Tävling!!

Sv: Tävling!!

Nasi skrev:
vad tävlade du i / Poäng ? :)

Lätt Tölt och Lätt frygång.
gick vidare till B-final i båda och bara det var en bedrift för våran del eftersom jag har varit sjuk i en månad och bara ridit två gånger innan tävlingen! Och förra gången jag tävlade så gick det otroligt dåligt, men efter peppning här på buke så tänkte jag ge det en chans till och det gick SUPER!
tölten blev det ganska dålig slutpoäng i, typ 4.0 skrev inte upp så kommer inte ihåg riktigt, men det var 5 or på medeltölten fast jag fick inte till några ökingar alls, svårt det där.
Men i fyrgågngen så blev det först 4.53 och sedan i "finalen" så bara blev det en massa 5 or på allt. 5 rätt igenom på skritten och en 5.5a på tölten :D helt förvånad vart jag! men två st 3.5 drog ner jättemkt,en var mitt fel pga fel galopp först. men totalt så blev det 4.71 :bump: så överlycklig eftersom jag hade typ 3.6 förra tävlingen :crazy: och så är jag såå stolt över min lilla skogshäst som faktiskt KAN :love:

oops långt :o men jag är bara så glad!:D

Härligt ! Men knepigt de där med fel galopp, har själv råkat ut för de :eek: Förut kunde knappt Nasi vänster galopp, tog ALLTID höger, om man inte försökte flera gånger, men tog ALLTID höger galopp i högervarv. o sen såklart på tävling så tar han vänster, träligt ;P

Nasi skrev:
Härligt ! Men knepigt de där med fel galopp, har själv råkat ut för de :eek: Förut kunde knappt Nasi vänster galopp, tog ALLTID höger, om man inte försökte flera gånger, men tog ALLTID höger galopp i högervarv. o sen såklart på tävling så tar han vänster, träligt ;P

ja men preciis så är det för mej å Datla! Hon tar alltid höger och därför valde jag ju höger varv såklart, och så blir det vänster galopp, fast det kanske var tur för det fick mig att verkligen RIDA eftersom jag var sur för jag klantade mig :p så det kan gå.
Men roligt var det!

dalla_4_ever skrev:
ja men preciis så är det för mej å Datla! Hon tar alltid höger och därför valde jag ju höger varv såklart, och så blir det vänster galopp, fast det kanske var tur för det fick mig att verkligen RIDA eftersom jag var sur för jag klantade mig :p så det kan gå.
Men roligt var det!

hehe ! :rofl: Btw, ngn som var i norrköping i helgen ? :)

em76 skrev:
Ja, och jag har fler bilder om du vill ha.

JA vad kul såklart jag vill ha det!! :) alltid roligt med bilder ju, det var väldigt fin kvalitet på bilderna bra kamera :)

Dallapris.jpg

Jag har en till på dig och Dalla vid prisutdelningen. Sedan syns ni i bakgrunden på någon bild från fyrgångsfinalen tror jag.

Nu har jag anmält till SSM på Margaretehof, någon mer än jag som ska tävla där? Ska rida V1! Hoppas att det går bra, jag kommer vara nervös.. En nationell tävling med utlänska domare.. Spännande! :)

:) :banana: Jag ska snart tävla på Vallfari Lätt som ska gå avstapeln på Hemfosa den 3 juni, dagen efter utspringet då jag tar studenten! Så värst mycket festande blir det ju inte, men det ska bli ändå kul att tävla Lätt Fyrgång eftersom jag har en stark känsla av att det kommer gå bra för oss. Kanske kommer vi till final, vi får se hur det går med andra ord.;)

em76 skrev:
Jag har en till på dig och Dalla vid prisutdelningen. Sedan syns ni i bakgrunden på någon bild från fyrgångsfinalen tror jag.

pm:ar ;)

tiotio

Nasi skrev:
hehe ! :rofl: Btw, ngn som var i norrköping i helgen ? :)

Jag var bara en snabbis! Skulle eg tävlat, men det blev ej av. Ska dit nu i helgen ist. Någon mer som ska tävla nu på himmelstalund?

Hejsan :( Det vart ingen tävling för mig den 25, det va för få anmälda :mad: :smirk:

*knapp*

Jag skall ge mig ut på min första tävling med islandshäst nu på onsdag. :P Iofs bara en skojtävling men ändå stort för mig eftersom jag har noll nerver till tävling. Gör det mest för att se hur min häst reagerar i de sammanhangen. Vem vet, kanske blir jag frälst vid just islandstävlingar ;)

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka