Tarm- och bajstråden

Ska vi spela bingo?

revised%20bristol%20stool%20chart.png

Den där listan är lite rolig för det är reklam för ett läkemedel (punkt 1-7) och man skulle ta läkemedlet på alla punkter fast i olika mängd så det fanns ingen som var normalt bajs utan fel på alla sorter. Hade varit bra om dom haft med normalt också så man visste om man verkligen behövde ta läkemedlet

Den där listan är lite rolig för det är reklam för ett läkemedel (punkt 1-7) och man skulle ta läkemedlet på alla punkter fast i olika mängd så det fanns ingen som var normalt bajs utan fel på alla sorter. Hade varit bra om dom haft med normalt också så man visste om man verkligen behövde ta läkemedlet

Fast då har någon använt den som reklam. Bristol Stool Chart är ett diagnostiskt hjälpmedel framtaget vid Bristol hospital(alltså den ursprungliga versionen, inte den uppdaterade som jag lagt in här). 3 och 4(i synnerhet) ska ses som bra bajs. :turd:

Fast då har någon använt den som reklam. Bristol Stool Chart är ett diagnostiskt hjälpmedel framtaget vid Bristol hospital(alltså den ursprungliga versionen, inte den uppdaterade som jag lagt in här). 3 och 4(i synnerhet) ska ses som bra bajs. :turd:

Med läkemedlet så skulle man ta 1 tablett vid 3 och 4 (tror jag de var) så man skulle alltid ta något för att få ordning på magen men det kan ju bli rätt fel också.
Det är ett jättebra hjälpmedel som det används rätt vilket det inte gjordes i den reklamen

Tack och lov har jag fått min IBS under kontroll, kan få lite återfall då och då. Har märkt att det ibland hänger ihop med vad jag äter och ibland inte. Tar inte längre några mediciner för det i alla fall, alltid något. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 448
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
712
Senast: ptr
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka