Tävling!!

Sv: Tävling!!

Ingen som ska tävla Nattfari i helgen:eek: ? Det ska jag, och idag gick hästen super. Inte ett spår av passtakt i tölten idag inte, och traven var stor och luftig. Det är min första tävling på den hästen, vi köpte han ganska nyligen och han har aldrig tävlat förut. Han kommer bergis passa iväg med mig på lördag:angel:

Senast ändrad:

Josephine skrev:
Gud va kul, man blir värkligen lycklig då dommarna ger fina kommentarer och omdömmen. Kommer ihåg en dommare som skrev på den här bedömnings lappen "Mycket fin ridning, och en annan fint schabrak :rofl: " Iofs tyckte jag det stod fin vinkning först, men vadå det e väl bra det, innan mamma kom och rättade ;) Fast då gick han bra som bara den. Tror vi fick 6-6.5 i både galoppen och traven, men ökade tölten sket sig :D

sånt där är alltid kul att se på domarkomentarerna :D
Jag har bl.a. fått "Fin ryttarkänsla", på SM, det va jag lite stolt över faktiskt :cool:

Michis skrev:
sånt där är alltid kul att se på domarkomentarerna :D
Jag har bl.a. fått "Fin ryttarkänsla", på SM, det va jag lite stolt över faktiskt :cool:

Den absolut bästa kommentaren jag någonsin fått på en tävling med Svalur är "Bra skrittkvalité" eftersom han trampar över så fint i skritten.
Antagligen beror det på det fina anlaget han har efter sin farfar Hlekkur frá Hofi som har bra skritt eller så är det något annat.:)
Efter den kommentaren svävade jag som på moln, jag håller med dig om att det är kul att få sådana kommentarer ibland.:) :D ;)

Jag har fått "Mycket välridet!" och "Fint & prydligt!" flera gånger :D Alltid kul att få! :D

Nu är det "säkert" att jag ska på tävling, eller det blir en träningstävling i Vassbo :D Är det någon som har vart på banan i Vassbo? Är banan fin där?

Hej!
Jag tror jag har tävlat i Vassbo för några år sedan men jag är inte säker, när jag tävlade var det ingen ovalbana utan en paddock man red i. Men jag antar att det är i en paddock nu också eftersom Odinn inte har någon ovalbana än.

MVH Sanna

Saeta skrev:
Ska tävla i Bärby nu på söndag, 7e maj :) Tölt å fyrgång.
Det är ju både kval och ridskoletävling då, någon annan som ska dit, kolla eller täva?^^

Jag ska dit, vet jag nu äntligen!
Pålle trampade sig i söndags o var halt i 3 dagar, så jag var osäker på om det skulle gå att tävla... men nu har det äntligen släppt så vi kan tävla! Skööönt! :bow:
F1 och T2 blir det för oss.

Svalan skrev:
Jag ska åka och titta på Vallfari Nationella på söndagen nästa vecka. Ingen som har en susning om att de ska tävla där?;) :)

Jag ska tävla där, men det blir bara fredag förmiddag.

Filippan skrev:
Jag ska dit, vet jag nu äntligen!
Pålle trampade sig i söndags o var halt i 3 dagar, så jag var osäker på om det skulle gå att tävla... men nu har det äntligen släppt så vi kan tävla! Skööönt! :bow:
F1 och T2 blir det för oss.

Ååå va kul :) Då ses vi. Kurtan lär ju vara SUPERDUPER fin eftersom han va dundersnygg på lagtävlingarna förra året :bump: Lycka till;)

Nightrider skrev:
Jag ska tävla där, men det blir bara fredag förmiddag.

Kul, för jag var nämligen med i det gäng från Vallfari som fixade och städade till tävlingen. Jag städade bl.a. speakerbåset och hjälpte till med dressyrbanan.:angel: :)

Saeta skrev:
Ååå va kul :) Då ses vi. Kurtan lär ju vara SUPERDUPER fin eftersom han va dundersnygg på lagtävlingarna förra året :bump: Lycka till;)

Ja, det gör vi! :)
Oj, tack! :D Ja, han har ju förbättrats sen dess så förhoppningsvis är han ännu finare imorgon! ;) :)
Lycka till själv!! :)

Här är en bild på Dalla och Josefin som tävlade i Mönsterås lätt fyrgång.

DallaJosefine.jpg

em76 skrev:
Här är en bild på Dalla och Josefin som tävlade i Mönsterås lätt fyrgång.

DallaJosefine.jpg

åh tacktack!! :D Vad fin Datla var på kortet:love: , men hon hade en otroligt överlycklig ryttare på ryggen som inte ser normal ut:angel: Men det kanske inte är så konstigt att jag är glad, med sådana bra poäng det blev!
Har du tagit bilden själv?

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka