Tatueringstråden, del 4

Jag bara måste hoppa in här! Den 10 september påbörjar jag min sleeve, och jag är förväntansfull, glad och så jävla nervös :nailbiting:. Smärtan är skitsaksamma, men tänk om jag inte blir nöjd?! Jag har valt en tatuerare som jag tycker är väldigt duktig, men jag föddes tydligen med nerverna utanpå kroppen...

Så, en liten fråga när jag ändå är igång och ordbajsar! Jag har bara två pyttesmå sen innan som är gjorda på drop-in, men nu är jag bokad en heldag. Hur lång brukar en heldag vara? Förstår såklart att det varierar från ställe till ställe och även hur lång tid jag pallar. 6h, 7h, 8h? Pallar någon ens sitta i 8h? :cautious: Hur långa har era heldagar varit?

Kanske inget vettigt svar, men jag får alltid dela upp i två tider - största jag gjort är överarmen, då min kropp säger ifrån, min tatuerare brukar märka när den gör det (hur han gör det fattar jag inte :D ) men det är ju olika från person till person.

(Sämsta svaret kanske, haha)

7h + 2h?! Du är uppenbarligen en galen människa @WS6 :D! Jag tror att jag också kommer försöka ta så korta pauser som möjligt, så det blir nog lite upp till herr tatuerare att bestämma när han vill sträcka på sig och sådär.

Min kommer ju delas upp på flera sittningar ändå, men kan vara skönt att "komma någonstans" första gången tänker jag. Men, jag har ju som sagt inte en aning hur mycket jag pallar, jag kanske får åka dit mååååånga gånger. :angel: @pepp

• Gilla
Reactions: WS6
Jag bara måste hoppa in här! Den 10 september påbörjar jag min sleeve, och jag är förväntansfull, glad och så jävla nervös :nailbiting:. Smärtan är skitsaksamma, men tänk om jag inte blir nöjd?! Jag har valt en tatuerare som jag tycker är väldigt duktig, men jag föddes tydligen med nerverna utanpå kroppen...

Så, en liten fråga när jag ändå är igång och ordbajsar! Jag har bara två pyttesmå sen innan som är gjorda på drop-in, men nu är jag bokad en heldag. Hur lång brukar en heldag vara? Förstår såklart att det varierar från ställe till ställe och även hur lång tid jag pallar. 6h, 7h, 8h? Pallar någon ens sitta i 8h? :cautious: Hur långa har era heldagar varit?
Mina heldagar har vart på 7 h. Kisspaus lite då och då, och passade också på att tugga i mig nått/dricka lite. Jag läser helst under tiden, för att få tiden att gå och att få annat att tänka på och koppla bort lite av smärtan :)

I dag var jag på laserbehandling. Det var spännande som fan! :D

Fick feeling och bestämde mig för att ta bort hela Pegasus på utsidan också, inte bara texten på insidan. :angel:

Jag behöver hjälp...

Jag har denna tatuering, jag hoppas den syns, fast jag inte hittar någon bättre bild just nu...

11146621_10152900796400678_1446592930509819400_n.jpg

Det är iallafall min lillebrors namn. Men, jag känner att den känns "ditslängd" bara liksom, jag skulle vilja "rama in" den på något sätt, samt sätta dit min andra lillebrors namn under... Någon som har något förslag på något snyggt? Jag har funderat på konturerna av ett fjäll här "hemma" som vi ser från sommarstugan och har klättrat upp på ibland... o så någonting runt och något under... något i stil med denna som jag hittade på google;

Mountain-Tattoo-Ideas.jpg

Men det fanns många andra fina också... vad tror ni? Hade det passat att sätta något sånt på den plats där jag ska ha den? Andra idéer/tankar`? =)

//r

Nu har jag fått tid på en studio i stan för att fixa till min indian på ryggen. 17 nov blev det, sjukt långt fram! :yuck: ska maila foto på tatueringen och skriva/skicka med lite inspirationsbilder. Men jag börjar bli lite snurrig över vad jag vill ha :banghead: har ju tänkt mig en elefant över först, men så kom jag in på bläckfiskar, och sen spinner huvudet vidare på sjöhästar och sjöjungfruar... kanske en "halv" ryggtavla med undervattens motiv..:confused:O_o att det ska vara så svårt att få rätsida när det är så mycket man vill göra :wtf:

Kommer med en konstig fråga här :D

Ni vet när man har byxor på sig så blir det ibland "byxmärken" i huden? Jag ska ju tatuera mig på magen och undrar om dessa byxmärken gör att det försvårar för tatueraren att tatuera? :D

Kom att tänka på det när jag låg i badkaret precis, haha.

