tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 356
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl

Jag sitter och bygger lite på min tatuering. Vet ni någon bra hemsida med textstilar eller har vet ni någon snygg kursiv stil? :)

Googla dafont och välj den första som poppar upp, har massor med olika textsnitt som man enkelt, gratis och lagligt kan ladda ner. Behöver du hjälp att installera typsnitten så säg till :D

Förresten, min första (men inte sista, är redan sugen på två till :d:angel:) tatuering!

Gjord för ca 6 veckor sedan av en "professionell hemmatatuerare" :D:angel:

p1040755_139405001.jpg

Åh jag är så sugen på den jag har tänkt göra! Dock lite jobbigt för jag vet inte exakt hur jag vill ha det, bara på ett hum. Och jag vet inte vem som ska göra den. Finns tydligen många tatuerare här uppe som bekanta kan gå i god för men måste ju se vad de har gjort först.
Har annars funderingar på vart man ska göra den? Bor i Karlstad och kan enkelt övernatta i Jönköping och Göteborg.

Det är blommor som ska göras. :) Hade önskat att min bror skulle ritat upp dem men han hinner antagligen inte. Så synd!

OMG! På tisdag ska jag tatuera min första tatuering och prata om min andra. :bump: :eek: Jag kommer dö, typ. :p

Jag har vaknat av och an för att göra en tatto inspirerad av denna:
tatto.jpg

I vingarna vill jag har två ord, ett i varje vinge. Typ som aequitas och veritas, right och wrong eller rätt och fel, typ. Vet dock inte var den ska sitta nånstan.. :o vad tror ni?

På övre delen av ryggen, så klart! Med dess vingar pekande ut mot dina axlar och dess kropp över din ryggrad. Stooor. :)

Ohhh en tatueringstråd ! Jag vill va meeeeed ;)
Har en del tatueringar :D Dock den jag håller på med nu e den största men jag ääälskar den sååå mycket !!

Kameraavant654.jpg

Kameraavant652.jpg

Kameraavant658.jpg

Va tycker ni ??

Ohhh en tatueringstråd ! Jag vill va meeeeed ;)
Har en del tatueringar :D Dock den jag håller på med nu e den största men jag ääälskar den sååå mycket !!

Kameraavant654.jpg

Kameraavant652.jpg

Kameraavant658.jpg

Va tycker ni ??

WOW! Hur många sittningar har det tagit hittils, om man får fråga? Helt otroligt snygg!

Tackar :) I LOOVE IT !!
Fyra sittningar har jag gjort hittills... dom har legat mellan 4-6 timmar !
Dock e där inte så mkt kvar nu :D Mest ner till ! Hoppas att den blir klar snart då jag hållt på med den ganska länge, har gått länge imellan sittningarna !
Ska nog upp snart o fortsätta iaf :)

Men vad grym!! :love:
Hur hittade du motivet?

En sak jag funderar på när det gäller ryggtatueringar, hur funkar det med kläder, insmjörjning och så vidare?

Inte för att jag ska göra någon på ryggen, men jag är nyfiken :)

Oj..dom har blockat mina bilder.. man fick visst inte visa rumpan :P hahah ! Satan oxå !

Jag ville ha maneki neko (Katterna heter så, japanska) Sen har jag låtit min tatuerare gör allt annat själv... vet inte ens vilka färger han skulle välja eller nånting ! Men jag tänkte att om han får göra allt själv så kommer den nog bli riiktigt bra ;)

Vanlig BH har jag inte använt efter sittning, då har jag gått utan eller så har jag haft bikiniöverdel !
Nu har jag ju på hela rumpan osv...o direkt efter fick jag gå utan trosor :O haha, men sen va det lugnt...sålänge dom inte skaver !
Så länge kläderna inte skaver så e det okej lixom :) Dock brukar jag inte ha så tajta kläder på mig ibörjan när jag precis gjort en sittning ! Men jag e vääldigt noga med mina tattisar oxå.. näästan överdrivet ;)

Ja.. smörja själv på ryggen e inte lätt :P Har fått hjälp av mamma, pojkvän eller nån kompis ! Klart att man kan göra det själv, men man bör låta någon annan göra det oxå då man kanske inte lyckas smöja överallt själv... om det e på hela ryggen :)

Den ser riktigt välgjord ut med, kanonduktig tatuerare ju!
Får man fråga vad den kostar/har kostat hittills?

Ja, han e RIKTIGT duktig !! O han har en alldeles egen stil :)
Jag åker från skåne till Göteborg för o göra den o det e de värt ;)

Jadduu, masssa pengar :P man kan väl säg att den ligger på ca 6000 varje sittning !

Jäklar va tuff! och supersöt samtidigt! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18