Tävlings resultat???

M

Mount Never Rest

Finns det registrerat någonstans på internet?? Alltså distriktstävlingar....

Jag ville se om jag kunde hitta reslutat på min gamling, han skulle ha vunnit distriktsmästerskap när dom tävlade honom... Jag ville se när han gjorde det om han gjorde det...
Han vann även klubbmästerskap men det kanske är svårare att hitta resultat på.... Dom tävlade honom under början/mitten av 90-talet....

Sv: Tävlings resultat???

Titta på distriktets hemsida, på en del distrikt finns just distriktsmästarna uppskriva, även lite längre tillbaka i tiden. På ridsport finns ju resultat från 97 och framåt, men jag antar att resultaten du söker är äldre än så. Men jag föreslår att du tar kontakt med distriktet i fråga eller förbundet och frågar om de har resultatlistorna och om du kan få ett utdrag av dem i så fall eller om du vet den specifika klubben om de har kvar några resultatlistor.

Hittade själv :D :D

Senast ändrad av en moderator:

Måste bara skriva "av" mig:(
Efter att ha försökt att hitta resultat så har jag inte lyckats:( Så antingen ljög dom om hans resultat eller så är jag inte nog bra på att leta:(

En fråga...
Hur hittar man äldre tävlingsresultat? Är intresserad av min förra ponnys eventuella resultat då folk häromkring påstod att han tävlat en gång i världen. Kan vara kul att få reda på bara! :)
I så fall måste det ha varit under 80-talet och evetuellt slutet på 70-och början på 90- talet... (han var född -74) Är helt säker på att han inte tävlat efter -95.

Senast ändrad:

Det är nog bara på de sätt som dom redan har föreslagit är jag rädd.. Det verkar inte vara lika lätt att hitta ridresultat som travresultat:crazy:

Jahapp... så då är det i princip omöjligt då... inte för att det spelar någon roll, men det hade ju varit roligt att få veta! :)

Precis;)
Kul att veta men man överlever ändå:angel:

Well, det finns ju samlar-idioter som jag :D som spar gamla SPF tävlingskalendrar från de år man själv var aktiv, så försök hitta på ngn sådan som har kalendrarna kvar.........

Själv kan jag hjälpta till med åren 88-93 - men tyvärr finns de hos mina föräldrar så det är inget jag kan kolla på "studs".

Prova att googla på hästens namn + ryttarens om du vet det . Så har vi hittat många resultat även fr lokala tävlingar . Mkt praktiskt när man vill kolla upp inför köp tex. Det är ju lätt att säga att den startat LA men inte nämna att den vägrade ut sig i grunden.

På svrf kan man skriva ut livstidsresultat, kostar 200 tydligen. Men jag vet inte om man måste äga hästen själv

När vi letade resultat på ponnyn mailade vi till någon på ridsport förbundet eftersom inte alla finns på nätet och så kan du få reda på längre bak i tiden också.

fred skrev:
Prova att googla på hästens namn + ryttarens om du vet det . Så har vi hittat många resultat även fr lokala tävlingar . Mkt praktiskt när man vill kolla upp inför köp tex. Det är ju lätt att säga att den startat LA men inte nämna att den vägrade ut sig i grunden.
Jag testade att skriva hästens namn och kolla vad jag hittade:eek:
Antingen är det en gammal ägare, eller så är det någon ungj*vle:devil:
(själva sidan gick inte att öppna)
Djur.org - Ett community för alla med djur
... Sida 1. Johan Sal (265Wx303H) - Mitt underbara Varmblod Johan Sal!!! Johan
Sal (265Wx303H), Välbesökt! Visad: 82 Upplagd:7/4/2003 ...
www.djur.org/ onluts_bild.asp?iCat=25&photoid=53&offset= - 69k - Kompletterande resultat -

Det är nog i princip omöjligt eftersom inget finns på internet från den tiden...

Jo... det gör man ju självklart :)
Men det hade varit så kul att få veta, man hade kanske kunnat hitta någon gammal bild eller så också! :d

Skulle tydligen ha funnits en pärm som hade följt hästen sen han var föl, med bilder på honom under hela uppväxten och tävlingsresultat och så... men den "kom bort" när han var ute på foder (enl. näst sista ägaren före mig) men det är så mycket som verkar konstigt...:confused: Slutmätningsintyget t.ex. och språngsedeln... inte för att det spelar någon roll egentligen då hästen redan är borta, men man undrar ju ändå...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar