@Petronilla gör du figurer på beställning? Bakar gärna tårtan, men är USEL på att pilla med sockerpasta och marsipan .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja det beror väl på vad, är inte särskilt bra på det. Det tar mycket tid och jag måste ha feeling för att göra@Petronilla gör du figurer på beställning? Bakar gärna tårtan, men är USEL på att pilla med sockerpasta och marsipan .
Jag är inte säker, men skulle tro att dom hinner vissna tyvärr.Osäker, men kanske nån här vet. Baka en sockerkaka idag som jag tänkte pynta med lite fläder jag plockat på fm idag. Fikaturen blev flyttad till nästa lördag, håller fläder klasarna i kylen tills dess? Om inte får jag kanske göra nått annat med dom ^^
De kommer inte se fräscha ut på lördag tippar jag.Osäker, men kanske nån här vet. Baka en sockerkaka idag som jag tänkte pynta med lite fläder jag plockat på fm idag. Fikaturen blev flyttad till nästa lördag, håller fläder klasarna i kylen tills dess? Om inte får jag kanske göra nått annat med dom ^^
Något sorts gelégodis? Jelly? Inget jag testar själv dock men tänker att det skulle gå?Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Jag har gjort diverse mousser på vegansk grädde när jag bakat tårtor som skulle vara mjölkproteinfria. Funkar bra, men ibland krävs det lite mer gelantin för att det ska bli stabilt nog som tårtfyllning.Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Åh, vilken kul idé! Ska kolla upp receptNågot sorts gelégodis? Jelly? Inget jag testar själv dock men tänker att det skulle gå?
Minns du vilken vegansk grädde du använt? Tycker de är så olika i hur de beter sig, och själv använder jag typ bara lite i sprayflaska som dutt på bakverk och varm choklad ibland. Tror inte den hade fungerat.Jag har gjort diverse mousser på vegansk grädde när jag bakat tårtor som skulle vara mjölkproteinfria. Funkar bra, men ibland krävs det lite mer gelantin för att det ska bli stabilt nog som tårtfyllning.
Jag gör sorbet med gelatin, blir jättebra!Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Sist var det denna från Alpro, men jag har gjort på havregrädde också.Åh, vilken kul idé! Ska kolla upp recept
Minns du vilken vegansk grädde du använt? Tycker de är så olika i hur de beter sig, och själv använder jag typ bara lite i sprayflaska som dutt på bakverk och varm choklad ibland. Tror inte den hade fungerat.
Jello shots?Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
Tack!Sist var det denna från Alpro, men jag har gjort på havregrädde också.
Soyaprodukterna tycker jag tenderar att vara ganska söta i sig själva så man får justera sockermängden i receptet efter tycke och smak.
Känns inte riktigt som rätt sak att göra till bara mig själv, men jag vet inte, kanske helt okej att sitta på verandan och dra några shots efter morgonträningen?Jello shots?
Jag har aldrig testat det själv, men var tvungen att googla, hittade en som verkade smarrig - med fläder.Tack!
Känns inte riktigt som rätt sak att göra till bara mig själv, men jag vet inte, kanske helt okej att sitta på verandan och dra några shots efter morgonträningen?
Det låter ju onekligen smarrigt! Nästa midsommar kanskeJag har aldrig testat det själv, men var tvungen att googla, hittade en som verkade smarrig - med fläder.
Pannacotta! Går jättebra att göra på kokosgrädde tex. Går säkert bra med annan vegansk grädde också, men personligen föredrar jag kokosgrädde.Jag har hittat gelatin i ett skåp. Ganska mycket också, åtta blad. Det krångliga är ju att jag egentligen är vegan men tar mig emot att slänga mat. Alla recept jag hittar med gelatin har grädde i sig och vegansk grädde fungerar sällan bra i bakverk. Har ni några idéer på vad jag kan göra med mitt gelatin?
ooh gott tack!Pannacotta! Går jättebra att göra på kokosgrädde tex. Går säkert bra med annan vegansk grädde också, men personligen föredrar jag kokosgrädde.