Tävling!!

Sv: Tävling!!

mazarein skrev:
Jag ska försöka komma igång med mitt tävlande lite mer i år! har bara tävlat mitt sto en gång o d var i höstas, så nu i vår gäller det=) Är inte riktigt säker på vilka det blir, men
Framtids lätta Vår 22-23 april,
framtids tölt 1 maj och
Dyggurs lätta vår 27-28 maj
blir det nog i vår! =D dessutom ska jag tävla en god väns häst också, så jag blir dubbelstartande i fygången, och kanske i tölten..:crazy: men, men..vi får se hur det går=D

Då kanske vi träffas. Jag har tävlat några fler ggr men min pålle har varit dräktigt och hon är expert på att stegra sig, backa. vända och hoppa över staketet. Så jag har nog lika liten erfarenhet som dig att gå runt banan. Vi har tre "godkända" tävlingar bakom oss och två där vi blivit uteslutna p.g.a. avvikande från banan.
Vad är det för häst/ hästar du ska rida?
Barn, ungdom eller vuxen?

// Cicci

Saga skrev:
Då kanske vi träffas. Jag har tävlat några fler ggr men min pålle har varit dräktigt och hon är expert på att stegra sig, backa. vända och hoppa över staketet. Så jag har nog lika liten erfarenhet som dig att gå runt banan. Vi har tre "godkända" tävlingar bakom oss och två där vi blivit uteslutna p.g.a. avvikande från banan.
Vad är det för häst/ hästar du ska rida?
Barn, ungdom eller vuxen?

// Cicci

hehe, okej. ja, min pålla fick också en väldans lust att resa sig och hålla på innan vi skulle in på banan, men som tur va kom vi runt iallafall..:rofl:
Det som är bestämt är iallafall att jag ska tävla mitt sto. Hon heter Askja från Rungarn och är musblackskäck med skjuten stjärn. Tävlade henne i våras. Varken hon eller jag var väl kanske helt "tävlings-beredda" då, men vi satsade ändå! Det är ju ändå bra som träning menar jag!:D Men ändå så gick det faktiskt väldigt bra, trots taktfel, lite för stor mage, o ch lite för lite muskler:P Askja är 5gångare, men bara 4gångs tränad ännu.
Den andra hästen jag kanske ska tävla är ett sto som heter Fenja. ett svart litet sto efter Askur från håkansgården, som har blivit tävlad förr, men inte av mig.
Jag tävlar som ungdom!
Vad är det för häst/-ar du ska tävla då?
//anna

mazarein skrev:
hehe, okej. ja, min pålla fick också en väldans lust att resa sig och hålla på innan vi skulle in på banan, men som tur va kom vi runt iallafall..:rofl:
Det som är bestämt är iallafall att jag ska tävla mitt sto. Hon heter Askja från Rungarn och är musblackskäck med skjuten stjärn. Tävlade henne i våras. Varken hon eller jag var väl kanske helt "tävlings-beredda" då, men vi satsade ändå! Det är ju ändå bra som träning menar jag!:D Men ändå så gick det faktiskt väldigt bra, trots taktfel, lite för stor mage, o ch lite för lite muskler:P Askja är 5gångare, men bara 4gångs tränad ännu.
Den andra hästen jag kanske ska tävla är ett sto som heter Fenja. ett svart litet sto efter Askur från håkansgården, som har blivit tävlad förr, men inte av mig.
Jag tävlar som ungdom!
Vad är det för häst/-ar du ska tävla då?
//anna

Vuxen, så vi tävlar inte mot varandra. Då kan vi ju heja på varandra.:D
Mitt sto heter Saga från Smedbygget. Det är henne du ser på lilla bilden. Hon är 5-gångare men inte tränad i pass. Funderar på lättfemgång till hösten.
// Cicci

Jag ska tävla på Islandshästens dag i Helsingborg den 26:e mars. Någon mer som ska det?
Sen blir det en massa Ófeigurtävlingar i vår :)

IsisLisa skrev:
Hej!!
Jag ska på tävling i Runn nu den 18 feb..nån mer som ska dit??
Skulle va kul om får veta vilka man kanske ska tävla imot :devil: hehe

Kram//Tove

Jag ska också tävla den 18:e, kanske inte på samma tävling som du. men vart ska du tävla?

Poplan skrev:
Jag ska också tävla den 18:e, kanske inte på samma tävling som du. men vart ska du tävla?

