tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 357
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom" från Kom änglar och sen Jonathan 1991-2008 under textraden.

För mig kittlades det något oerhört när jag gjorde min tatuering, så fort han stoppade började jag fnissa :D

KL

Vad är det bästa att smörja in en ny tatuering med? Har en tatueringssalva men den börjar snart vara slut. Har hört att Helosan funkar, stämmer det?

Helosan fungerar och ordineras av vissa... jag är dock mer förtjust i Bephanten (finns på apoteket).

Tackar:bow:
Förhoppningsvis så kommer jag vara helt ensam om den också:D Vilket känns ännu mer nice:d
Har iaf inte sett någon som den.. ännu;)

helosan fungerar fint :)

:crazy: Tatuerarna på studion där jag tatuerade mig drog verkligen öronen åt sig när jag frågade om Helosan funkar att smörja med. De sa att Helosan är alldeles för fet och dryg och att den inte går att dra ut i ett tunt och jämnt lager. De ordinerade Bepanthen vilket jag tyckte funkade utmärkt, men det kanske är en smaksak.. :)

Jag predikar också bepanthen för alla nytatuerade :D
Senast en arbetskamrat som tatuerat sig och den läkte dåligt med helosan, jag tipsade om bepanthen och efter några dagar kom han fram och tackade för tipset för det hade blivit väldigt mycket finare på en gång.

KL

Jag har en fråga som kanske någon i tråden kan svara på.

Egentligen vet jag att det inte är jättesmart att ha tatueringar som inte går att dölja, men jag har verkligen kommit på en tatuering som är så JAG, men vars placering kommer hamna på insidan av höger pekfinger. Helt enkelt vara vinklad in mot långfingret. Placeringen kommer ifrån en annan tatuering som jag hittade helt random på nätet och jag visste genast vad jag ville göra på samma ställe.
Så, hur pass dumt vore det att tatuera sig just där? Det kommer vara text och hyfsat stilistiskt så det blir inget som är överdrivet tydligt och på sikt har jag planer på andra synliga och större tatueringar men inte inom de närmaste 5 åren.

Jag jobbar varken inom vården, detaljhandel, hotell eller restaurang och kommer med största sannolikhet aldrig någonsin göra heller. Inom yrket jag har nu får jag se ut precis hur jag vill och jag hade tänkt stanna inom branschen om ingen oväntad vision överrumplar mig sas :D så det känns som att det borde vara okej. Eller, har jag helt missat något?

Och nej, tatueringen passar ingen annanstans än just där. :p

Jag har en tatuering på min vänstra pekfinger, på insidan. En tår. Det är aldrig någon som ser den, jag glömmer själv att jag har den. Däremot så slits den ganska bra på det stället, så du kommer få fylla i den MÅNGA gånger!

32111319.jpg

där har vi den :love: visserligen när den var nygjord i somras men.

Jag tror jag såg dig igår! Eller jag såg iaf en The Ark tatuering på KB! Väldigt fin tatuering iaf! har också funderat på en textrad från någon av deras låtar..

Jag stod längst fram; vitt linne i lördags, rött i söndags! Kan det ha varit min tatuering du såg?
Då stod det bara "The Ark", sen i går är den utbyggd och fulländad.

Ska se om jag kan lägga in en bild på något sätt...

knapp

Snart får ju även jag tatuera mig, vilket slog mig häromdagen. Har länge suktat efter denna någonstans på kroppen, försökte trycka upp den på ett linne på slöjden men nä. Men då har jag kommit fram till att jag vill ha den över skuldrorna, så att vingarna rör sig mot/på axlarna. Men jag blir avrådd mest hela tiden. Att jag bör göra något mindre till en början tex. Men jag vill inte ha något litet, jag vill ha något större och enkelt. :p
Sedan finns det ju de som tror det blir asfult. Vad säger ni bukare? Skulle det funka?

flyglejon.png

Här är den. Motivet kommer från ett skivomslag och jag vill ha det för att det är snyggt. Förvisso gillar jag bandet och skivan också.

Med lite modifering kan den nog bli bra, men som den ser ut där skulle det nog se ut som en klump mest, speciellt framtill...tyvärr.
Lite beroende på storlek förmodligen också...

Senast ändrad:

Och jag som tycker den är så fin när den är lite diffus. :D Men man kanske skulle ta bort skuggningen över magen och lite överflödiga streck kring huvudet? Ska fila lite när jag får tillgång till photoshop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 241
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka