Tävla dressyr i hoppsadel????

Ia*

Trådstartare
På klubben har de en lokal dressyr snart som jag tänkte vara med på. Blir jag halshuggen och utskickad om jag kommer med min hoppsadel? Ska köpa en dressyrsadel men har inte kommit så långt än (läs har inte haft råd än). Det är en LB... Hur strikt är det i dressyr? Kan man få sämre poäng för att man har "hopputrustning"?

Sv: Tävla dressyr i hoppsadel????

Möjligt att domaren titttar två gånger, men det handlar nog mer om hur du förvaltar din sits i hoppsadeln. Men annars spelar det nog ingen roll alls.

Jag kommer också att måste tävla i hoppsadel då jag inte har råd ännu med en dressyr ;)

Berätta hur det gick sedan!

Jag vet en som vann DM för juniorer i norrbotten i en hoppsadel, så nog går det alltid, bara du har en god grundsits!

beror lite på vad för hoppsadel det är, vissa är det otroligt svårt att få en bra dressyrsits i så du kan få dåliga poäng på sitsen pga sadeln. men utskrattad blir du såklart inte! :)

Jag har gjort 4 tävlingar i år med hoppsadel. En domare sa uttryckligen till mig att det inte fanns någon anledning att skaffa dressyrsadel. (red LC den gången)

Jag har fått samma betyg på min sits som jag brukar ha i dressyrsadel.

Nu har jag dock köpt dressyrsadel, vi börjar närma oss LA. ;)

När jag red på ridskolan, så tävlade vi skolhästarna.
Dom hade bara allroundsadlar.
Så jag har startat några dressyrklasser i allroundsadel. Kom 4:a på skolans 20-åring i L:C:D

tror inte det kom minsta kommentar om det. Kan tänka mej att det kanske är lite mer utslagsgivande när man börjar komma upp i klasserna lite mer:cool:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 524
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 347
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?