Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Voffie, inte jag som satte datum. och vad menar du jobbar ojamn helg.. helger are inte ojamna.. de bara ar.. men jag kan nar som helst.. om vi tar weekend efter sa kan vi celebrate att varen ar pa vag.. hahahah ett gang med tanter som har party, folk tror val att vi ar witches celebrating spring solstice.. lol.. men visst weekend efter, och nu ar det Satt!!!.
alltsa NYTT datum ar 26-27 MARCH med ankomst fran 25 freday och sa far det bli.. alla ser detta nu??
Tant Ida: Katrineholm ligger lite konstigt.. Men kor vesterut pa E 20 och kom till E 18 och till slut kommer du till Orebro och dar fortsatter du bara mer vesterut.. Som jag sager kor mot Norge.. Eller ta dig till Orebro pa ngt satt och vanster.. Du skall till E 18 det ar det mest viktiga..
I karlstad kor du nastan igenom hela stan men sen tar du av pa Riksvag 61,62 och 45. Yep de ar alla en och samma vag.. Och foljer denna HEELAAAAAA vagen tills du kommer till KIL, du kor igenom KIL och sen borjar titta efter skyltar som sager E45. Det ar cirka 1 km efter du har kort over Norsalven (lang bro). Och sakta ner nar du kor av 61an mot 45an. Valdigt skarp kurva dar och ar man inte forsiktig aker man rakt fram i stallet.. INTE smart.. Sen foljer du/ni E 45 cirka 35km. Ni kor forbi Fageras, avfart till Frykeruds Kyrka (titta till vanster, kyrkan ar pa andra sidan sjon, en av de vackraste platser pa jorden tycker jag...) sen en till avfart till kyrkan, Ni kor forbi vardshus (Trosta, det gamla fattighemmet, numer vandrarhem lol) och sen fortsatter upp over bygda.. Ni kommer till Vastra Amtervik och Berga vardshus, har funnits dar sedan mitten av 1800talet. Sen ar det kanske enmil kvar.. Och nar ni ser skylten for Rottneros Park ar det nara. Ni kommer till ett stort monument pa hoger sida plus ett vardshus. Dar ar ocksa en fartkamera. Pa VANSTER sida ar en utslagsbana (golf) och pa hoger ar goldbanan. Dar utslagsbanan slutar ar en granhack och ett stort rott hus. Ni skall da ha borjat blinka vanster. (Gor det nar ni har passerat det stora monumentet) och sakta in. Rakt nar ni har passerat korvagen in till det stora huset och tomten tar slut gar det en grusvag/snovag in till vanster. Dar star en stor soptunna plus finns 2 postlador.. Pa den ena ar det markt, ett streck plus ett stort M.
Denna infart ar ganska farlig da det ar svart att see vad som kommer fran andra hallet.
Sa har ni da kommit in pa grusvagen. Kor bara rakt fram, det kommer en kraftledning och en hage pa vanster sida, kor forbi och borja ta sats for att komma uppfor backen.. En vag gar in till vanster, ta INTE den, bara fortsatt uppfor backen och ni ser 3 trad staket och formodligen mina pallar om det inte ar morkt. Och ett rott litet hus dar roken kommer ur skorsten. Alltsa upp for backen och vid slutet av hagen, gar vag in till vanster. Det ar min korvag. Sa det ar bara att kora in och parkera nanstans.. Phone number kommer. med tiden..
Tant Ida: tant groda bor ju i Orebro, hon kanske vill aka med dig??
OK nu ar det 0200h igen, som vanligt fick jag inte sova, men skall gora ett forsok igen.. nattis.