Tävlingsfilm...

Sv: Tävlingsfilm...

Det var bara Clear Round men 2 felfria ritter... :)

travar den inte med bakbenen? eller så kanske det bara var filmen som det såg ut så ;p
Fin runda men träna mycket mycket på samling så kommer han/hon (?) gå ännu finare och mer balanserat :)

Såg väl gnska bra ut förutom att det går i väldigt ojämnt trmpo, försök att hålla samma tempo (och sakta ner!)... Och sedan hoppar du före din häst vid något utav hindrerna, och var på väg att göra det igen vid ett annat... följ hästen... annarsk blir det oballanserat!

det såg bra ut men gick väldigt snabbt, kanske bara va filmen som spola upp tempot?.

Jämmnare tempo. Nu blev det lite som att det va gasen i botten ända fram till vissa hinder där hon höll lite mkt i han innan hindret.

det såg bra ut!
både din syrra och hästen var jätte duktiga!!:bow:
lycka till i framtiden.....

Är det bara jag eller låg hästen lite i pass i vissa kurvor? :D Jättefin häst! Rätt ovanligt utseende för att vara travare. Brun med stor bläs är ju inte alltför vanligt! :banana:

Såg fin ut :) Har ni tävlat något mer sen dess? Har varit i stallet och hälsat på hästisarna (speciellt Dixy såklart) ett par mornar efter jobbet när det varit tomt i stallet :angel: Har blivit rund och go söthästen. :p Kommer tillbaka snart... Hästen måste bara gå igenom besiktningen

BLIR SÅ IRRITERAD PÅ "SÖT FÖR ATT VARA TRAVARE", "HOPPADE BRA FÖR ATT VARA TRAVARE", "FIN GALOPP FÖR ATT VARA TRAVARE" "bla bla bla FÖR ATT VARA TRAVARE". travare är precis lika mycke häst som allas halvblod!!!! jag skulle mycke hällre vilja ha ett varmblod än ett överskattat halvblod!

P.S TYCKTE DET SÅG SUPERFINT UT! D.S :)

Jag tycker det ser fint ut...Det går lite fort men du gör det du ska och hästen hoppar. sen så finns det ju andra grejor. tex mera balans mellan hindrerna.

men sånt kommer...

Lycka till

Jag tyckte att det såg väldigt bra ut, din syster är verkligen en duktig ryttare! Dessutom var hästen otroligt söt... :love:
Tvärtemot alla andra anser jag nämligen att travare är urgulliga!

Att skriva med versaler är att jämställa med att skrika och är inte förenligt med god netiquette.
Dessutom är åtminstone inte jag intresserad av att denna (gamla) tråd ska bli någon slags "travare versus halvblod" - tråd.

/LenaH, moderator

Söt travare, det såg ut som han gillade att hoppa, lite mer träning så sopa ni banan ren:D;)

Jätte fin häst, såg inte ut som ett varmblod i typen förutom att gångarterna lyste igenom, som sagt så är det det kontrollen som måste övas på samt galoppen (få hästen att försöka sätta under sig bakbenen ännu mer för att kunna jobba under sig och på så sätt få en mer samlad galopp). Öva öva öva, i övrigt ser det ut att vara en super trevlig häst som har hopphuvud och potential.

Jag tyckte det såg ok ut :) Kul att ni tävlar med er travare! ;)

Söt häst:love: men galopperade den överhuvudtaget?:confused: menar inget illa men är det för att den blir lite stressad på tävlingar eller? Har själv ett varmblod men aldrig haft problem med galoppen. Fast hon blir väldigt stressad av tävling. Tyckte ryttare gjorde ett bra jobb, måste vara jobbit att ha framhoppningen med massa hästar precis brevid. Tror säkert att det kommer gå jätte bra för dem.. fortsätt tävla och visa upp din travare.. Den var mycket mycket vacker.. lite avis..:p

såg jättefint ut!
det jag tänkte på var att höja händerna en aning, och försök att inte få den där "slängen" med huvudet efter hindret.

såg fint ut men han gör sama fel som min ponny ökar framför hinder.. det kan bli väldigt farligt om hästen snublar.. jag tycker att ni ska ta lägre höjd och trava på hindre som 60-70 om det går på någon tävling och se till att hålla om benen när du ska sakta ner. Och inte bara dra i hästen. tävla kleraond ursäkta är väldigt dålig på att stava:o ijalefal en kleraon runda och göra halv halter melan hindren så ska du se att det blir bätre... Men kom alltid ihåg att du har en underbar häst som kan gå långt med dig som ryttare så bara träna på för du har en gätte sööt häst!!! :rofl:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