Jag funderar på att ge mig själv en tatuering i 40-årskrispresent. Det är några månader till, men hur tusan kommer man till beslut om motiv och placering? Jag vet massor om vad jag INTE vill ha, men ganska lite om vad jag VILL ha. Plan A var någon typ av hundmotiv på utsidan om vaden. Men jag vill ha en stiliserad bild tror jag. Ingen särskild individ. Inga färger utom svart/blått. Hellre vinthund än varg. Plan B är något mer abstrakt, kanske med någon naturkoppling. Inga stora blommor, inget rosa, det är liksom inte jag även om det är SÅ himla snyggt på andra. Har en kompis med en gren japanskt körsbärsträd på sidan av torson. Är väldigt avundsjuk men hade inte kunnat ha den själv. Kanske lite färg men hellre åt vattenfärghållet då. Jag hade på något sätt velat ha med en koppling till sonen också, men hur? Han heter Hektor och är född på skottdagen vilket är ganska tacksamt som motiv. Men igen, hur? Hur hittar ni inspiration och hur tänker ni kring placering? Jag vill kunna se tatueringen själv så ryggen är inte ett alternativ just nu. Vad, överarm, vad mer är lämpliga placeringar för en nybörjare?
Priset är inte avgörande, och kan resa en bit. Även utomlands inom norra Europa. Tänker att coronakrisen är över i januari/februari nästa år.