Tävla dressyr på liten häst?!

Sv: Tävla dressyr på liten häst?!

en liten grej bara när det ändå handlar om dressyrdomare och olika typer utav hästar. Satt förut och skrev ner på ett protokoll sådant som domaren sa på en lokal dressyrtävling för varje ekipage. När det sedan kom en en lite maffigare häst säger hon: "men gud vilken vacker häst! den kommer gå sååå fint! "
och inte konstigt nog så fick den sjukt mycke högre poäng än alla andra och självklart vann den också! :angel:
bara för den var finare än de andra kan man undra. för tyckte inte att dne gick direkt fint då den var väldigt sprallig och springig.

Haha det har hänt mig :rofl: En dommare hade mig på 62%, en på 65% och en på 72% :angel:
En annan ponny på tävlingen som hade samma färg som min fick också 72% av samma dommare :angel:

Nu ska jag visserligen tävla med min ponny som stor häst men jag tror inte att det kommer att bli några problem :bump:

Sv: Tävla dressyr på liten häst?!

Jag har klassat upp min D-ponny till häst och det har då gått jätte bra, har vinster upp till MSV B. Har även en liten häst (ca 154cm) som jag vunnit upp till LA:6 med.

Sen är det ju bara så att domare tycker olika , resultaten kan skilja sig JÄTTE mycket från varandra....

Liknande trådar

Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 734
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 788
Gnägg När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10