Ni vet när man har byxor på sig så blir det ibland "byxmärken" i huden? Jag ska ju tatuera mig på magen och undrar om dessa byxmärken gör att det försvårar för tatueraren att tatuera? :D

Hahaha :D tror knappast det ärret problem :sneaky:
Däremot bristningar kan göra det lite jobbigt, färgen kan flyta ut och/eller inte fästa riktigt lika bra. Det är iaf min erfarenhet (såklart några bristningar på höften där min påfågel sitter, som tur är syns det inte mer än för mig som vet om det)

Inte tänkt på det innan.. haha :p Försöker komma ihåg vad jag hade för byxor på mig när jag tatuerade höftbenen.. men minnet sviker så här 7år senare.. Jag gissar att jag hade baggybyxor för du vill gärna inte kränga på ett par åtsittande byxor efteråt iaf.. :idea: :up:

Inte tänkt på det innan.. haha :p Försöker komma ihåg vad jag hade för byxor på mig när jag tatuerade höftbenen.. men minnet sviker så här 7år senare.. Jag gissar att jag hade baggybyxor för du vill gärna inte kränga på ett par åtsittande byxor efteråt iaf.. :idea: :up:

+ @Trott

Jag har ju mina körsbär sen tidigare, men som du säger, det var så längesen så man minns inte!

Kanske inte behöver oroa mig då :D kommer jobba 4 h innan tatueringstiden och får lite märken av dom byxorna. Efteråt blir det helt klart mjukisbyxor :)

Hoppar in med en nybörjarfråga: Går det att tatuera på födelsemärken? Alltså inte såna som sticker ut, utan de som bara är färg-fläckar på huden?

Har på senaste tiden blivit så sjukt sugen på att tatuera mig, men isf så skulle jag vilja göra någon stor tatuering, och jag har en massa födelsemärken typ överallt så vet inte ifall det skulle funka? Surfade runt på pinterest och råkade hitta en bild där de tatuerat runt ett födelsemärke nämligen, undrar om det var "så man gör" eller om det bara var det fallet som var ett undantag.

Hoppar in med en nybörjarfråga: Går det att tatuera på födelsemärken? Alltså inte såna som sticker ut, utan de som bara är färg-fläckar på huden?

Har på senaste tiden blivit så sjukt sugen på att tatuera mig, men isf så skulle jag vilja göra någon stor tatuering, och jag har en massa födelsemärken typ överallt så vet inte ifall det skulle funka? Surfade runt på pinterest och råkade hitta en bild där de tatuerat runt ett födelsemärke nämligen, undrar om det var "så man gör" eller om det bara var det fallet som var ett undantag.
Jag har väl inga riktigt stora födelsemärken direkt, men så här ser min ut med fräknar (som dykt upp efter en vecka på Rhodos ), dom fanns inte i den mängden när jag tatuerade mig, men tydligen kan dom dyka upp trots det är färg över :p

Efter en snabb googling verkar det gå bra att tatuera på födelsemärken som inte är upphöjda.
34huudl.jpg

Jag har väl inga riktigt stora födelsemärken direkt, men så här ser min ut med fräknar (som dykt upp efter en vecka på Rhodos ), dom fanns inte i den mängden när jag tatuerade mig, men tydligen kan dom dyka upp trots det är färg över :p

Efter en snabb googling verkar det gå bra att tatuera på födelsemärken som inte är upphöjda.
34huudl.jpg

Ah tack för svar! Ser ju jättefint ut på dig, fräknarna syns ju lite men stör inte alls! Får väl hoppas att det funkar lika bra på mig då, ska bara fundera lite mer över saker ang motiv o placering o sånt där!

Ah tack för svar! Ser ju jättefint ut på dig, fräknarna syns ju lite men stör inte alls! Får väl hoppas att det funkar lika bra på mig då, ska bara fundera lite mer över saker ang motiv o placering o sånt där!
Ja får hoppas det funkar på dig med :) annats kommer nog tatueraren säga nått om hen skulle anse att det blir problem av nått slag :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 000
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp