Tävling!!

Sv: Tävling!!

Vili skrev:
Jag ska också tävla på islandshästensdag :D Med min lilla 5 åring blir det lättklass och showpass med min nye . Vilken klass ska du vara med i ??

Jag ska tävla mellanklass ungdom med min häst Spá. Vad heter hästarna du ska tävla med? Ska du på fler tävlingar i vår?

eliiin skrev:
Jag ska tävla mellanklass ungdom med min häst Spá. Vad heter hästarna du ska tävla med? Ska du på fler tävlingar i vår?

Vili från Lugnadal och Hlynur fra strandarhjaleigu.

Ja blir nog en hektisk tävlingsäsong . Ska försöka vara med på de flesta tävlingarna på Margaretehof sen blir det nog lite tävlingar på Sävebanan i Göteborg också.

Dudå?? Några speciella tävlingar inplanerade?

Naggur skrev:
Kanske ska tävla på Vallfari lätt vår. Får se hur det blir. Blir första tävlingen för lillkillen i sånna fall. Annars kommer vi på vallfari lätta höst!:banana:

:) Jag har också tänkt att tävla på Vallfari Lätt Vår, fast då bara i Lätt Fyrgång eftersom det blev ett riktig fiasko när vi var med i Lätt Tölt!:mad: :cry: Jag har tänkt att vara med på Vallfari Lätt Höst också!

Vili skrev:

Ja blir nog en hektisk tävlingsäsong . Ska försöka vara med på de flesta tävlingarna på Margaretehof sen blir det nog lite tävlingar på Sävebanan i Göteborg också.

Ni får båda komma på Naggurs firmakeppni med som vi kommer att ha på Elinehof!!:)

*lånar knapp*
det är nu bestämt at jag ska tävla en (förhoppningsvis två) tävlingar nu i vår/sommar.
*Nationell på strömsholm 16-19juni
* förhoppningsvis SM på Wången

Framtids tävlingar
Dyggurs tävlingar

Sen får vi se om det blir SM i år :angel:

Skoj med SM.
Hur resonerar ni som skall vara med där. Känns väldigt långt att åka. (Bor i göteborg).
Hur långt tycker ni det är OK att åka för att vara med?

Jul skrev:
Skoj med SM.
Hur resonerar ni som skall vara med där. Känns väldigt långt att åka. (Bor i göteborg).
Hur långt tycker ni det är OK att åka för att vara med?

Jag bor i stockholm och åker gärna till wången, det är absolut värt resan dit.
I våras/somras var jag och tränaren där på Norrländska mästerskapen, tog 12tim upp, men det var verkligen värt det..
Tog oss till SM och en vecka senare bar det ner till Margaretehof, även det värt resan.
Så jag har inga problem med resan dit, bara jag får sova :angel:

Jag har väl inga problem heller egentligen, men jag tänker på hästen.
Hur känner han för att släpas så långt? Jag tror vi har 80 mil. Hur skulle man lägga upp en sådan resa?
Och är det värt det bara för att få tävla SM?

Så känner jag med!

Är det värt att åka hel vägen. Chansen är ju minimalt liten (iaf för min del) att gå till final, men det skulle ju samtidigt vara roligt att bara vara med och få rida ett SM!

*lånar knapp*

För mig och Múninn från Hemmesta blir första tävlingen en kvällstävling nere i falkenberg (om den genomförs, berorl ite på vädret)

Annars blir det alla regionala/nationella jag kan hitta uppe på Säve, och så klart Djarfur Open :)

Sen hopppas vi på Sm i år igen... han känns så mycket bättre än förra året!

Efter SM är tävlingssäsongen slut för vår del, då mamma tar över Múninn som får bli "förtidspensionär" och jag tar mitt pick och pack och flyttar till pojkvännen i Selfoss, för att jobba med hästar resten av somamren och sedan börja på psykologiutbildnignen på Islands Universitet i höst... :bump:

Sedan får vi se när jag komemr tillbaks igen, om jag gör det.... :angel:

Jag ska till Vinslöv nu Den 25. lokal ponny , hoppnig. :) Nån som ska dit ? =)
Ponny dressyr i Lammhult 17 April.
sen tror jag att jag ska till Dagstorp den 3 Juni. Fälttävlan.

Vili skrev:

Ja, jag ska åka på så många tävlingar som möjligt. Det blir ju de på Margaretehof (typ Gandurs Vårtävling, Ófeigur kval, SSM och så vidare). Gaedingakeppnin till hösten ska bli spännande. Dels för att jag aldrig har varit med på en sådan och dels för att jag tror att det skulle passa min häst. Sen kanske jag ska vara med på lag-sm uttagningen.
Vilka grenar och klasser tävlar du i?
Så du åker ända till Göteborg på tävlingar:) Är det någon skillnad på dem och tävlingarna på Margaretehof?
Lycka till med tävlingssäsongen!

Är det någon som vet när Lag-SM uttagningen till lag Syd är flyttad till? Och om det fortfarande är på Elinehof?

Är det någon mer än jag som tänker försöka komma med till Lag-SM?

eliiin skrev:
Är det någon som vet när Lag-SM uttagningen till lag Syd är flyttad till? Och om det fortfarande är på Elinehof?

Är det någon mer än jag som tänker försöka komma med till Lag-SM?

Håll ett öga på hemsidan, det kommer att komma in där så fort vi vet!

/Emma

eliiin skrev:
Ja, jag ska åka på så många tävlingar som möjligt. Det blir ju de på Margaretehof (typ Gandurs Vårtävling, Ófeigur kval, SSM och så vidare). Gaedingakeppnin till hösten ska bli spännande. Dels för att jag aldrig har varit med på en sådan och dels för att jag tror att det skulle passa min häst. Sen kanske jag ska vara med på lag-sm uttagningen.
Vilka grenar och klasser tävlar du i?
Så du åker ända till Göteborg på tävlingar:) Är det någon skillnad på dem och tävlingarna på Margaretehof?
Lycka till med tävlingssäsongen!

ska bara tävla lättaklasser med min 5 åring. Sen Hlynur ska jag tävla tölt femgång och stilpass är de tänkt han är ny så vi får ju börja i C-klass...dudå?

Anledningen att jag ska åka upp till göteborg för att tävla vissa tävlingar är för att få in lite fler tävlingar, det är ju inte särskilt många tävlingar på m-hof.

Lycka till i år

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka