tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 357
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag tycker att du helt enkelt går till en tatuerare och säger "Hej! Jag är sugen på att tatuera det här motivet, vad tror du om det?" och så får de komma med synpunkter och skissa upp något. Finns ju trots allt rätt många som har typ den där stilen på en tatuering och en tatuerare vet nog rätt bra vilka linjer som bör vara kvar och inte. Blir nog jättesnyggt! :laugh:

Är i planeringsstadiet av en till tatuering, vill hursom ha en fyrklöver. TROR att jag vill ha en realistiskt tatuerad fyrklöver i naturlig storlek. Funderar i så fall att den ska sitta insidan av handleden, eftersom den inte blir jättestor, några andra förslag på placering? Vill ha en tatuering på armarna denna gången :)

Jo men det måste ha varit dig jag såg! Som din tatuering fast utan blommor och text. Jag stod på andra raden till vänster, med andra ord typ precis bakom dig! (inser nu att jag låter som en läskig stalker men jag lovar det är jag inte, kände bara igen tatueringen från denna tråden)

Jo men det måste ha varit dig jag såg! Som din tatuering fast utan blommor och text. Jag stod på andra raden till vänster, med andra ord typ precis bakom dig! (inser nu att jag låter som en läskig stalker men jag lovar det är jag inte, kände bara igen tatueringen från denna tråden)

Jamen precis! Då hade jag ju inte gjort blommorna och texten!

Jag står alltid längst fram till vänster :)

flyglejon.png

Här är den. Motivet kommer från ett skivomslag och jag vill ha det för att det är snyggt. Förvisso gillar jag bandet och skivan också.

Jättesnyggt motiv! Risken är väl att linjerna flyter ut lite efter en tid och det blir en brull där linjerna är tajta. Som de andra sagt, hör med din tatuerare, men den där föll mig i smaken, riktigt snygg! :bump:

*kl*

Jag har äntligen bestämt mig för att göra en tatuering troligtvis blir det på lördag, jag är lite nervös men mest taggad!

Jag kommer göra denna logga på foten

KL.
jag är så sugen på att göra en till nu!
Såg en tjej häromdagen som hade Love på vänster ringfinger, liiitet men tillräckligt för att se vad det står.
Är sugen på att skriva sambons namn där, då vi är förlovade o.s.v. (har även skrivit anledningar tidigare så orkar inte diskusioner om huruvida man ska skriva någons namn eller liknande ... )
Men så till frågan, kommer det bara sjunka ihop till en klump eller kommer det kunna urskiljas även om ett tag?

*kl*

Jag har äntligen bestämt mig för att göra en tatuering troligtvis blir det på lördag, jag är lite nervös men mest taggad!

Jag kommer göra denna logga på foten

Hhaa nä mest taggad blir du efter lördagen ;)
RIKTIGT snygg! :love:

Förresten, är det någon här som tatuerat sig på VÄNSTER vad/underben? (från knä och neråt alltså?)
Någon sa att det gör så inihelvete jävla skitont rent utsagt...men inte alls lika ont på höger, stämmer det?

Denna någon hade även en teori om att det kan vara pga att hjärtat sitter till vänster?
(denna någon har även flertalet tatueringar på höger ben, men nytatuerad på vänster...)

Jag blev sugen på att göra något på vänster ben "bara för att" se om det gör såååå jäääkla ont :p

Jag har en på vänster underben, och det var så sjukt fruktansvärt smärtsamt så jag höll på att bli medvetslös (eller önskade få bli det). Fast jag har inte testat att tatuera höger underben, dock lite sugen på det :p

(Men har en i nacken som var behaglig att göra, så det är inte så att jag är extremt smärtkänslig generellt iaf, så mycket vet jag)

Rätt rolig teori...

Jag har en på insidan av vänster smalben och den kändes nog mer än den på ryggen men inte så där otroligt mycket mer. har ingen på höger så jag kan ju iof inte jämföra med det. Men jag skulle i alla fall inte tveka att öka på den på benet så sååå himla smärtsamt var dt inte

Jag kommer göra min på vänster fot så vi får väl se det är min första dock ;)

Nu är det bestämt på tisdag kl 17 blir det!!! Jag är supertaggad!!!

Jag har på höger.. där var det bara skönt:D
Nu vill jag med göra något på vänster bara för att jämföra!

Han som gaddar mig har dock på båda och sa att det inte vara någon skillnad:)

kl

Vad tycker tatuerare om att göra två tatueringar på samma tid tro?
'stora' är inte ett ord jag skulle använda för att beskriva dem.

Ska väl inte vara några problem egentligen? Menar man gör ju stor på en och samma gång. Borde inte försvåra läkningen eller så bara för att dem sitter på olika ställen. :)

Tänkte det också :)

Känns så onödigt att fixa två tider för ett par tatueringar som MAX borde ta två timmar för båda.
Särskilt när man har idéer och bilder helt klara redan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 241
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka