Tävla med Piercingar?

S

Spike

Jag är intresserad av att höra vad andra ryttare tycker om piercingar i dressyr? Jag har 3 st som syns i ansiktet, plus 2 st i munnen och töjningar i båda öronen.
Min fråga är: Tycker ni att sådana som jag inte är välkomna på dressyrbanan?
Tränare jag känner (och min egen) klagar varje gång dom ser mig och sägger typ "du borde få avdrag när du tävlar med det där skrotet". Jag känner mig varje gång väldigt kränkt, jag vill inte ändra min stil och det jag tycker är snyggt, för att jag snart är på elitnivå! Självklart byter jag smycken på tävlingsdagarna, till mindre och diskretare, men det tycker dom fortfarande är förfärligt.
Man ska ju bli bedömd efter ridningen och inte om man är "normal" eller inte, eller hur?!

Sv: Tävla med Piercingar?

okej jag är oxå en gammeldags moraltant:devil: som nog oxå skulle nämna något om dina piercingar men nå som sagt det påverkar ju inte din ridning och inte ditt tävlande

okej jag är oxå en gammeldags moraltant:devil: som nog oxå skulle nämna något om dina piercingar men nå som sagt det påverkar ju inte din ridning och inte ditt tävlande

Haha ja dressyren består av många sådana :P Jag bryr mig loksom inte att folk tittar kostigt på mig, det förstår jag att dom gör. Men att höra att man ser ut som hej kom och hjälp, hela tiden, är inte så jättekul...

Kör ditt race, bli helt plötsligt döv om de snackar om dina piercingar och skratta åt att de har för mycket fritid eftersom de inte har annat att göra än att störa sej på några smycken :D

Jag måste säga att det faller inte heller mig i smaken men vi tillhör nog inte samma generation.....
Däremot tycker jag inte att det finns något som talar för att du inte kan ha det när du tävlar så länge det inte innebär en större skaderisk. Tycker du att det är fint så är det din ensak sedan får ju andra tycka vad de vill men de behöver ju inte säga något högt.

Jag håller med de flesta andra. Jag har själv haft piercingar i ansiktet och har fortfarande i tungan. Det enda man behöver tänka på tycker jag är att man inte har för stora smycken pga av skaderisken.. Annars har det ju absolut inget att göra med din ridning.. Om folk vill snacka så låt dom göra det.. Kör på.. Du är grym..:D

Jag tänker ju på skaderisken eftfersom att jag byter ut dom när jag tävlar och rider annars också. Jo precis, alla får tycka precis vad dom vill, men dom behöver ju inte säga det till mig :smirk:

Jag håller med de flesta andra. Jag har själv haft piercingar i ansiktet och har fortfarande i tungan. Det enda man behöver tänka på tycker jag är att man inte har för stora smycken pga av skaderisken.. Annars har det ju absolut inget att göra med din ridning.. Om folk vill snacka så låt dom göra det.. Kör på.. Du är grym..:D

Tack så mkt :D

Njaa... så snyggt och så passande är det väl inte riktigt, enligt mej, men det påverkar ju självklart inte din ridning. Jag tycker du ska ha piercingarna kvar om du själv vill det. Bry dej inte om vad folk säger! : ]

Är de väldigt synliga? Jag tycker det är löjligt att folk kommenterar högt, alla är väl där för att rida? Hade det varit en modeshow hade det kanske varit aktuellt att kommentera folk men i dressyren tävlar man väl ändå om vem som RIDER bäst? Kör på:bow:

Tänk på att man inte får ha piercingar när man tävlar enl TR

Många vet inte om detta men så är det

Njaa... så snyggt och så passande är det väl inte riktigt, enligt mej, men det påverkar ju självklart inte din ridning. Jag tycker du ska ha piercingarna kvar om du själv vill det. Bry dej inte om vad folk säger! : ]

Jag håller själv med dig till en viss grad, med att det är opassande alltså. Jag har mina piercingar symmetriskt och i färger som matchar resten av mig och hästen, så när jag tävlar har jag lite extra utsmyckning liksom :p Jag tycker själv inte att det är snyggt om man inte GÖR det snyggt, om du förstår vad jag menar ;)

Näste gång din tränare säger så tycker jag att du ska svara: 'Och att du får några poäng över huvud taget med den där frillan är ju otroligt.' Eller något i den stilen :devil: Hatar folk som inte förstår att man tar illa upp när de säger kränkande saker om ens mods..

Är de väldigt synliga? Jag tycker det är löjligt att folk kommenterar högt, alla är väl där för att rida? Hade det varit en modeshow hade det kanske varit aktuellt att kommentera folk men i dressyren tävlar man väl ändå om vem som RIDER bäst? Kör på:bow:

Nja de i ansiktet syns ju men de är inte stora, själva smyckena alltså. Jo jag tycker det också, man tävlar ju om vem som rider bäst, inte vem som är normal och inte...

Näste gång din tränare säger så tycker jag att du ska svara: 'Och att du får några poäng över huvud taget med den där frillan är ju otroligt.' Eller något i den stilen :devil: Hatar folk som inte förstår att man tar illa upp när de säger kränkande saker om ens mods..

Haha ja jag borde ju det kanske :p Nej jag håller med, man ska få se ut som man vill när det handlar om hur man RIDER ;)

jag håller med dina tränare, det ser för jäkligt ut. :p dressyr ska ju vara lite stiligt och klassisk, och att ha hela ansiktet fullt med piercingar passar liksom inte riktigt in i den beskrivningen.... tycker iofs det är fult annars också men det är en annan sak.

men så sant det inte står att det är olagligt i tr så ska du inte få avdrag för det.

Jag tycker inte att piercingar är överdrivet snygga, men jag bryr mig inte om ngn annan har det.
De som måste kommentera det och framförallt högt har bara brist på respekt.

Jag tycker det är fånig sak att reagera för om du ändå byter ut dem till diskreta smycken.
Själv har jag full tatuerade armar och det anses inte heller som så fint i dressyren. men dom syns dock inte när jag tävlar.

så jag håller med dig. självklart ska man vara snyggt klädd osv men om man har en piercing ska absolut inte påvärka. Jag kanske inte hade fått en enda poäng ifall domarna såg mina armar..o ben:devil:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 735
Senast: Kristall10
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: a1agnlju
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar