Tävling!!

Sv: Tävling!!

Odinn ska ju ha träningstävling 25 Maj i Vassbo. Annars finns det nog ingen mer i Dalarna men klubben Gyda i Högbo utanför Gävle har en vår tävling 3-4 Juni. Tror det tar ca 2 timmar dit och vägen är fin, du får tjata på din mamma lite ;) .

MVH Sanna

Fengur skrev:
Odinn ska ju ha träningstävling 25 Maj i Vassbo. Annars finns det nog ingen mer i Dalarna men klubben Gyda i Högbo utanför Gävle har en vår tävling 3-4 Juni. Tror det tar ca 2 timmar dit och vägen är fin, du får tjata på din mamma lite ;) .

MVH Sanna
Ok, ska du på nån av dom? Hehe, ska göra det :rofl:

Jag ska tävla tölten på Stenholmen idag o min pålle har inte töltat ett rent steg på hela veckan..känns mindre bra :smirk:

Snart är det Vallfari Lätt Vår och jag börjar redan få fjärilar i magen. Ska bli så kul att tävla på en häst som är bättre än förra året då han var passtaktig i tölten.

Nej jag ska nog inte tävla mer på han jag brukar tävla på, han tycker det är så tråkigt och tävlingen på långfredan var rena katastrofen, han var så seg!
Så om jag tävlar något mer i år så blir det nog på min andra häst i T2 på hösttävlingen i Orsa.

Ska tävla i Bärby nu på söndag, 7e maj :) Tölt å fyrgång.
Det är ju både kval och ridskoletävling då, någon annan som ska dit, kolla eller täva?^^

Jag skulle ha tävlat Bärby, men det blev inte så pga att hästen nyss kiropraktor behandlats.
Verkar inte bli många tävlingar alls för mig i år. Högst 2 :(

Nu är det ändrat igen *suck*

ska nu tävla
*Járnhestur istället för Dyggur pga missad vaccinering
*Slepnir nationell
*SM

F1 och P3 på samtliga..

Michis skrev:
Nu är det ändrat igen *suck*

ska nu tävla
*Járnhestur istället för Dyggur pga missad vaccinering
*Slepnir nationell
*SM

F1 och P3 på samtliga..

Oj, vad mycket ändringar! Hoppas du får tävla någonting i år, men det är väl inte någon vidare stor fara.

*Kl*

Kan man kans fråga en fråga på den här tävlingstråden? Någon som vet hur det är att ta med en häst till en tävling utan att tävla?

Nämligen så att en kompis ska och tävla med sin häst, det finns så man kan sätta upp hagar där. Tänkte att unghästen skulle få träning. Är det möjligt?

Jag och min älskling tävlade firmakeppni i helgen, kom tvåa i mellanklass! jag är såå stolt över honom! Fick höra av domarna att de tyckte att jag visade min häst på ett bra sätt och fina lätta hjälper. De tyckte de fick en fin bild när av oss som ekipage! Snacka om att jag är lycklig!! För någon vecka sen hade vi knappt någon tölt...

/Emma

Gud va kul, man blir värkligen lycklig då dommarna ger fina kommentarer och omdömmen. Kommer ihåg en dommare som skrev på den här bedömnings lappen "Mycket fin ridning, och en annan fint schabrak :rofl: " Iofs tyckte jag det stod fin vinkning först, men vadå det e väl bra det, innan mamma kom och rättade ;) Fast då gick han bra som bara den. Tror vi fick 6-6.5 i både galoppen och traven, men ökade tölten sket sig :D

Josephine skrev:
*Kl*

Kan man kans fråga en fråga på den här tävlingstråden? Någon som vet hur det är att ta med en häst till en tävling utan att tävla?

Nämligen så att en kompis ska och tävla med sin häst, det finns så man kan sätta upp hagar där. Tänkte att unghästen skulle få träning. Är det möjligt?

Det får du fråga arrangören om, i många fall är det så otroligt många hästar som kommer att extra hästar inte alltid är så önskvärda vid dessa tillfällen.

Boj skrev:
Det får du fråga arrangören om, i många fall är det så otroligt många hästar som kommer att extra hästar inte alltid är så önskvärda vid dessa tillfällen.

Nej, jag förstod nästan det. Ska höra med arrangörerna.

Fengur skrev:
Nej jag ska nog inte tävla mer på han jag brukar tävla på, han tycker det är så tråkigt och tävlingen på långfredan var rena katastrofen, han var så seg!
Så om jag tävlar något mer i år så blir det nog på min andra häst i T2 på hösttävlingen i Orsa.
Ja jag såg ur du kämpade med han :crazy: Ok!!

Jag ska åka och titta på Vallfari Nationella på söndagen nästa vecka. Ingen som har en susning om att de ska tävla där?;) :)

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka