tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 355
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Nej inte så farligt faktiskt, gjorde ondare första gången jag gjorde den (i vitt, så fyllde i nu en månad efter)

Händerna däremot är något av det värsta jag gjort, haha.

KL
åå efter att ha bläddrat runt här en stund så är ja om möjligt ännu mer laddad för 30/4 då de är min tur!!

blir semper fidelis tattuerat på insida överarm :) spännande att se om jag svimmar av smärta :o :p

Ska samtidigt boka tid för en större tattuering (lite döskallar och blommor) på utsida överarm kompisen bokade dock där för ett par veckor sen då var de 3 månader väntetid HUVA!! då hinner ja ju ångra mig flera gånger om haha. Finns även en till text som ligger och väntar på att bli gjord om ja bara kommer fram till var den ska placeras.... :grin:

Tack :D :D :D
Jag gjorde den gratis hos en polare, har sån tur som har en vän som börjat tatuera och behöver ark så att säga. Och jag ställer ju gärna upp ^^

Men man kan nog lösa något sådant billigt, jag menar, man ska inte behöva betala en tusing per påbörjad timme på en studio.

Nej man behöver inte välja de dyraste.
Men små tatueringar är svåra att få BRA så jag skulle inte göra det hos "vem som helst som är billig" för det...

Om du tror att du kommer ångra dig redan innan du gjort kanske du ska vänta tills du är HELT säker?

Nej man behöver inte välja de dyraste.
Men små tatueringar är svåra att få BRA så jag skulle inte göra det hos "vem som helst som är billig" för det...

Det beror ju på hur små de är n shit? Små, detaljerade: skitsvåra. Mitt hjärta på fingret: inte alls svårt.

Såhär kan dom också se ut om man går till en dålig hemmatatuerare (ett enkelt hjärta kan alltså vara svårt för en dålig):
Bild023.jpg

Bara ett avskräckande exempel, alla är ju inte dåliga :)

Det där har ju passerat dålig, hahaha !

3wopw.jpg

(ni får ursäkta bilden, tog den 100% till er nu så orkade inte. Dvs: onykter, naken och glad tjej)

Tror det var den tionde tatueringen alex gjorde liksom, så nybörjarhemmatatuerare.

Hahaha DÄR kan jag nog hålla med dig ;)
Dessutom är det ju faktiskt rätt kört att ångra sig när de väl börjat :p

*KL

Nu har jag förmodligen bestämt teckensnitt till min, ska bara komma på hur jag får in det i word :p

När jag gjorde min förra tatuering var det mitt i vintern och jag var i ganska bra shape, men nu vill jag gärna sola lite och tappa vikt. Spelar det någon roll om jag solat en vecka innan eller så? Efter blir det ju inget. Likadant med vikten, har några kilon jag vill gå ner, men vet inte om det egentligen påverkar så mycket över revbenen där jag tänkt våga mig på att sätta den?

KL

Nu behöver jag hjälp! För två veckor "byggde" jag ut tatueringen jag gjorde i höstas. Det är två olika tatuerare som gjort texten så det är därför det ser lite muppigt ut... Ska tillbaka på tisdag eftersom han glömde några streck på r:en. Då har jag också möjlighet att lägga till två rader till, isåfall har jag hela refrängen på plats.
Det blir isåfall att lägga till:
Immer wenn ihr traurig seid
spielen wir für euch
(den raden tänkte jag kanske göra lite större än de andra)

P1040112.jpg

Wir sind für die Musik geboren (We were born for music)
Wir sind die Diener eurer Ohren (We are the servants of your ear)

Immer wenn ihr traurig seid (Whenever you are sad)
spielen wir für euch (we play for you)

Ska man? Eller ska man bara låta den vara som den är? :)

Jag tycker den är fin som den är, kanske blir mycket med två rader till? Eller så kommer det blir helt great :love:

Förövrigt är det ungefär där som jag vill göra min med, om du skulle försöka säga på en skala 1-10, hur ont gjorde det?

Jaa exakt! Lurigt... :)

Hmmm.. alltså översta raden var min allra första tatuering, och de två första minuterna tänkte jag bara "HUR ska jag kunna genomlida det här?!" Haha :D Men sen försvann det, blev mest en skön känsla :)
Andra raden gjorde inte ont alls (för att citera tatueraren "Va fan hon bryr sig ju inte ens!" :D ). Men det är ju individuellt. Men å andra sidan är det ju en egenvald smärta, då gör det ju inte så mycket ;)

Du har ingen som skulle kunna hjälpa dig att bara försöka skissa litegrann på hur det skulle kunna se ut med de andra två raderna? Tatueraren till exempel, eller någon artistisk vän? Jag tycker som sagt att den är jättefin som den är, men jag kan förstå att man kanske vill ha det "komplett" också när det handlar om en refräng.

Men det låter ju inte helt olovande att det inte gjorde mer ont på dig i alla fall :p Jag får väl helt enkelt bita ihop och mässa "vill man vara fin får man lida pin" gång på gång för mig själv :D

Hej och hå här har ni kommit långt i tatueringstrådarna! Tror jag hängde med i den första men sen tappade jag bort er haha.

Jag lyckades få gjord min igår, och måste bara säga hur lättad jag blev när det - inte gjorde ont! Redigt nöjd är jag med den också.
32277646.jpg

Nää, kan inte heller se, verkar som att du har albumet dolt eller liknande?

Hej och hå här har ni kommit långt i tatueringstrådarna! Tror jag hängde med i den första men sen tappade jag bort er haha.

Jag lyckades få gjord min igår, och måste bara säga hur lättad jag blev när det - inte gjorde ont! Redigt nöjd är jag med den också.

Albumet var dolt förut ja.. prövar igen :)
32277887.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18