Tävlingar 2010

aicha

Trådstartare
Jag veeet att det är alldeles för tidigt, men nu börjar ju säsongen 2010 iaf se någorlunda klar ut (& själv har jag drömt om fälttävlan sen i helgen). Så nu finns det en tråd för årets tävlingar! ;) Vad har ni för planer Bukisar?

Vi kan väl även slänga in andra tävlingar här (tänka sig, vi hoppar faktiskt trots att vi inte längre måste!), & kanske en & annan dressyrkamel?

Sv: Tävlingar 2010

Jorå vi kör lite dressyr till att börja med, sen hoppning efterhand som vädret blir bättre ( vi har ju några "riktiga" dressyrkameler oxå..) Blir nog nån tävling i Danmark innan vi kör igång hemma sen , troligen med Gärds, sen ligger det tätt, Sydslätten, Dagstorp, Strömsholm, Bollnäs (hoppas vi) tur man har många hästar ha ha

Köttbullen (som inte är så mycket köttbulle längre) gick årets första hopptävling i söndags, skötte sig bra men lite loj. Närmast ska han leka dressyrkamel (årets obligatoriska, & antagligen enda, start), sen blir det 3 hopptävlingar innan vi åker till Mantorp. :love:

Därefter Waxholm & Åkerbo som det ser ut nu.

Ååååh vilken rolig tråd :laugh: (lägger mig till med psykoskratt smileyn bara för att det är en extra rolig tråd)

7, 17 och 31 mars har jag hopptävlingar inplanerade med Pärlan, jag är gammal och frusen så jag åker inte längre ut på hopptävlingar i januari och februari :angel:

Alltså vi är ju så bortskämda hemma nu att vi har unghästtävlingar varannan vecka i hela mars och april 110-130, men i april får jag väl åka till andra platser eftersom Pärlan behöver se NYA ställen :D Men det är ju bekvämt när man har 100 meter till tävlingsplatsen.

Är ft - terminen komplett??

Om den är det känns det ju som man måste vara på varenda tävling :D
Jag skall ju följa med Hille oxå. Vi skall kolla i Danmark oxå.

Det blir ju någon dressyrtävling med Pärlan oxå så han får se vita staket, jag tror vi har en dressyrtävling på hemmaplan i mars hahaha..

Visst är det roligt, jag kan snart hela terminen utantill efter alla gånger jag tittat på den. :angel: *planeringsfreak*

Nä, helt komplett är den inte, vad jag har hört. Men man har ju iaf ett hum. :)

Det ser inte ut som om plönninge kör sin debutant och * klass i april iallafall, synd för jag hade räknat med första start där.

Våren kommer att ängnas i huvudsak åt hopptävlingar mkt norr om norr (dvs. norr om Hofors och Bollnäs):o. Hur många jag kommer att vara med på står i dagsläget skrivet i stjärnorna:grin:.
Ny sadel är utprovad och inhandlad, så nya tag kommer att tas inom fälttävlan då skillnaden är som natt och dag med den nya sadeln:laugh:. Sen hänger det på om det går att få till individuell träning i terrängen om inte annat hoppas vi att Betti kanske kan förbarma sig över den olyckliga dottern:idea:. OM allt funkar som det ska kan en eventuell start i fltv bli aktuell i mitten av sommaren.Och isf börjar vi om från början.
Själv har jag oavsett mitt ekipage några tävlingar att "funktionära" tyvärr verkar det som att 2 av dom som jag normalt brukar vara med på går samma helg, så då blir det den internationella som den klubben dottern tävlar för arrangerar.

Är det avkastarkungen som fått en ny sadel? Eller är den hästen såld?

Skrev lite fel, Bollnäs, Hofors... ja ja vi får väl se hur långt norrut det blir alt söderut istället

Är det avkastarkungen som fått en ny sadel? Eller är den hästen såld?

Jo, det är avkastarkungen som fått ny sadel där ryttarinnan inte tappar balansen. Så nu ska han inte komma undan längre den lilla rackaren när livet blir allt för roligt:devil:. Tyvärr har han väl ärvt lite för mkt av pappa(QE) i det fallet:mad:. Men han kommer att bli kvar hos oss om inte annat som hopphäst där han inte är avkastarkung;). Då får det bli fälttävlan på ngn annan nu när ryttarinnan kommer att börja tjäna sina egna pengar:idea:.

Vi börjar med tre helgkurser & 2 Pay'n Cross. Sen Gärds, Sydslätten & Dagstorp. Lååååååångt uppehåll juni & juli pga att ryttaren är på Irland och praktiserar i ett ft stall. Sen fortsätter vi ev med Mantorp i Augusti. Sen får vi se. Ev någon start i Danmark eftersom det är tunt med tävlingar i sydligaste änden av detta landet.

Förbarmar mig så gärna över den olyckliga dottern, en weekendkurs kanske? :idea:

Vore jättekul om Workalic tog en tur upp till oss, jag vågar inte lova men jag tror inte du blir besviken :)

Förbarmar mig så gärna över den olyckliga dottern, en weekendkurs kanske? :idea:

Vore jättekul om Workalic tog en tur upp till oss, jag vågar inte lova men jag tror inte du blir besviken :)

Men ni kör er ** klass eller, alla kommer ju inte rida i Strömsholm menar jag!

Hille kommer till Mantorp iallafall oavsett om det blir jag eller junioren som rider, blir lite olika klasser bara :)

Pärlan gör sin säsongsdebut i Tranemo är det bestämt iallafall, jag har aldrig varit i Mantorp och vill gärna få en chans att se hur banan ser ut på ett ungefär. Det är bra att kunna träna på banan innan eftersom det är hans första start i livet och det kan jag i Tranemo då det är såpass nära :)

Nu står den med i terminen iaf. 24-25 april!!!!!!!!! :grin:

Okey, jaja det kommer bli många tävlingar i rad nu i början men det får faktiskt bli så... dom får väl vila i veckorna då :grin:

Då blir första start i Plönninge för båda hästarna och inget i Mantorp då, det är jag glad för, nära och bra :):):)

Senast ändrad:

*kl*

Vet inte om jag ska skratta eller gråta?:D:cry:

Enligt tävlingsterminen har vi fyra tävlingar i skåne. Tre i maj och en i oktober..... :eek: Nu räknar jag bara tävlingar som är för oss glada amatörer (100) ej Ribban!

*kl*

Vet inte om jag ska skratta eller gråta?:D:cry:

Enligt tävlingsterminen har vi fyra tävlingar i skåne. Tre i maj och en i oktober..... :eek: Nu räknar jag bara tävlingar som är för oss glada amatörer (100) ej Ribban!

Det började dra sig uppåt landet redan när jag flyttade ifrån skåne 2001, Framförallt tycker jag det har blivit mkt mer fälttävlan runtom Stockholm på senare tid (runtom sthlm så menar jag med fälttävlansmått mätt dvs en radie på 15-20 mil)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
25
· Visningar
1 094
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025