I Runn! Ligger mellan Falun & Borlänge!! Ska du dit också?

eliiin skrev:
Jag ska tävla på Islandshästens dag i Helsingborg den 26:e mars. Någon mer som ska det?
Sen blir det en massa Ófeigurtävlingar i vår :)

Mjorå. Jag ska det. Förmodligen. :)

Michis skrev:
Jag och pålle ska försöka åka på:
*Stormur endagars 8april (F1)
*Dyggur regional 5-7maj (F1 och P3)
* Mellansvenska mästerskapen, Regional (F1 och P3)
*Svenska Mästerskapen 6-9juli, förhoppningsvis (F1 och P3)

dom ska vi försöka åka på. blir inte så många då vi inte haft honom så länge samt att han ska visas i vår, även om han är valack. Visas för mamma Askas fördel, om han går igenom så blir hon elit premierad.

Ska inte tävla alls nu istället :cry:
hela min vårplanering är förstörd :crazy:

Saga skrev:
varför ska du inte tävla?

Han ska visas i Juni och innan det får jag inte tävla honom.. han är lite speciell nämligen, reser sig när han blir arg och såå.
Så det blir inga tävlingar innan visningen, som är 9-11juni.
Där rök årets SM-dröm :cry:

Michis skrev:
Han ska visas i Juni och innan det får jag inte tävla honom.. han är lite speciell nämligen, reser sig när han blir arg och såå.
Så det blir inga tävlingar innan visningen, som är 9-11juni.
Där rök årets SM-dröm :cry:

Du får snällt vänta till efter Juni då! Sen kommer han säkert att vara i toppform!!! :)

/Emma

Michis skrev:
Ska inte tävla alls nu istället :cry:
hela min vårplanering är förstörd :crazy:

Det är skittråkigt, Michis!! :cry: Men du får se det som så att till NÄSTA SM så kommer han vara jäääävligt fin! :) :) Och du kan ju tävla på hösten! Och så kanske du får tävla Kossan på någon lätt i vår ju? :)

Filippan skrev:
Det är skittråkigt, Michis!! :cry: Men du får se det som så att till NÄSTA SM så kommer han vara jäääävligt fin! :) :) Och du kan ju tävla på hösten! Och så kanske du får tävla Kossan på någon lätt i vår ju? :)

Jo han kommer säkert vara jättefin, ända tills vårens tävlingar drar igång igen då allt försvunnit under vintern.. vi är ju liksom ändå 3st som rider honom..
hatar att inte ha min egen häst :cry:

Ska kolla med Jex lite senare om han kan få åka på någon lätt i vår.. hoppas det.. bara för att göra något liksom.. inte så kul att sitta hemma i stallet när alla åker på tävling.. sen så kan jag ju säkert få följa med henne som hästskötare när hon ska ut å tävla, det är ganska körigt med 2hästar som startar typ 2 grenar var :p

Michis skrev:
dom ska vi försöka åka på. blir inte så många då vi inte haft honom så länge samt att han ska visas i vår, även om han är valack. Visas för mamma Askas fördel, om han går igenom så blir hon elit premierad.

Funderar på om jag inte brukar rida kurs tillsammans med din hästs halvbror. Heter Askur från Fors, gammal blup hingst som jag har för mig var undan Aska och efter Elit-Svalur. Tyvärr verkade den hästkraken ha alla skador och vedermödor i världen. Men svart, vacker och ståtlig är han dock. Bara ett sidospår!

Där ser man! Han har det i alla fall bra idag, verkar dock som om att han inte alltid haft det så, tyvärr. Hård press, olika tränare och många skador, mycket kan ju gå snett. Men men som sagt var bara ett sidospår, han hade ju en spännande stam, det brukar man ju lägga på minnet och men har faktiskt aldrig reflekterat över att han och Asi kunde vara släkt.

Va roligt :)
du råkar inte ha någon bild på honom eller så ? skulle vara kul att se..
Hans halv lillebror står på inridning hos oss, kul att ha släkten samlad liksom ;)
sen har han en halvbror och en halvsyster kvar på fors..

Saga skrev:
Vuxen, så vi tävlar inte mot varandra. Då kan vi ju heja på varandra.:D
Mitt sto heter Saga från Smedbygget. Det är henne du ser på lilla bilden. Hon är 5-gångare men inte tränad i pass. Funderar på lättfemgång till hösten.
// Cicci

aa, absolut! :D
okej, silversvart? Hon ser fin ut:d
Okej, då kanske vi syns då!
//anna

Nepp, har tyvärr inte det. Får se om jag träffar på honom i år. Ägaren och jag brukar rida ihop för Anna Skúlason som i vanliga fall håller kurs här nere, men hon blir ju mammaledig snart. Men ev. skulle hon kanske hålla några kurser till sommaren/hösten. Så skall hålla utkik, kanske jag träffar på honom.

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur