C

C_L

Jag ska utlysa en tävling från min hemsida, hur går man till väga med priser osv? Skatt?

Första priset är pengar, andra priset böcker och tredje priset en bok.

Någon privat person eller förening med erfarenhet? Eller är det bara att smälla ut det? Det ska ju passa in i min bokföring också, kan förvisso fråga rev. men han får jag inte tag i denna veckan.

Någon som vet?

Det brukar ju vara så att pristagaren får stå för ev. vinstskatt. Fast jag har aldrig vunnit något som varit värt "mycket pengar".

Även om de som vinner ska betala ev.skatt så måste du säkert lämna kontrolluppgift till skattemyndigheten.

Men som sagt, det här har jag egentligen inga belägg för :o, men det måste väl finnas några revisorer som surfar runt på Buke?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 646
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 144
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar