätt ställe.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 089
Senast: netia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 638
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 186
Senast: Marje
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 913
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar