Tävling!!

Sv: Tävling!!

I år ska jag o min lilla Glada ÄNTLIGEN komma ut på banorna =) Hon är "bara" 6år och jag har haft henne i snart 1år och nu är det dags =) Blir väll ngra lätta hr uppe i norrlands :angel: :)

mazarein skrev:
aa, absolut! :D
okej, silversvart? Hon ser fin ut:d
Okej, då kanske vi syns då!
//anna
Tack.:)
Men hon är isabell, apelkastad, vit man och svans med silversvarta strån i, ål längs med ryggen, svart "mask" över ansiktet och mörka ben. Hon är allt som en ljus silversvart är förutom en enda sak. Hon blir ljusare på vintern och därför enl. alla experter så är hon isabell.
Vi ses säkert!
// Cicci

Filippan skrev:
Båda, när man ändå är där så ;)

Kul! Jag funderar också på att delta i båda grenarna även om nu tölten inte är helt perfekt. Då kanske vi ses!

vårt ena sto har faktiskt en avkomma efter Askur från Fors, har dock inte avkomman själv

Saga skrev:
Tack.:)
Men hon är isabell, apelkastad, vit man och svans med silversvarta strån i, ål längs med ryggen, svart "mask" över ansiktet och mörka ben. Hon är allt som en ljus silversvart är förutom en enda sak. Hon blir ljusare på vintern och därför enl. alla experter så är hon isabell.
Vi ses säkert!
// Cicci

hehe, okej! sorry=) men hon såg fin ut iallafall! =D //anna

Stall Smedjan skrev:
vårt ena sto har faktiskt en avkomma efter Askur från Fors, har dock inte avkomman själv

Hej! Kollade din hemsida! Jätte fina hästar!
Borde ju finnas ett gäng avkommor efter Askur, då han ju hade betäckningsrätt till 10 ston. Skulle vara kul att se hur de blev, för det är inte lätt att ge någon tydlig bild av Askur då hans kropp idagsläget begränsar honom.

lilisuhawa skrev:
Mjorå. Jag ska det. Förmodligen. :)

Ooo! vad roligt!!:bump: Vilken/vilka klasser? Jag har anmält mig till mellanklass ungdom. Så kul att tävlingssäsongen börjar snart:D

Vad roligt! Det ska jag också! =) Jag ska tävla i showpass på min lilla ögonsten silkisif och Lätt fyrgång(??) på mammas häst, snorri=)
Jag tävlar ungdom

Vad tävlar du för häst/-ar och i vilken klass/-er? I vuxen, ungdom?

Vad kul! :D Menar du att du ska tävla lätt klass på islandshästensdag då?
Jag tävlar ungdomsklass i vanliga fall också på min häst Spá frá Midsitju. Henne ska jag tävla med sedan på dessa tävlingarna:
*Gandur vår
*Ófeigur kval
*SSM
*Ófeigur Lätta KM
*Skånsk Gaedingakeppni
*Ófeigur KM
Ska du tävla någon eller några av dessa tävlingarna? I vilken/ vilka klasser i så fall?
Sen ska jag nog tävla lite med vår andra häst Hnútur frá Tjaldhólum. Tänkte ta med honom till Lag-SM uttagningen.
Känner igen din hästs namn, brukar du tävla?

IsisLisa skrev:
Hej!!

Hoppas att inte den här tråden finns reda :angel:

Tänkte man kunde skriva om man ska på nån tävling nu i vår, sommar, höst eller vinter :D

Då kanske man får reda på vem man ska möta om man ska på samma tävling! :bump:

Jag ska på tävling i Runn nu den 18 feb..nån mer som ska dit??
Skulle va kul om får veta vilka man kanske ska tävla imot :devil: hehe

Kram//Tove

Första "tävlingen" blir Färnebotölten på lördag, 18/2. Förmodligen rider vi V1 på Nattfari kval & lätt 8/4, sen blir det nationella på;
* Säve 28-30/4
* Vallfari 12-14/5
* Sleipnir 16-18/6
* SM på Wången.

Sammets_rosa skrev:
Hej! Kollade din hemsida! Jätte fina hästar!
Borde ju finnas ett gäng avkommor efter Askur, då han ju hade betäckningsrätt till 10 ston. Skulle vara kul att se hur de blev, för det är inte lätt att ge någon tydlig bild av Askur då hans kropp idagsläget begränsar honom.

han har "bara" tre avkommor enligt worldfengur, alla födda på Idhult där han ägdes då. har hört om askur att det var en vacker bluphingst men med helt kassa gångarter (ren grisepassare på den tiden tydligen), därför användes han inte mer. men jag vet att mitt stos avkomma Hektor har bra gångarter, men troligtvis kommer det från hans mamma :angel:

Askur har nästan absurt mycket passanlag. Aska+Svalur = PASS!
Ylva nämnde att den hästen borde ha hamnat hos Johan från början.

/Malin

(Svar till både Smedjan och Freyr!)
Det är ju tur att alla hästar har ett möderne så att säga!
Askur är ju en skogsluffare nuförtiden och har tack och lov en ägare som inte har bråttom, utan har både resurser och tid att rehabilitera honom. Men visst kan man ju undra hur hans liv hade tätt sig om han hade kommit i andra händer från början, hans kropp har ju uppenbarligen tagit stryk av den träning som han utsatts för. Tror inte han hade blivit godkänd för avel (oavsett träning), men en välmående och snabb passhäst kunde ju ha varit slutresultatet.

Jag ska tävla på Runn, första gången på is, häftigt!! fast läskigt med det långa rakspåret. Hoppas på bra väder!

Kanske ska tävla på Vallfari lätt vår. Får se hur det blir. Blir första tävlingen för lillkillen i sånna fall. Annars kommer vi på vallfari lätta höst!:banana:

ljung skrev:
Jag ska tävla på Runn, första gången på is, häftigt!! fast läskigt med det långa rakspåret. Hoppas på bra väder!

Va kul..:D det ska jag med..:)

Hm! Spännande, jag börjar nu blir riktigt nervös, snöar som bara den gör det också, hoppas det lättar till i morgon.
Då "ses" vi där, Lycka till, till oss båda!

Jag ska med "tävla" imorgon, "färnebotölten", bara för skojs skull hästa jag ska rida är inte i någon vidare tävlings kondis hih;) i, ska ta med fika tror jag och ha det trevligt, kul ska det bli :)

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka